Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 
 
 
 
 
Rogander
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 · 
Posted: 20.06.2014 - 15:55  ·  #1
Beste Volvo rijders,

Na 8 jaar in een BMW 320D touring (2003) te hebben gereden, ben ik overstag. Ik ga waarschijnlijk voor een Volvo V70 uit 2000.

Meer ruimte en meer fiscaal voordeel vanaf januari aanstaande. De BMW heeft me veel plezier gegeven, maar ik heb daar helaas net iets te veel voor moeten bloeden. Dan bedoel ik dat ik helaas een auto heb gekocht in 2006 die achteraf gezien schijnbaar schade heeft gehad. En dat laatste heeft me erg, erg veel geld gekost. BMW maakt rijden geweldig, maar in mijn geval helaas was dat erg duur (nieuwe schakelbak, diverse roest, nieuwe kop, volledig gereviseerde motor etc, etc.).

Daarom hoop ik dat de de Volvo V70 mij betere tijden gaat brengen. Hopelijk rijdt de aankomende Volvo (weliswaar 'helaas' met voorwielaandrijving) toch de sterren van de hemel.

Wie heeft er tips voor deze aankoop? Ik heb garage www.usedvolvo.nl uit Liempde op het oog, is dat een betrouwbare partner?

En dan de Volvo V70 2.4 T automaat uit 2000. Wat zijn de zwakke kanten van dit type?
distributieriem, brandstofpomp, EGR kleppen? Waar moet ik specifiek op letten?

En durf ik 270.000 km aan met een dergelijke auto qua aanschaf? Een gemiddelde Volvo is dan toch meestal pas ingereden, of is dat een fabeltje?

Daarnaast zou ik de auto willen laten voorzien van LPG G3. Ik weet dat ongeveer alleen Volvo motoren daarmee kunnen omgaan. Ook nog tips?

Ik hoor het heel graag. Alvast mijn grote dank.
Groet,

Rogier
Online
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 · 
Posted: 20.06.2014 - 17:05  ·  #2
Aankoopkeuring laten doen bij de dealer. Motorisch zijn Volvo's best sterk maar een auto bestaat uit meer onderdelen dan de motor en bij dergelijke kmstanden krijg je nou eenmaal met slijtage te maken, zelfs bij Volvo.

deze?: http://voorraad.autodatawheele…9558-c396c
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 · 
Posted: 20.06.2014 - 22:23  ·  #3
De kilometerstand van de auto hoeft niet een probleem te zijn. Mijn auto is ook aangeschat met 276.000km op de teller en was toen al 266.000km uitgerust met een gasinstallatie. Belangrijk is om te weten of er onderhoud aan de auto is gepleegd. Vraag naar boekjes en andere historie om hierachter te komen. Waar je wel dient te controleren is de koppeling, deze zal kan bij deze km-stand al versleten zijn. Als je een proefrit maakt let dan op geluiden en hoe soepel de motor loopt. Deze motoren hoort erg mooi te lopen zonder stotteren, inhouden of hikken, ook bij deze kilometstanden. Kijlk goed naat het interieur, hieraan kun je goed zien hoe de vorige eigenaren ermee zijn omgegaan. De handelaar in Liempde ben ik wel een geweest voor een auto. Zij hebben heel erg veel Volvo's staan en mijn indruk was dat ze niet van alle Volvo's die ze hebben kunnen weten hoe ze eraan toe zijn. Veel auto's staan dan ook op buitenterreinen weggestopt in soms in een hoekje. Maar goed, het is altijd de moeite waard om te gaan kijken.

Wat het LPG verhaal betreft, het is altijd goed om naderhand zelf de gasinstalltie in te bouwen, in plaats van een auto te kopen waar deze al in zit. Zo ben je er zeker van dat de kleppen in orde zijn, die overigens niet hydraulisch zijn en dus gecontroleerd en gesteld dienen te worden wanneer je op LPG gaat rijden, het stellen is een gespecialeerd karwei en kan een duur grapje zijn. Voor de rest kunnen de motoren er prima tegen als je er normaal mee omgaat. In jouw geval kun je nog makkelijk 150k erbij op de teller zetten wanneer de gasinstallatie is ingebouwd.

Net even de auto opgezocht, ziet er zo op de foto's netjes uit! Zeker het proberen waard, succes!
Volvo-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 122
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 · 
Posted: 21.06.2014 - 21:13  ·  #4
Verleden jaar een Volvo-v70 gekocht met 308k op de teller, 2 vinkjes in het onderhoudsboekje misten (elke auto behoeft onderhoud, linksom of rechtsom moet dat gebeurd zijn). Aspecten die je goed zelf kunt beoordelen zijn

-staat van de banden
-remschijven
-remblokken

Verder altijd olie controleren op koelvloeistofsporen, bij proefrit een aantal malen flink accelereren (kickdown-functie). Dat geeft meteen een goed beeld van de staat van de koppeling.

Heel veel meer als ''' zijnde leek'' kun je niet doen, maar dit zijn wel de belangrijkste in mijn ogen....
GreyS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 · 
Posted: 21.06.2014 - 22:55  ·  #5
...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 2.4 T automaat uit 2000

 · 
Posted: 22.06.2014 - 22:27  ·  #6
Ik heb een zelfde V70, er wordt beweerd dat dit blok de mindere is van de serie (alhoewel ik alleen geruchten heb gehoord en van niemand harde bewijzen; het is altijd de broer van de buurman van mn collega oid),
En dat de niet turbo blokken beter bestand zijn tegen lpg. Klepspeling is te controleren, er zitten inspectie gaten in het klepdeksel, maar als er echt gesteld moet worden, dan moet het klepdeksel eraf waar ook de nokkenassen in draaien. Beetje vreemde constructie, kan ook niet bedenken wat hier het voordeel van is, anders dan veel uren schrijven van de monteur die het uitvoert.
Belangrijk is dat de automaatbak soepel en ongemerkt zijn werk doet, en dan nog zou ik m meteen laten spoelen (preventief) weet niet wat t kost, heb zelf een schakelbak.
En de aankoopkeuring meld ik ook, dat geeft een goed beeld van de status van de auto.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0