Aansluiten actieve Brodit houder

 
 
 
 
 
Bartje-V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Drenthe
Berichten: 124
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Aansluiten actieve Brodit houder

 · 
Posted: 30.08.2014 - 15:57  ·  #1
Mijn V70 is voorzien van een parrot carkit die het prima doet. Uit mijn vorige auto heb ik de brodit houder/lader meegenomen, deze zat gemonteerd op een metalen frame wat je naast een standaard radio naar binnen schuift. Het krulsnoer heb ik nooi echt fraai gevonden maar de 12v plug zat vlakbij dus heb t altijd zo gelaten.

Voor de volvo heb ik een brodit clip aangeschaft die heel eenvoudig op de ventilatieroosters te monteren is. Maar omdat de 12v plug in de middenconsole zit heb ik nu een soort gekrulde scheerlijn door de auto lopen.
Dat gaat mij zelfs te ver :)

Een nieuwe houder zonder plug maar met een 12v-5v omvormer kost 69 euro. Die houdt ik liever even op zak want zo lang gaat de telefoon ook niet meer mee.

Wie heeft een slim idee of montage voorbeelden voor mij?

PepijnZ
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwollywood
Berichten: 656
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aansluiten actieve Brodit houder

 · 
Posted: 30.08.2014 - 18:22  ·  #2
Als ik zo naar die foto kijk, vraag ik me af of er geen mogelijkheid is om een houder aan de achterzijde van de middenconsole te bevestigen, en dan zo dat je telefoon ter hoogte van de knop van de temp. regeling komt te zitten.

Al dan niet custommade en bevestigd met dubbelzijdig tape bijv. Als je dan daarachter ergens een 12V vandaan trekt, kun je het grootste deel buiten zicht weg werken.

Kabels moeten zo weinig mogelijk zichtbaar blijven mijn idee. Zeker met zo'n mooie auto!
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Aansluiten actieve Brodit houder

 · 
Posted: 30.08.2014 - 23:52  ·  #3
Als je het simpel wilt houden en niet heel je interieur open wil breken... Ik zou het krul snoertje ff flink uitrekken en dan mooi ergens achter de zwevende console vastmaken met wat plakband. Daarna via de rechter kant door die spleet leiden en dan in de 12v steken :)

Andere optie; interieur openmaken en kabeltje via luchtrooster achter het dash krijgen. Een 12v aftappen van een bestaand 12v aansluiting of via een zekering en die daar achter wegwerken. Is wel netter maarja..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0