Heb je VIDA? Zo niet, dan kun je misschien contact opnemen met een forumlid die dat wel heeft (daar is een lijstje van op dit forum). Daarmee kun je de gasdruk in het systeem uitlezen en vermoedelijk ook de temperatuursensors. Als de gasdruk te hoog wordt in het systeem (teveel koudemiddel) dan wordt het systeem gestopt ter bescherming.
Of als de temperatuursensors geen correct signaal afgeven blijft het systeem mogelijk teveel koelen en bevriezen er leidingen of de verdamper, en stop de boel ook. Kan je ook vaak zien aan wit bevroren leidingen in de motorruimte.
Nieuwe sensor kost iets van €22, heeft iemand recent nog gepost. Je kunt 'm ook eerst doormeten met een multimeter, de juiste weerstandswaarden staan ook op het forum.
Maar ik denk dat VIDA je wel wat wijzer kan maken.
Nog een andere mogelijkheid is dat de pompkoppeling te ruim staat (ook wel luchtspleet genoemd) en als die door de warmte (meestal door opwarmende motor, niet zozeer door warme zomertemperaturen) te groot wordt, dan komt de koppeling niet meer in en werkt de airco dus ook niet. Dat kan je zien in de motorruimte, draaiende motor, passagierszijde, linksonder aan de motor zit de aircopomp met magneetkoppeling. Die moet bij normaal werkend systeem elke 10-20 seconden aan- en afkoppelen (geruisloos of met een niet al te harde klak).