Hoi,
de eerste oliefilter-wissel zit er aan te komen en daarvoor heb ik ondermeer een krik nodig. Nou is er al het één en ander hierover geschreven: er zijn leden die gaan voor de "markt-krik" zoals een Aldi-Lidl-Praxis, maar hierbij is de hefhoogte meestal nog 32-35 cm en de max-load is vaak 2 ton. Mijn vraag nu:
Is een hefhoogte van 32cm genoeg om het één en ander te sleutelen aan een V70 uit 1999 en is zo'n krik ook solide genoeg om het liften uit te voeren? Ik lees ook regelmatig over het gebruik van extra blokken om wat hoogte te winnen, maar is dat wel verstandig? Als je voor het simpel winnen van wat eerste werkruimte al moet improviseren...... Of zie ik dan teveel beren op de weg?
Of is het toch beter om dat kwart tonnetje extra te nemen vooral ook vanwege de vaak extra hefhoogte en de stabielere basis?
Ik zal uiteraard ook assteunen gebruiken.
Alvast dank voor de input en groet,
Etienne.
de eerste oliefilter-wissel zit er aan te komen en daarvoor heb ik ondermeer een krik nodig. Nou is er al het één en ander hierover geschreven: er zijn leden die gaan voor de "markt-krik" zoals een Aldi-Lidl-Praxis, maar hierbij is de hefhoogte meestal nog 32-35 cm en de max-load is vaak 2 ton. Mijn vraag nu:
Is een hefhoogte van 32cm genoeg om het één en ander te sleutelen aan een V70 uit 1999 en is zo'n krik ook solide genoeg om het liften uit te voeren? Ik lees ook regelmatig over het gebruik van extra blokken om wat hoogte te winnen, maar is dat wel verstandig? Als je voor het simpel winnen van wat eerste werkruimte al moet improviseren...... Of zie ik dan teveel beren op de weg?
Of is het toch beter om dat kwart tonnetje extra te nemen vooral ook vanwege de vaak extra hefhoogte en de stabielere basis?
Ik zal uiteraard ook assteunen gebruiken.
Alvast dank voor de input en groet,
Etienne.