Aansluiten stoelverwarming (achter)

Cookiebakerf
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Aansluiten stoelverwarming (achter)

· 
Posted: 24.02.2019 - 19:37  ·  #1
Dag allemaal,

Laatst heb ik een leuk setje stoelverwarmingsmatten gekocht om op de achterbank in te bouwen. Dat inbouwen ging vrij vlot en zonder al teveel gedoe, alleen nu zit ik met een heleboel elektra wat aangesloten moet worden en ik kom er (ondanks handleiding, filmpjes e.d.) niet uit.

Onderstaand wat foto's, de schakelaars spreken voor zich, ook de verbinding tussen de relais van elke schakelaar is makkelijk gemaakt, alleen heb ik een tweetal positiefdraden en een negatieve draad. Omdat het de achterbank betreft is het praktisch onmogelijk om alles naar voren te brengen, helemaal omdat de zekeringen zich in het motorcompartiment bevinden. Ik heb de middenconsole al wat los gehaald om te kijken of daar een fatsoenlijke aansluiting is, waarbij ik best mogelijkheden zie voor een stroompunt, alleen hoe ik vervolgens het negatiefdraad kan verwerken, geen idee.

Hebben jullie goede tips of ideeën?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Aansluiten stoelverwarming (achter)

· 
Posted: 24.02.2019 - 22:01  ·  #2
Bij de V70 zit er aan de rechterkant (passagierzijde) een of andere aansluiting/ module, wellicht kan je daar iets bij aansluiten dat ook zo is bij de V60.
Als ik het me goed herinner zie je het wel zitten als je de bankzitting opklapt of evt het zijstuk lostrekt wat blijft zitten als je de rugleuning neerklapt.
Cookiebakerf
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 25.02.2019 - 15:04  ·  #3
Inmiddels even langs de huisgaragist geweest. Hij gaf aan de stroom het makkelijkste van de elektrische stoelen voor af te tappen (gebeurt veel heb ik al gelezen), dan is het wegwerken ook een eitje. Ik zal wel een aantal foto's maken voor de geïnteresseerden!
benm
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 25.02.2019 - 22:54  ·  #4
Vraag uit interesse, bouw je de set onder het leer of stof van de achterbank in?
Cookiebakerf
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 26.02.2019 - 17:08  ·  #5
Onder het leer, het schuim in deze stoelen is erg dik, wat het effect nogal weghaalt. Omdat onder het leer nog een stoffen beschermlaag zit, hoef ik verder niets op het matje te leggen, dus inbouwen is echt een eitje.
Cookiebakerf
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 27.02.2019 - 16:33  ·  #6
Nou, de stroomtoevoer blijkt nog een aardige uitdaging. Ik ga zaterdag de stroomtoevoer laten leggen, dan werk ik het zelf verder netjes af.

Selected quotes for multi-quoting:   0