aanloop geluid update

roy70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

aanloop geluid update

· 
Posted: 22.06.2017 - 12:29  ·  #1
Door de crash van de server is mijn berichtgeving van het aanloop geluid verdwenen. Ik dacht dat het misschien wel zinnig was om even een update te geven aangezien meer mensen er op gereageerd hadden.
Probleeem is opgelost! Bleek toch de wiellager aan de rechterkant te zijn. Heb nu alleen weer een nieuw probleem erbij. De airco scheidt er boven de 30 gr. mee uit. :'(
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: aanloop geluid update

· 
Posted: 22.06.2017 - 13:00  ·  #2
Heb je VIDA? Zo niet, dan kun je misschien contact opnemen met een forumlid die dat wel heeft (daar is een lijstje van op dit forum). Daarmee kun je de gasdruk in het systeem uitlezen en vermoedelijk ook de temperatuursensors. Als de gasdruk te hoog wordt in het systeem (teveel koudemiddel) dan wordt het systeem gestopt ter bescherming.
Of als de temperatuursensors geen correct signaal afgeven blijft het systeem mogelijk teveel koelen en bevriezen er leidingen of de verdamper, en stop de boel ook. Kan je ook vaak zien aan wit bevroren leidingen in de motorruimte.
Nieuwe sensor kost iets van €22, heeft iemand recent nog gepost. Je kunt 'm ook eerst doormeten met een multimeter, de juiste weerstandswaarden staan ook op het forum.
Maar ik denk dat VIDA je wel wat wijzer kan maken.

Nog een andere mogelijkheid is dat de pompkoppeling te ruim staat (ook wel luchtspleet genoemd) en als die door de warmte (meestal door opwarmende motor, niet zozeer door warme zomertemperaturen) te groot wordt, dan komt de koppeling niet meer in en werkt de airco dus ook niet. Dat kan je zien in de motorruimte, draaiende motor, passagierszijde, linksonder aan de motor zit de aircopomp met magneetkoppeling. Die moet bij normaal werkend systeem elke 10-20 seconden aan- en afkoppelen (geruisloos of met een niet al te harde klak).
roy70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 22.06.2017 - 15:57  ·  #3
Heb helaas geen vida. Bestaat dit eigelijk ook voor mac? ff off topic sorry :shhh
Wat betreft de airco. Volgens mij is het de luchtspleet inderdaad. Volgende week ff op de brug. Kom er nog op terug.
ps bedankt voor de tips
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 22.06.2017 - 16:08  ·  #4
Ga er maar vanuit dat het de luchtspleet is. Dat had ik 2 jaar terug met mijn vorige V70 ook.

Boven de 30 graden was het gedaan met de pret. heeft ermee te maken dat door de hogere temperatuur van de magneetspoel er een grotere elektrische weerstand is waardoor de kracht van de magneet afneemt. Als de luchtspleet groot genoeg geworden is dan is er niet voldoende magnetische kracht om de koppeling aan te kunnen trekken.
Als je de airco dan uitschakelt kun je na ongeveer 10 minuten weer even voor een minuut of zo genieten.

Je kunt je wel voorstellen dat het afzien was op de Route du Soleil met 40graden op het dashboard als aangegeven buitentemperatuur.
Uiteraard heb ik daar mooi een foto van gemaakt want ondanks dat het geen pretje was, was het toch wel weer een bijzondere ervaring.......gesudderd worden al rijdend in je auto
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.06.2017 - 21:39  ·  #5
Quote door roy70

Heb helaas geen vida. Bestaat dit eigelijk ook voor mac? ff off topic sorry :shhh
Wat betreft de airco. Volgens mij is het de luchtspleet inderdaad. Volgende week ff op de brug. Kom er nog op terug.
ps bedankt voor de tips

Vida bestaat niet voor de mac, maar draait prima onder Parallels op mijn macbook. Je hebt om je auto uit te lezen ook een DICE nodig, kost ca 100 euro op MP.
roy70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.07.2017 - 13:40  ·  #6
FF een update van de airco. T was niet de luchtspleet. De condensor was lek. Door middel van contrast vloeistof was dat mooi te zien.
Dit draadje kan gesloten worden. Bedankt voor de tips.

Selected quotes for multi-quoting:   0