Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 
 
 
 
 
twanvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 187
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 21:30  ·  #1
paar vragen over S60 model 2.4 uit 2001 die ik me laatste tijd af ben gaan vragen

1. Remblokken achter vervang je die op dezelfde manier als voorzijde of heb je speciaal gereedschap nodig voor de zuiger? Mijn achterkant is op namelijk.

2. Kunnen jullie met dice de 0 stand van de lichtschakelaar ook op ECHT uit zetten? Anders neem ik even contact op met de dealer. Anders houd ik me aanbevolen.

3. Wie van jullie heeft nog meer after market xenon h7?

4. Soms is het buiten 17 graden en als ik dan de verwarming zo koud mogelijk zet dan zou je er vanuit gaan dat er 17 graden buitenlucht naar binnen komt. Dit is soms niet het geval, het is dan veel warmer, 20+ namelijk en dan moet ik echt de ramen open zetten omdat het anders te warm word.

5. Soms gaat de ventilatie ineens harder blazen wanneer je remmend bij een stoplicht aan komt. De ene keer blaast 5 streepjes ook zachter of harder dan een andere keer ook op 5 streepjes.

6. Moet je bij led h1 verlichting op de mistlampen de reflector weg halen of laten zitten?

7. Recent heb ik de raamgeleiders aan de bestuurderskant vervangen, nu moet ik de raamknop vast blijven houden om hem helemaal omlaag en omhoog te krijgen. Voorheen ging het dmv klik.
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 21:37  ·  #2
Quote door twanvz

paar vragen over S60 model 2.4 uit 2001 die ik me laatste tijd af ben gaan vragen

2. Kunnen jullie met dice de 0 stand van de lichtschakelaar ook op ECHT uit zetten? Anders neem ik even contact op met de dealer. Anders houd ik me aanbevolen.



Niet bij alle Volvo's, bij de meeste Volvo's wel.
Altijd het proberen waard, valt zonder software te programmeren, is een instelling.

In de grote lijnen (VIDA-laptop ligt boven), (nog) geen zin om heen te lopen :whistle: :
Via tabblad storing zoeken naar autocommunicatie, daar de DIM (of CEM) module selecteren. Vervolgens geprogrammeerde waarden, dan naar motorvoertuigenverlichting overdag (of iets wat er op lijkt), dan naar dimlicht instelbaar. Dit programmeren, that's it.

Mocht je in de buurt van Emmen komen, laat me het weten. Maar, elk lid met VIDA en DICE kan zich hier wel mee redden en anders ben ik uiteraard bereid wat screenshots te maken van de handelingswijze !
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 22:05  ·  #3
1. Hetzelfde
2. Ja dat kan - heb t in mn 2.4 2001 v70 ook gedaan
4. En 5. Defecte kachelweerstand?
7. Als je toch met 1. bezig bent gelijk even de programmering checken.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 22:07  ·  #4
1. Rem systeem voor en achter is hetzelfde, geen special tools nodig, alleen imbus 7 mm.
3. Heb en werkt prima, ik heb de C versie (dacht ik), dit type is zo gemaakt om verblinding zo veel mogelijk te voorkomen. Wel de shunt doorboren (ff googlen hoe) om de foutmelding weg te krijgen.
4.5. Begin eens met de ventilator in het ecc paneel schoon te maken, lijkt dat die verstopt zit.
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 22:41  ·  #5
3. Heb ik en werkt heel prettig. Eerst had ik 6000K lampen, nu 4300. Ik vind dat iets prettiger dan dat iets blauwig.

Ik heb de CANBUS versie gekocht met mini ballasts. Dus ik heb geen shunts of doorbooracties.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 23:00  ·  #6
4 en 5 trouwens ook ff checken als ie aan vida hangt bij 1. Als Walter gelijk heeft geeft ie een foutmelding op de binnentemperatuursensor.

4 kan ook nog een stelmotortje zijn of een stelklep die niet goed werkt.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 23:26  ·  #7
En middels Vida is deze ook te kalibreren.
Uitgaande van het feit dat er verder niets defect is.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 20.10.2014 - 23:39  ·  #8
7: De DDM ( drivers door module ) moet je hebben, zo kan je het raam inleren, en zijn 2 varianten mogelijk, even goed kijken welke je moet hebben en hoe je het moet doen..
twanvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 187
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Aantal vragen, gaat te ver om verschillende topics te openen

 · 
Posted: 30.10.2014 - 23:42  ·  #9
Wow, bedankt voor al jullie reacties!

Ik ga dit weekend eerst eens de achter remschijven en blokken vervangen.
Verder zal ik eens kijken of iemand met vida/dice naar de lichtschakelaar op stand 0 kan kijken en het inleren van het raam.

Overigens, ik had niet verwacht dat een Xenon H7 set met slim ballasten en canbus zo perfect zou werken.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0