Aanschaf V70 T6

 
 
 
 
 
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 09.05.2020 - 16:41  ·  #16
@Barto: Dat is een mogelijke oplossing voor het vervelende stuurgedrag. Mijn BMW destijds met hetzelfde symptoom gekocht en daar werd dit ook geopperd. Een simpele flush zou het probleem wel verhelpen. De gok genomen en uiteindelijk ben ik hier volledig op nat gegaan: Wat begon met een flush, ging al snel over op een nieuw stuurhuis omdat deze inwendig bleek te lekken. Het sturen werd daarna beter alleen was de aansturing/computer van de snelheidsafhankelijke bekrachtiging kapot. Na alles herstelt te hebben kreeg ik een uitwendige lekkage aan het nieuwe stuurhuis. Wat bleek... stuurpomp defect waardoor metaalslijpsel van de pomp het stuurhuis had beschadigd. Ik ben hier dus ietwat huiverig voor geworden.

Maar... Er is goed nieuws. Ik heb een prachtige V70 T6 kunnen vinden en deze heb ik vanochtend gekocht bij een universele garage in Friesland. Het betreft een V70 afkomstig uit Zweden met een goed verhaal en sluitende historie. Ziet er voor km-stand en leeftijd erg netjes uit en voelt solide aan. Geen technische gebreken kunnen ontdekken en de automaat en Haldex olie waren recentelijk nog vernieuwd. Na een proefrit was ik verkocht. Deze reed in tegenstelling tot de vorige 2 erg strak en hij stuurde lekker, eveneens schakelde de automaat rustig en niet zo hakerig als de vorige 2 (ik wist niet hoe een geartronic bak moest schakelen aangezien ik hier nooit eerder mee gereden had). Wel was er vanaf 90 km/h een kleine trilling aanwezig. Hiervoor zullen ze de auto uitlijnen en nogmaals de wielen/banden nabalanceren (velgen zijn niet origineel en banden nagenoeg nieuw). Een garantie wilde de verkoper mij niet geven dat het daarmee opgelost zou zijn. Deze gok neem ik dan maar.

Wanneer de Volvo geleverd wordt zal ik een paar foto's plaatsen :)

Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 09.05.2020 - 17:59  ·  #17
Gefeliciteerd Frank.
Is het toch nog gelukt.
Alvast veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5018
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 09.05.2020 - 20:17  ·  #18
Alstu
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 10.05.2020 - 20:56  ·  #19
Dank Richard dat is hem!
Dimitri-Turbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nieuwveen
Leeftijd: 42
Berichten: 1262
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 23.05.2020 - 14:40  ·  #20
Mooie auto hoor! Ik vind die combinatie met contrastkleuren interieur/exterieur altijd erg mooi.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 23.05.2020 - 15:47  ·  #21
Fijn dat je er een naar je zin hebt gevonden.

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!!!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 23.05.2020 - 18:57  ·  #22
Mooie kar hoor !👍🏻
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 23.05.2020 - 19:24  ·  #23
Allen dank voor de reacties! Het is echt een heerlijke auto. Wegligging is fenomenaal. Met mijn vorige BMW had ik altijd last van instabiliteit met zijwind en deze Volvo rijdt werkelijk als een spoortrein. Daarnaast is het met deze motor echt een beest.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 24.05.2020 - 10:17  ·  #24
Een Volvo met een betere wegligging dan een BMW?
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 24.05.2020 - 10:24  ·  #25
Persoonlijk kan ik me daar goed in vinden.

Vind de wegligging van een volvo ook veel fijner dan van een bmw.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 24.05.2020 - 11:59  ·  #26
Quote door Wimwerf

Een Volvo met een betere wegligging dan een BMW?


Ik moest even glimlachen, volgens mij moet die inderdaad nog gebouwd worden haha
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 24.05.2020 - 12:26  ·  #27
De Volvo heeft een aanzienlijk betere rechtuit stabiliteit. Mijn vorige BMW was met zijwind een vervelende auto om mee te rijden. Ik ben zelf geen scheurder maar mag graag hard rijden. Dat wil zeggen hard op lange rechte stukken. Dit doet de Volvo echt veel beter. Hij laat zich door een beetje wind niet uit het spoor drukken in tegenstelling tot mijn BMW.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 24.05.2020 - 12:49  ·  #28
Dat betekend dat je een “gezond” onderstel hebt.
Worden de schokbrekers en navenante onderdelen minder, dan wordt dit wel anders.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1616
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 24.05.2020 - 13:57  ·  #29
Quote door Fraxter

De Volvo heeft een aanzienlijk betere rechtuit stabiliteit. Mijn vorige BMW was met zijwind een vervelende auto om mee te rijden. Ik ben zelf geen scheurder maar mag graag hard rijden. Dat wil zeggen hard op lange rechte stukken. Dit doet de Volvo echt veel beter. Hij laat zich door een beetje wind niet uit het spoor drukken in tegenstelling tot mijn BMW.


Tja, een voorwielaangedreven auto (Volvo) heeft toch altijd minder last van zijwind?🤔

Ik heb ook jaren BMW gereden, een 3 serie E46. Ik vond die toch wat beter sturen (directer, meer gevoel) dan mijn huidige auto en elke andere volvo waar ik in gereden heb moet ik in alle eerlijkheid zeggen!
Maar qua totaalplaatje vind ik mijn Volvo de fijnste auto van al mijn auto’s/ leasebakken etc.

Het rijdt gewoon anders. Nu ik de 4 Billstein schokbrekers een jaartje heb en de Meyle HD draagarmen is het een stuk directer geworden en prima geveerd. Ik zou die combi iedereen durven aanraden. Maar qua rijden vind ik BMW toch op een hoger plan staan.

(Nee ik zou er nu nooit meer eentje kopen, het gaat mij te snel stuk, vlotte waardedaling, etc)
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 31.05.2020 - 17:04  ·  #30
Qua sturen is de BMW inderdaad een fijnere auto. Heb in meerdere BMWs gestuurd maar moet zeggen dat waar ik een auto voor gebruik een Volvo echt een fijnere keuze is.

Het is niet altijd zo dat een voorwielaangedreven auto minder last van zijwind heeft. De vroegere C klasses hadden hier bijvoorbeeld helemaal geen last van. Deze reden overigens ook heerlijk. Niet spannend maar wel ontspannen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0