aanschaf krik

welke hefhoogte?

 
 
 
 
 
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 15.05.2015 - 07:56  ·  #16
Heb liever een fatsoenlijk potkrikje dan die standaard schaarkrikjes om de auto omhoog te krijgen, als ondersteuning alleen zijn ze allemaal ongeschikt.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 15.05.2015 - 08:01  ·  #17
Gebruik regelmatig een potkrikje als hulpje als bijv. De motor omhoog moet of een veerpoot moet worden omhooggezet. Auto opkrikken doe ik met de Aldi krik, en werk altijd met assteunen. Voor klusjes waar de wielen niet voor loshoeven gebruik ik twee oprijbokjes. Die krik van autogereedschap.com lijkt me een mooie vervanger van de Aldi krik. Maar weer eens bij Sacco langsgaan. Dr ligt daar ook nog een trommeltrekker op me te wachten.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3211
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 15.05.2015 - 12:41  ·  #18
Ik heb vorig jaar deze gekocht. Hele fijne krik, in één hevelbeweging maakt deze de slag tot de krikpunten op de carrosserie.

Als het goed is volgende week de overtreffende trap - een eigen brug!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Etzilla
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Duivendrecht
Leeftijd: 55
Berichten: 21
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 15.05.2015 - 13:38  ·  #19
Quote door StefanCJ

Waar heb je de mooie aanbieding gebonden, misschien dat andere forummers er ook iets aan hebben?


Sorry, vanwege reclame maken en economische belangen etc. dacht ik dat het mss niet gepast zou zijn.

http://www.rustbuster.nl/Quick…unen-3-ton
met dank aan StefanCJ dus. :thumb:

Mss niet eens veel voordeel, ik vind t iig een goed uitgangspunt.
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 16.05.2015 - 10:47  ·  #20
Al die duurdere krikken zien er ook wel meteen een stuk steviger uit, moet ik zeggen. Dat geeft toch wat vertrouwen. Misschien komend jaar rond de kerst toch maar eens rondkijken.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 18.05.2015 - 10:03  ·  #21
Ik zag dat de Makro nu een aanbieding heeft met een 2 tons krik voor €25....
Ergens kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat die krik niet van dezelfde kwaliteit kan zijn als een krik van het vijfvoudige. Daarbij zeggende dat die laatste ook wat meer mag tillen waarschijnlijk. Maar toch :noidea:
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 08:04  ·  #22
Heb even gekeken en da's inderdaad zo'n el cheapo ding. Voldoet voor simpel werk, maar geen wonderen van verwachten ;)
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 09:19  ·  #23
Hè wat jammer nou, ik houd zo van wonderen... :shame: :lol: :bandit: :D :whistle:
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 09:32  ·  #24
Mijn Ford Puma is ooit van de assteunen gelazerd: in een split second stond de auto op de remschijven, terwijl de dorpel 5 cm naast mijn knieschijf bijna de grond raakte. Ik wil niet nadenken over de gevolgen als m'n been onder de auto had gelegen :sick:

Ik breng de auto op hoogte met de schaarkrik, prik er minimaal 2 assteunen per kant onder en leg de wielen onder de dorpel. Even aan de auto sjorren en pas dan aan het werk gaan. Voor werk onder de auto waarvoor de wielen er niet af hoeven gebruik ik oprijbruggetjes.

En een potkrik onder je auto zetten? >_<
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4711
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 09:35  ·  #25
Ik zet altijd 2 assteunen onder de kant waar ik werk en voor de zekerheid laat ik de garagekrik er gewoon onder staan.
Blokjes hout voor en achter de wielen die nog op de grond staan.

Ik til dus nooit meer dan 2 wielen tegelijk op.
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 11:47  ·  #26
Voor werk aan de auto waar de wielen er echt af moeten gebruik ik bij voorkeur de brug van vrienden, maar wanneer dat niet wil een goeie krik. Sowieso altijd de auto op de handrem en in de versnelling als dat mogelijk is en dan nog leg ik blokken of stenen voor de wielen. Verder bij gebrek aan assteunen een dikke stapel in verband liggende bakstenen tot een cm onder de dorpel zodat de auto ook bij een falende krik nergens heen kan! En dan nog ga ik liever niet onder de auto liggen...
Wanneer de wielen er niet per sé af hoeven volstaat het bij de DAF om gewoon onder de auto te kruipen, wat ECHT handig is :yes:
Bij de Saxo, de V70 en de BMW is dat geen succes, dus daar gebruik ik liever bokjes die met stenen of zandzakken op hun plek moeten blijven liggen. Ook daar de auto op de handrem, in de versnelling en met iets voor de wielen. Een dikke eikenhouten balk vervulde laatst de functie van bokjes ook prima :bandit:
Veiligheid voor alles!!
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 13:50  ·  #27
Quote door OttoV

Mijn Ford Puma is ooit van de assteunen gelazerd: in een split second stond de auto op de remschijven, terwijl de dorpel 5 cm naast mijn knieschijf bijna de grond raakte. Ik wil niet nadenken over de gevolgen als m'n been onder de auto had gelegen :sick:


Daar ben ik met de Panda ook altijd bang voor. Die autootjes zijn zo licht, met een beetje kracht duw je het hele handeltje zo omver...
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1879
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 14:51  ·  #28
Behalve een wiel wisselen doe ik niks meer met een auto op een krik of steunen , heb nog een klein litteken op mijn borstkast toen ie van de krik zakte , wielen zaten er gelukkig wel onder , en een oplettende en sterke medewerker van mijn vader bedacht zich geen seconde en trok de auto aan het spatboord uit de veren en kon ik er net onder vandaan , lesje geleerd .
15 jaar terug een oude koni 4 kolommer gescoord toen de garages geen bruggen meer mochten hebben waar de beveiliging uitschakelt kon worden (met de hand om te laten zakken bij deze ) maar nu veilig sleutelen . beste 250 gulden die ik ooit besteed heb aan gereedschap .
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 18:08  ·  #29
Quote door olaf

beste 250 gulden die ik ooit besteed heb aan gereedschap .

En een heel stuk gemak bovendien!! Vrienden van me op de boerderij waren ook altijd aan het klooien met bokjes en krikken en assteunen en op een gegeven moment waren ze er zo zat van dat ze maar een brug gekocht hebben! Ze hebben er immers toch de ruimte voor... Vader en zoon allebei de helft betaald, voor €1000 een echte Koni 2-koloms die 2 ton mag tillen. Perfect. Ideaal.
Nu met de nieuwe loods wordt die werkplaats vast echt een luxe bedoening :lol: :*
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: aanschaf krik

 · 
Posted: 19.05.2015 - 18:33  ·  #30
Quote door olaf
15 jaar terug een oude koni 4 kolommer gescoord toen de garages geen bruggen meer mochten hebben waar de beveiliging uitschakelt kon worden (met de hand om te laten zakken bij deze ) maar nu veilig sleutelen . beste 250 gulden die ik ooit besteed heb aan gereedschap .

En da's dan ook een koopje. Een beetje brug kost nieuw tegenwoordig tweeduizend euro ofzo. En dan heb je iets simpels. Een goede kost het dubbele volgens mij.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0