Aansluiten verstralers

 
 
 
 
 
HarkeV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemeente Eemsmond
Leeftijd: 45
Berichten: 95
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 21.03.2015 - 22:58  ·  #31


Grootlicht
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 00:41  ·  #32
En aan het eind van die lichtbundel ligt Engeland.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39718
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 00:46  ·  #33
Ha, ha, kun je wel zeggen.
Man, wat een bak licht.
Als je nu nog niets ziet, dan heb je een serieus probleem. :lol:
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 06:23  ·  #34
Tsjonge zeg, dat is serieus veel licht !
Ik denk dat je als je in de avond/nacht op de snelweg een linkerbaanplakker hebt, dat 1 keer knipperen voldoende is om hem voor de rest van de rit rechts te laten rijden.

Waar ik dan aan moet denken is het verhaal van pa. Die had, toen ik en mijn 2 zussen nog niet bestonden, een Golf GTD. Ergens laat in de avond reed achter hem een auto met daarin een aantal jongeren die bijna bij pa op de trekhaak zaten terwijl er genoeg ruimte was om in te halen. Desondanks bleven ze eigenwijs... Knipperen met grootlicht, en irritant blijven doen.

Hoe irritanter ze deden, hoe langzamer pa ging rijden, totdat ze in gingen halen. En toen kwam pa's lol... Die had namelijk 3 hella's aan de voorzijde en die gingen aan... En die bleven aan. Heel de auto voor hem was verlicht. De berm ernaast, en langs de auto ook. De reflectie in de spiegel kon pa nog zien...

Een beetje jammer dat na een paar minuten het acculampje ging branden aangezien de dynamo het niet aankon... :lol:
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 08:18  ·  #35
HarkeV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemeente Eemsmond
Leeftijd: 45
Berichten: 95
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 10:21  ·  #36
Mogge!
Wat een mooi verhaal Martijn, zo zie je maar hoe een paar verstralers weer nostalgische ideeën oproepen! :thumb:
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 12:35  ·  #37
'Mooi setje groot licht meneer', was de reactie van een agente bij een verkeerscontrole in the middle of Drenthe bij iemand met verstralers een keer :D
Ik zal zo mijn kabel eens uit de auto halen en opnieuw aansluiten, want ik heb er verstralers onder maar die doen nu niets en dat kan zo niet langer natuurlijk.
En als je normaal met de lampen omgaat zullen agenten vast niet moeilijk doen.
HarkeV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemeente Eemsmond
Leeftijd: 45
Berichten: 95
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 14:34  ·  #38
Dat was een agente met hart voor de goede zaak :D
Inderdaad, zolang je niet teveel opvalt en ze alleen gebruikt waar het nodig is dan zullen ze niet moeilijk doen.
Het wordt natuurlijk een ander verhaal als je mensen gaat verblinden e.d.

Is wat dikkere bekabeling voor jou ook een idee? Je had het immers over zwarte kabeluiteinden?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3178
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 22.03.2015 - 15:57  ·  #39
Ja klopt. Ik heb bij de lokale onderdelenboer een paar meter 4mm² kabel gehaald die ik er in ga zetten. In de V70 met dezelfde verstralers gaat het gewoon goed met de originele kabel, dus het hogere vermogen zal het probleem niet zijn. Puur vocht en niet goed afgedicht.

Ik reed een keer van Veendam naar Hoogezand en op de Kielsterachterweg reed een km of 2 voor me een auto. Die zag ik pas toen hij remde. Bij de rotonde waar hij voor remde bleef hij staan en zag ik dat het een politieauto was. Ze hebben me even aan de kant gezet om de lampen te bekijken, waarna oom agent zei dat dat zo niet mag. Bleef bij een waarschuwing, misschien omdat ik mijn werkkleding aan had maar ik mocht door rijden.
Hij vond dat de verstralers verblinden, maar dat kan niet op die afstand want de lampen staan naar buiten en boven afgesteld. Waar hij last van had was het normale groot licht en dat is bij de S60/V70 gewoon erg goed.
MermerEr
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 28
Homepage: instagram.com/eren…
Berichten: 724
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 23.03.2015 - 18:45  ·  #40
Tering wat een lampen heb je aan je bumper hangen zeg! Dat je veerpoten het nog niet begeven! :lol:
Maar zon bak licht wil ik ook wel! :shame:
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 23.03.2015 - 19:51  ·  #41
ze zullen bij de centrales wel gedacht hebben.. gaat er wat mis? Waar komt al dat licht vandaan :lol:
HarkeV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gemeente Eemsmond
Leeftijd: 45
Berichten: 95
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 24.03.2015 - 18:16  ·  #42
Je kent die weg wel :D . Ik heb bij m'n vorige auto op diezelfde weg bij Bedum al eens een ree op de motorkap gehad dus nu verrassen ze me niet zomaar weer :devil:
Vis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda/Prinsenbeek
Leeftijd: 54
Homepage: supervis.nl
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 27.12.2021 - 19:54  ·  #43
Ik ben inmiddels ook zover dat ik de twee vers gemonteerde Hellaatjes aan ga sluiten met een apart relais gestuurd via het groot licht, maar waar kan ik het beste de groot licht spanning aftakken voor het relais? ik dacht zelf voor het gemak bIJ de koplamp zelf, maar misschien zit er in de buurt van de accu ook een zekering oid of een origineel relais waar ik een omleiding kan maken. Ik heb geen idee hoe de circuits lopen.
Ik heb het relais en de zwevende zekering in de accubox gefrut maar nu bedenk ik me dat ik misschien zo een bom heb gemaakt.
Ik heb een 3.2 uit 2008. Zijn er ervaringsdeskundigen?
Grt,
Rene
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Vis
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda/Prinsenbeek
Leeftijd: 54
Homepage: supervis.nl
Berichten: 26
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 31.12.2021 - 12:21  ·  #44
Inmiddels zelf maar ervaringsdeskundige geworden. Stuurstroompje afgetakt met voor de stekker van de koplamp (grijze draad) 1,5 mm draad via relais van accu met zekering naar de verstralers. 55 Watt is niet echt indrukwekkend, dus meteen maar 100 watt lampen besteld. Bedrading zou het aan moeten kunnen, al moet ik nog wat solderen maar ik moet dit op straat doen terwijl de hele buurt komt vragen of "hij alweer kapot is" . Het werkt en de boordcomputer merkt niks!
James Dean
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aansluiten verstralers

 · 
Posted: 31.12.2021 - 12:24  ·  #45
Quote door Vis

55 Watt is niet echt indrukwekkend, dus meteen maar 100 watt lampen besteld. Bedrading zou het aan moeten kunnen


De stroom die per lampje gaat lopen, gaat ook van (theoretisch) 4,6 A naar 8,3 A
Wil je misschien rekening mee houden; 10 A zekering dus per lamp.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0