Aankoopadvies Volvo V70 2007

 
 
 
 
 
dodojuice
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 06:20  ·  #1
Goedemorgen Volvo liefhebbers,

Momenteel rijd ik een Seat Leon diesel uit 2014, kort gezegd komt erop neer dat ik hier niet helemaal happy mee ben.. ik heb geen plezier / lol aan het rijden erin

Nu zat ik van de week MP eens af te struinen naar auto’s in de buurt enjoy daar toch weer een hele mooie V70 tegen. Een mailtje eraan gewaagd, het indicatieve bij te betalen bedrag viel me mee en dat heeft me aan het denken gezet / doen twijfelen...

Het is in mijn ogen een complete auto, goede kleur, mooie wielen, lederen bekleding, automaat, goede opties... uitvoering is Summum als ik de advertentie moet geloven.

Maar... ten opzichte van de Seat; 7 jaar ouder, 70 dkm meer gelopen, zwaarder en hoger verbruik..
Vooral punten waar mijn vrouw tegen aan hikt, ook wel begrijpelijk.
Het is uiteraard een compleet andere auto, zijn er nog specifiek zaken waar ik op kan letten als ik de auto zou gaan bekijken?

Kun je met deze radio ook muziek streamen via Spotify of is daar een maniertje voor?
Dat vinden de kids dus vooral belangrijk vandaar..

Het gaat om deze auto..



https://www.bhendriksenbv.nl/occasions.html
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 718
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 07:57  ·  #2
De auto ziet er mooi uit, maar is wel heel erg duur.
Als je op gaspedaal kijkt behoren de auto's van dit bedrijf tot de duurste die van dit type kunt kopen, ondanks de voor een diesel lagere km stand.

Gaspedaal V702.4D Summum

Volgens de ANWB koerslijst is een richtprijs met Bovag garantie € 6650 voor deze auto



Denk er daarbij ook goed aan dat het een Euro4 diesel is en die zijn misschien niet overal meer welkom in binnensteden. Daarnaast zou ik goed controleren of je voor deze auto een fijnstof toeslag op de MRB moet betalen, is toch weer 15% erbij mocht dat het geval zijn.

Maar, hij ziet er wel fraai uit in deze summum uitvoering.....
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3181
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 08:40  ·  #3
Hij ziet er wel mooi uit maar dat kan ook bedrieglijk zijn.
Hij is erg duur. Het is een import, hoewel dit niets hoeft te betekenen.
Maar wat ik verdacht vind: de apk is al een paar maand verlopen en geen enkele particuliere bezitter heeft hem lang in bezit gehad.
Voor deze prijs zou ik hem laten staan. Je kunt tegenwoordig voor hetzelfde geld een veel jongere diesel kopen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 09:03  ·  #4
Het is een mooie auto om te zien. De Odysseus velgen en spoiler, samen met de R-design uiterlijke kenmerken, maken hem mooi om te zien.
Van binnen lijkt ie ook netjes.
Hij is leuk qua opties, maar niet bijzonder. Wat ik mis aan ‘kersen op de taart’ zijn Premium Audio, schuif-/kanteldak, BLIS en die Collision Warning systemen enzo.
Als je van een goed muziekje houdt, zou ik er wel even op letten welk audio systeem erin zit. Base Performance of High Performance. Als je de radio aan zet krijg je in het display ‘High Performance’ te zien, of niets... in het geval van Base Performance. Base Performance is wel erg minimaal en als je wat van muziek houdt, gaat dat ie opbreken. Je kunt radio/versterker achteraf niet aanpassen. Speakers wel.
Voor Bluetooth zijn wel oplossingen, maar de mooiste oplossingen kosten wel serieus geld. Je kunt er in principe geen andere radio inzetten.

Qua prijs... hij staat zo te zien meer bij een dorpsgarage dan bij een handelaar, en daar zijn ze vaak wat duurder. Het is zeker niet gezegd dat duurder een garantie voor goed betekend. Persoonlijk zou ik hem te duur vinden, omdat je dezelfde uitrusting ook voor een stuk minder kunt vinden.
Als het niet teveel moeite is, is het wel een aanrader om te gaan kijken en rijden. Misschien is ie perfect, misschien kom je van een koude kermis thuis... maar dan weet je het wel. En ga dan ook een paar anderen proefrijden, dan kun je e.e.a. een beetje in perspectief gaan zien...
Succes!
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 09:55  ·  #5
Diesels is steeds minder vraag naar en dus zakken de prijzen, die trend bestond al en is nog verder ingezet door de crisis. Zie https://automotive-online.nl/m…pese-markt
Dus ik zou een beetje rondshoppen, en ook niet verwachten dat je veel terug krijgt voor een Seat diesel van 6 jaar oud...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39711
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 10:52  ·  #6
Mooie auto om te zien.
En de prijs..., tja, het gaat erom wat er bij moet.
Daarbij speelt de staat van onderhoud ook een rol.
Altijd fijn als je een auto hebt, die helemaal bij is en waar je niet wordt verrast door grote kosten voor het onderhoud.
Het blok is een degelijke en deze kilometerstand is absoluut geen begrenzing voor een aankoop.
Vaak, als je ter plekke nog even door onderhandeld bij dit soort garages, kon het nog wel eens interessant gaan worden.
Belangrijk on te controleren;
Schakelt de bak na behoren ?
Zijn de rubbers van de achterwielophanging in goede staat ?
Hoe is de staat van de auto op zich, technisch gezien ?
Subframe en draagarmen goed controleren, ook op overmatig roesten.
En niet onbelangrijk, zit de voorruit goed vast (kun je hem vanaf de bovenkant naar buiten drukken en zie je hem dan bewegen) ?
Uiterlijk van de auto is geen discussie, zeer mooie staat.
Als hij een liefhebber is geweest en zo lijkt het wel, dan zal hij technisch ook zo zijn.
En als er verder geen achterstallige zaken meer zijn, dan is hij misschien duur, maar zeker wel waard.
En zoals gezegd, goed uitonderhandelen, ze verkopen graag.
Succes met je zoektocht.
dodojuice
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 14:29  ·  #7
Volgens mij betreft het een Belgische import inderdaad.. de eerste stempel in het boekje is in Kortrijk en dat is volgens mij België

Ik weet en b zie dat deze auto relatief duur is, echter zoals @Bigdog aangeeft gaat het erom waar er bij moet.
Via de mail kreeg ik een aanbod om €2150 Bij te betalen. Daarvoor kreeg hij een onderhoudsbeurt conform schema / interval, €25 brandstof, een poetsbeurt en 6 maand BOVAG garantie of 10000 km garantie, ligt eraan wat het eerste zou komen..

Na wat heen en weer gemaild te hebben, heb ik aangegeven dat mijn budget tussen de €1500 en €1750 ligt en om de vrouw tevreden te houden, eerder €1500. Daarop kreeg ik vanmorgen en nieuwe mail dat we het over de prijs zeker wel eens zouden worden.. alleen nu is de vrouw niet dolenthousiast maar ik wel ...

Ik hoop haar stiekem toch zover te krijgen dat ik morgen eens vrijblijvend kan gaan kijken danwel proefrijden. Ik heb me dan wel voorgenomen om echt 100% overtuigd te zijn en dat de auto net zo netjes moet zijn als op de foto's.. ook moet het onderhoud sluitend zijn en daarvan zeggen ze wel dat dat het geval is.. hij is ook door een dealer in Zutphen onderhouden zie ik in het boekje en dat is slechts 15 minuten bij me vandaan.

Ik denk dat ik er morgen toch maar ga kijken, Ik heb ook nog nooit in een v70 gereden, maar ik hoor er niks dan goeds over..

Nog even over het blok, de 2.4D dat is dus hetzelfde blok als een D5 maar dan met iets andere software / ecu toch?
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1684
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 14:45  ·  #8
Ja het is het zelfde blok als een D5, dus met tuning kun je makkelijk meer vermogen krijgen
houd er rekening mee dat het een Euro 4 is.
aelse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elsloo
Leeftijd: 65
Berichten: 81
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 16:10  ·  #9
Rij op dit moment ook eenzelfde blok Euro4. Alleen het type auto is het voorgaande model.
Wat betreft de toelating voor dit type is in Duitsland geen probleem voor een groene (4) milieusticker.
Frankrijk is het ook (nog) geen probleem. Hiervoor krijg je de oranje (3) sticker waarmee je nog overal komt.
Over fijnstof roetuitstoot toeslag hoef je je ook geen zorgen te maken, daar er af fabriek een roetfilter in zit. Mogelijk dat je na aanschaf van de belastingdienst een berichtje krijgt dat je extra aangeslagen wordt mbt fijnstof uitstoot. Dit geld NIET voor dit type. Doordat het roetfilter af fabriek geregistreerd staat.
Mocht men toch proberen je te aan te slaan voor extra toeslag, gelijk protesteren. Reacties van belastingdienst variëren van Oeps... tot Ja we slaan iedere Diesel van voor 2009 standaard aan....
Valt bij mij in de categorie: Een ieder die niet goed oplet hebben we toch te pakken en zie dan je geld maar eens terug te krijgen.

Ik kreeg dus ook vorig jaar die brief en na een belletje gelijk een excuus (op schrift) dat men een foutje gemaakt had.

Het verbruik ligt nu op een gemiddelde van 1:20. Moet ik er wel bij zeggen dat dit voornamelijk snelweg kilometers in Nederland zijn met Cruise Control op 100KMh en een fluwelen rechter voetje. Voorheen met de verschillende zones 100-120 en 130 zat het gemiddeld verbruik op 1:17.
Blok is niet getuned en nog steeds op de 163PK. Sterk genoeg voor normaal gebruik. Als caravan trekker gaat dit ook goed echter dan zou ik overwegen dat een hoger koppel wat luxer zou rijden en het geld voor een tuning zou kunnen investeren.

Lou
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4093
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 17:09  ·  #10
Ik heb ditzelfde blok, 2.4D 163pk ongetuned; zowel in mijn huidige V70nn (MY09) als in mijn vorige (V70n, MY07). Mijn vorige was een handbak en had ik zo rond de 6,5l gemiddeld, vnl. snelweg. De huidige is een automaat en die drinkt zeker een liter meer elke 100km (zal ook iets komen door hogere carrosserie neem ik aan), gemiddeld verbruik nu zo'n 7.7l op 100km. Nu woon ik wel in bergachtig gebied, maar elke heuvel die je op gaat ga je ook weer af (al is verbruik dan doorgaans niet helemaal 0). Echt zuinig is de euro4 niet (koud al helemaal niet; het is geen blok voor veel korte ritjes, mede vanwege het roetfilter en de noodzakelijke regeneratie daarvan), maar al met al nog netjes voor een 2.4 vijfcilinder denk ik.
Tijdige oliewissel (niet op max interval van 30.000km, maar liever op de helft) is heel belangrijk voor het behoud van de klepstoters. Afhankelijk van hoe ermee gereden is (langere ritten zijn beter, en niet altijd eco-driven) zijn de wervelkleppen en EGR wel een aandachtspunt, die kunnen erg vervuilen als de motor niet op temperatuur komt.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 28.05.2020 - 22:24  ·  #11
Het lijkt een nette, ik heb een tijd gezocht naar een vergelijkbaar (benzine-) model. Wat mij betreft zitten de belangrijkste opties er op. Leer met verwarming, licht is wel gevaarlijk met jeans die afgeeft, navi, xenon, chromen sierstrips. Wel jammer dat het lijkt dat de trekhaak niet afneembaar is. Check of de automaat glad en soepel schakelt. En als het hele plaatje klopt, hoeft import geen probleem te zijn. Overigens heb ik geen passende v70 gevonden vorig jaar en rij ik nu iets anders.
[edit]
Het is niet duidelijk welk audio systeem er in zit, het zal wel base performance zijn, anders hadden ze het wel op de foto gezet.
De radio zelf (voor zover je daarover kunt spreken) kun je niet vervangen voor iets anders, maar je kunt wel een extra versterker er in zetten (met high level ingang) en andere speakers. Nog mooier is een dsp, met de audison bit ten heb ik goede ervaringen. Daarmee haal je ook de afwijkingen die in de radio zitten er uit en kun je het helemaal top instellen.
dodojuice
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 31.05.2020 - 16:25  ·  #12
Even een update vanaf mijn kant...

De vrouw was het er echt niet mee eens, maar toch ben ik vanmiddag even langs gereden bij de garage om de auto eens in het echt te gaan bekijken. Hij stond buiten geparkeerd en ik moet zeggen, in eerste oogopslag tijdens het voorbij rijden een plaatje van een auto.

Toen de auto even geparkeerd en de auto even kritisch bekeken van dichtbij.. toen werd ik al minder enthousiast. De dakrailing aan beide kanten was volledig aangetast, sommige stukken waren helemaal wit ipv aluminiumkleur.. het lakwerk zag er zo op het oog wel erg netjes uit, misschien zelfs te netjes, maar dat zou geen reden zijn om hem te laten staan. Veel auto's hebben schade gehad en zijn keurig hersteld, misschien was dat deze ook wel.
Dan de velgen; alle 4 de velgen hadden al eens kennis gemaakt met de stoeprandjes.. op zich was het wel bijgewerkt, maar niet tot mijn tevredenheid, dus dat zou ik dan ieder geval moeten laten herstellen.
Omdat het bedrijf gesloten was heb ik hem niet heel goed van binnen kunnen bekijken, maar een blik op het leer leerde me wel dat er dringend onderhoud nodig zou zijn.. het leer glom en er zat allemaal van die kleine barstjes in het leer met daarin vuil..

Twijfel toch enorm moet ik eerlijk zeggen.. vind het echt een prachtige wagen maar aan de andere kant, vind ik het het gezeur thuis niet waard, maar aan de andere kant waait dat ook wel weer over.. even wat rook in de wigwam en dan is het weer in orde schat ik zo..

Wat zou het gaan kosten om de dakrailing weer netjes te krijgen (vervangen?) en 4 stuks lichtmetalen wielen laten bijwerken? Het leer zou ik wel zelf kunnen, dat is het probleem niet..
Ik zou in eerste instantie €1500-€1750 bij gaan betalen, maar nu denk ik daar toch wel anders over.. de garage heeft me ook al een paar keer gemaild of ze nog iets voor me kunnen betekenen, dus ergens bekruipt mij het gevoel dat ze de deal wel erg graag rond willen maken.
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 656
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 31.05.2020 - 17:11  ·  #13
Quote door dodojuice

De vrouw was het er echt niet mee eens,

Twijfel toch enorm moet ik eerlijk zeggen.. vind het echt een prachtige wagen maar aan de andere kant, vind ik het het gezeur thuis niet waard, maar aan de andere kant waait dat ook wel weer over.. even wat rook in de wigwam en dan is het weer in orde schat ik zo..


Ik zou het niet doen. Als maar iets met de Volvo is krijg je er gezeur mee. Of jullie moeten financieel een geheel gescheiden leven leiden.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3731
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 31.05.2020 - 17:15  ·  #14
Quote door dodojuice

...even wat rook in de wigwam en dan is het weer in orde schat ik zo...


Haha, hier kan ik wel om lachen. Volgens mij heeft het gros van de forummers hier daar ook last van 😁😁😁
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2196
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Aankoopadvies Volvo V70 2007

 · 
Posted: 31.05.2020 - 18:57  ·  #15
Ik heb dat opgelost door mijn vrouw de V70 te laten uitzoeken! Jammer genoeg kwamen we daardoor uit op een slome 2.0 maar ik heb 'r inmiddels zo ver dat de opvolger een turbomotor en minstens high performance audio moet hebben. :D
 
Selected quotes for multi-quoting:   0