Aantal beginnersvragen

 
 
 
 
 
copyfile
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 23.04.2013 - 01:14  ·  #1
Ik zal me eerst even kort voorstellen, ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van een Volvo S60 2.4L uit 2001 met 147.000km op de teller.

Nu zijn er een aantal kleine dingen die ik wil doen en waarvan ik niet zo goed de bijbehorende informatie kan vinden (komt vast door een verkeerde zoekopdracht 8-) ).

1) Bij de knoppen in de middenconsole om de airco te bedienen werkt de achtergrond verlichting van de bestuurderszijde niet. Geen ramp maar indien het niet te moeilijk is zou ik het wel willen vervangen. Hoe kan je deze vervangen, en welke lamp heb je hiervoor nodig ?

2) Er is een HU603 radio ingebouwd in de auto. Nu heb ik al op verschillende plaatsen gelezen over een GROM audio kastje waarmee je ervoor kan zorgen dat je mps/usb/bluetooth krijgt op de radio. Ook zie ik wel eens voorbijkomen dat het mogelijk zou zijn deze unit in de kofferruimte te installeren en dat hier een draad zou lopen die normaal voor de cd wisselaar bedoeld is. Ik heb alleen gekeken en heb geen idee of deze draad aanwezig is, en zo ja welke. Iemand enig idee welke draad/aansluiting dit moet zijn ?
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 23.04.2013 - 09:37  ·  #2
Quote door copyfile

Ik zal me eerst even kort voorstellen, ik ben sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van een Volvo S60 2.4L uit 2001 met 147.000km op de teller.

Nu zijn er een aantal kleine dingen die ik wil doen en waarvan ik niet zo goed de bijbehorende informatie kan vinden (komt vast door een verkeerde zoekopdracht 8-) ).

1) Bij de knoppen in de middenconsole om de airco te bedienen werkt de achtergrond verlichting van de bestuurderszijde niet. Geen ramp maar indien het niet te moeilijk is zou ik het wel willen vervangen. Hoe kan je deze vervangen, en welke lamp heb je hiervoor nodig ?

2) Er is een HU603 radio ingebouwd in de auto. Nu heb ik al op verschillende plaatsen gelezen over een GROM audio kastje waarmee je ervoor kan zorgen dat je mps/usb/bluetooth krijgt op de radio. Ook zie ik wel eens voorbijkomen dat het mogelijk zou zijn deze unit in de kofferruimte te installeren en dat hier een draad zou lopen die normaal voor de cd wisselaar bedoeld is. Ik heb alleen gekeken en heb geen idee of deze draad aanwezig is, en zo ja welke. Iemand enig idee welke draad/aansluiting dit moet zijn ?


Allereerst welkom natuurlijk !

1) het vervangen van de lampjes is niet moeilijk, maar soms wil het paneel een beetje klemmen aan de radio. Even de zoekfuntctie gebruiken op dit forum en dan vind je vast wel een how-to. De lampjes zijn alleen bij de dealer te krijgen. Er zijn wel andere lampjes te vinden, maar die hebben dan of niet de juiste kleur, of niet het juist wattage. Let op: de dealer gaat je voor de lampjes een poot uitdraaien. Persoonlijk ben ik er bij dit soort reparaties altijd voor om alle lampjes te vervangen. Dan hoeft het maar 1x los 8-)

2) Een Grom (of andere 'box'; ik heb een Yatour. Werkt prima voor mij (Ipod classic & Galaxy SIII)) sluit je achter op de radio aan. Je radio herkent de box automatisch als wisselaar. Waar je hem wegwerkt of de kabels dat is persoonlijk. Bij mij komen de kabels in het vakje naast de radio, maar het kan zijn dat je daar telefoon of een bekerhouder hebt. Er zijn er ook die de kabels in het middenconsole hebben. Laat je creativiteit erop los zou ik zeggen!

Succes! en lees je vooral in om alle verhalen die hier gepost zijn :D
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 23.04.2013 - 10:48  ·  #3
kort door de bocht voor de lampjes:

pennenhouder achter de pook eruit wippen met een platte schroevendraaier. Paneel op de versnellingspook losklikken, je ziet dan twee torx schroeven (onder het airco paneel) die losdraaien, en dan met een beetje rommelen het aircopaneel aan de onderkant los trekken. Kan inderdaad wat klemmen aan de radio, dus wees voorzichtig niets af te breken, krijg je spijt van :D

De audio box is inderdaad zat over te vinden, de eventuele aansluitkabel voor in de koffer moet geloof ik achter het linker paneel liggen, bij de zekeringkast e.d. (zwarte ronde 'haakse' stekker)...

en natuurlijk van harte welkom! (even netjes een voorsteltopic maken met foto's he)
copyfile
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 24.04.2013 - 16:23  ·  #4
Bedankt voor de hulp ! Toch nog een aantal vervolgvraagjes.

1) Hoeveel kost zo'n lampje ongeveer bij de dealer ?
2) Zitten op alle plaatsen in de auto waar speakers kunnen zitten al kabels ? Ik heb gekeken bij de hoedenplank en daar in ieder geval wel !
3) Welk formaat speakers kunnen op welke plaats worden gezet ?
4) Ik wil andere, niet volvo speakers plaatsen hoe kan je deze bevestigen ? En hoe weet ik wat de +/- draad is aangezien ze nu beide de zelfde kleur hebben en in een connector zitten ?
5) Is er al ergens in de auto een aansluiting aanwezig voor een versterker?
6) Zijn alle kabels voor de speakers al aangesloten op de radio ?
7) Is er misschien al een subwoofer kabel ergens aanwezig ?

Best een hoop vragen maar kan niet duidelijk vinden hoe het nu precies zit bij de volvo. Mocht ik dit ergens kunnen vinden hoor ik het natuurlijk graag !
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 24.04.2013 - 18:14  ·  #5
1. Lampjes zijn enkel en alleen bij de dealer te koop en kosten ruim €2 per stuk, er zitten er 6 in en het zijn 2 soorten, met een grijze en met een zwarte sokkel.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 24.04.2013 - 18:18  ·  #6
Welke dealer is dit ?
De laatsten heb ik duidelijk meer voor betaald.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 24.04.2013 - 18:31  ·  #7
Ik heb het net opgezocht: ze zijn €5,20 ex. per stuk. Was toch iets met een twee dus. En is nog steeds ruim 2 euro :D :'(
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39714
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 24.04.2013 - 18:39  ·  #8
Ok, 2x € 2,60 ex per stuk. :D
copyfile
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Aantal beginnersvragen

 · 
Posted: 24.04.2013 - 18:58  ·  #9
Thanks ! Voor dat geld ga ik ze wel vervangen, wil toch de GROM bestellen en inbouwen dus mooi moment ze gelijk te vervangen. Iemand nog andwoorden op mijn andere speaker vragen ?!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0