Aanschaf V70 T6

 
 
 
 
 
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 14:24  ·  #1
Hallo allemaal,

Sinds een aantal maanden zit ik alle bekende auto sites weer af te struinen naar een opvolger voor mijn E39 530i die ik reed naast mijn V70 classic. Inmiddels is de BMW verkocht en wil ik graag een waardige vervanger aanschaffen. Dat wil zeggen wederom een heerlijke 6-cilinder gekoppeld aan een automaat met veel vermogen. Mijn oog is daarom gevallen op een V70 T6.

Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst gaan kijken naar een V70 T6. Deze stond bij een Volvo dealer en was hier ook geleverd en onderhouden. Op het eerste oog zag de Volvo er erg netjes uit en ik raakte enthousiast. Helaas werd dat minder na het openen van de motorkap. Mijn oog viel direct op een behoorlijke olielekkage waarbij er olie op de automaatbak lag. Naar alle waarschijnlijkheid een keerring van de vacuümpomp waardoor motorolie op de bak lekt, zo ook het oordeel van de werkplaatschef.

Daarna de testrit: Als eerste moet ik zeggen dat het echt een geweldige auto is om mee te rijden. Stil, snel en beresterk. Dit betrof een exemplaar met Polestar chip. Echter vond ik tijdens de testrit ook een aantal zaken die voor mijn gevoel niet helemaal kloppen:

- Metaalachtig geluid met optrekken veroorzaakt wanneer de airco is ingeschakeld. Alleen met optrekken dus niet met airco aan en gas geven in de N of P stand.
- Geluid bij het sturen naar links en rechts. Moeilijk te omschrijven.
- Stuur voelde zwaar aan en het stuur komt bij insturen ook niet (goed) terug in de middenpositie. Dit is erger bij het sturen naar links dan naar rechts.

Heeft iemand een idee of bovenstaande herkenbaar is of wat dit zou kunnen zijn?

Alvast dank.
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 15:11  ·  #2
Ik heb geen idee maar misschien met een andere T6 rijden als vergelijkingsmateriaal?
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 15:24  ·  #3
Mijn xc70 t6 heeft van deze klachten geen last.
Wat heeft deze gelopen?
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 15:28  ·  #4
De Volvo is van 2008 met 160dkm.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 15:35  ·  #5
Aankoop keuring laten doen..
Mss heeft die wel schade gehad die niet goed is gemaakt.?.?
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 15:53  ·  #6
Ik heb gekeken of er sporen van schade te zien waren en die waren er niet. Als ze een klapper gemaakt hebben dan kun je dit altijd zien. Rechtuit reed de Volvo verder ook goed. Alleen het zware sturen i.c.m. het niet terugkeren naar het midden baart mij zorgen. Helemaal omdat je aangeeft dat je deze problemen niet herkent.

Ik verwacht niet te veel van een aankoopkeuring omdat de problemen met het sturen in tig elementen kunnen zitten wat ze bij een aankoopkeuring naar alle waarschijnlijkheid niet gaan achterhalen. In dit geval kies ik denk ik eieren voor mijn geld en ga ik verder zoeken. Een dealer die adverteert met een goede dealer onderhouden Volvo mag ik dus voortaan ook met een flinke korrel zout nemen.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 19:13  ·  #7
Als je geen goed gevoel hebt dan inderdaad niet kopen..
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 03.05.2020 - 20:21  ·  #8
Verstandig, hoe mooi hij ook is, deze heeft al teveel.
Zeker met dit soort exoten erg voorzichtig zijn.
Succes met je zoektocht.
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 04.05.2020 - 16:58  ·  #9
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik volg het advies van Wim en ga eens met wat andere V70 T6'ers rijden om meer gevoel bij een dergelijke auto te krijgen.
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 04.05.2020 - 17:01  ·  #10
Goed dat je niet overhaast koopt.
Het gevoel moet inderdaad goed zijn, en door met een paar anderen te rijden krijg je ook beter een idee hoe die hoort te zijn.

Ik heb de mijne ook pas na een jaar rondkijken gekocht.
Ook omdat deze de eerste was met het echte Yes gevoel.

Grt
Peter
Eriksson
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 71
Geregistreerd: 02 / 2020
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 04.05.2020 - 18:02  ·  #11
Als die bij een Volvo dealer staat kan je deze problemen toch aankaarten?

Ik heb ervaring met aankopen bij Svala en bij Buitenweg. Bij beide dealers werden alle klachten 100% opgelost voor aankoop. Na aankoop werd ook alles keurig opgelost en geregeld. Lijkt mij dat een erkende Volvo dealer geen auto verkoopt met problemen.

Al met al, als je geen haast hebt kun je ook rustig verder kijken. Zoals al eerder gezegd; vele zoektochten naar auto's duren lang
ChrisMe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 66
Berichten: 651
Geregistreerd: 03 / 2015
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 04.05.2020 - 18:58  ·  #12
ik heb 4 maanden gezocht naar de xc60 die bij mijn specificaties pasten.
Fraxter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 34
Berichten: 58
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 07.05.2020 - 20:39  ·  #13
Iedereen bedankt voor de reacties.

@Eriksson: Ik snap wat je zegt en dit was/is ook geen probleem. Alleen is alles tegen een bepaalde prijs... namelijk de hoofdprijs. Achterstallige onderhoudszaken zouden ook aangepakt worden, het was allemaal geen probleem. Alleen was dit allemaal voor meerprijs, evenals garantie.

Inmiddels ook met een andere T6 gereden. Hier kwamen geen bijgeluiden uit het aircosysteem naar voren en de auto stuurde mooi. Niet zo plakkerig als het vorige exemplaar. Alleen had deze "dealer" onderhouden Volvo ook al de nodige technische issues zoals een behoorlijke olielekkage aan bakzijde, kapotte motorsteun en een vervelende trilling vanaf +- 60km/h. Ook qua exterieur in behoorlijk gehavende staat. Deze is het dus ook niet geworden.

We zoeken rustig door want ik heb nog even de tijd. For the time being kan ik gebruik maken van mijn moeders auto. Het is alleen jammer dat er zo verschrikkelijk weinig aanbod is omtrent V70 T6 modellen. Mijn gevoel zegt om exemplaren met 220dkm + te laten voor wat ze zijn. Wellicht is dit onterecht maar hiermee wordt de keuze wel erg mager.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 07.05.2020 - 21:10  ·  #14
Je moet ook een beetje geluk hebben.
Ze zijn er wel, welke tip top onderhouden zijn.
Succes met je zoektocht.
Barto
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 50
Berichten: 360
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: Aanschaf V70 T6

 · 
Posted: 07.05.2020 - 23:12  ·  #15
Vwb dat stuurgedrag...zijn dat niet dè kenmerken van een noodzakelijke stuurhuisflush? Oude olie eruit spoelen nieuwe erin. Daarmee stuurt hij weer licht en komt weer terug in de centrale stand. Meestal.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0