Aankooptips Volvo V70n 2004-2006 benzine

 
 
 
 
 
MarkVogels
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Berkel-Enschot
Leeftijd: 42
Berichten: 24
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Aankooptips Volvo V70n 2004-2006 benzine

 · 
Posted: 05.04.2018 - 16:32  ·  #31
Quote door Walterj

Uiteraard is het zo dat alles wat er op zit kapot kan, en ook de beste onderdelen zijn door sommige mensen stuk te krijgen. Maar de turbo blokken zijn ook gewoon goede blokken, en ik heb nog niet gehoord dat een turbo vervangen moest worden. Dus daat zou ik niet te huiverig voor zijn. Ik rij zelf met een 2.4T 200 pk turbo benzine en is een heel fijn blok. De 2.5T is nog weer wat fijner. Het verbruik over de laatste 90000 km is 1 op 10.7. Dit is met alle soorten wegen door elkaar, incl file. Als ik netjes 120 op de snelweg rij is het verbruik 1 op 12. (Ooit eens getest; Thuis getankt, naar friesland gereden en weer getankt)
Dus als er een turbo ergens staat die je wat lijkt, zeker gaan rijden. En kijk dan eens wat het verschil in verbruik je op jaarbasis kost.

Wat het sturen betreft: het is een kilometervreter en geen bochtenmonster. Maar dat wollige wat je omschrijft ligt denk ik aan versleten wielophangingsdelen. Als dat goed is stuurt de auto gewoon fatsoenlijk strak alhoewel hij wel wat onderstuurd is en de koets wil omrollen.
Tip: ga eens bij de dealer in een goede occasion rijden ter vergelijk, dan weet je hoe het hoort aan te voelen.


Een verbruik van 1 op 10.7 vind ik heel netjes! Ik ga zeker ook een turbo en "frissere" Volvo proefrijden en ook een 170 pk, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb! :-)

Quote door Dimitri1970

staat nog een mooie v70 op autoscout zwitserland een 2.0 turbo wellicht dat dat iets is ? met winterbanden set erbij https://www.autoscout24.ch/de/…s%3fr%3d30


Bedankt, maar ik wil bij voorkeur een NL auto die aantoonbaar is onderhouden, zodat de historie altijd opvraagbaar/herleidbaar is en inderdaad handgeschakeld. Oja, ik heb ook een tik met kentekens...die moet voor mijn gevoel kloppend zijn met het bouwjaar en dat is bij import in 99% van de gevallen niet :-)
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Aankooptips Volvo V70n 2004-2006 benzine

 · 
Posted: 05.04.2018 - 20:59  ·  #32
Mn v70n uit eind 2000 stuurt best strak. Niet zo strak als de audi A3 leasebak van mn collega, maar daar zit ook 15 jaar en 250000 km tussen :P
Toen ik hem net had kraakte de voorkant nogal, althans dat begon snel na de aankoop. Dat zullen ze ten tijde van de aankoop toen even verholpen hebben (handelaar).
Heb in de daaropvolgende maanden de draagarmen, complete veerpoten, alle spoorstangen (stuurkogels )en stabi stangetjes vervangen. En nu mag ik niet klagen wat de wegligging betreft.
Wellicht nog een keer naar de kruiskoppeling kijken want er zit een tikje speling in.
Zou niet snel bij een handelaar een auto kopen, tenzij je er technisch echt verstand van hebt. Uiteindelijk is het voor die gasten gewoon inkopen, optisch mooi maken, technische gebreken zo veel goedkoop mogelijk 'fixen' al is het maar voor even. En dan snel een nieuwe koper. Beter bij iemand die er met liefde van alles aan gedaan heeft.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0