aanwezig motorgeluid

trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

aanwezig motorgeluid

· 
Posted: Gisteren om 18:42  ·  #1
Ter vervanging van mijn vorige oude heb ik nu een 2.4 non-turbo automaat uit 2007. Mijn vorige met zelfde motor en bijna dubbele km-stand was het motorgeluid veel minder aanwezig, ik stoor mij aan het geluid. Ik hoop dat iemand nav mijn bevindingen een idee heeft? Anders wordt het 1 voor 1 steunen, uitlaat etc vervangen.

- geluid lijkt beetje op een oude 2.5 10v
- metname goed hoorbaar tussen 1500 - 2500tpm (gebied waar je eigenlijk altijd met een automaat zit)
- als ik stationair de auto rond die toeren breng hoor ik het niet.
- motor koud of warm maakt niet uit
- hand op uitlaat wordt veel druk opgebouwd, dus uitlaat lijkt lekvrij.
- er zit een nieuwe, niet Volvo achterste uitlaatdemper op, die wat meer geluid maakt. Door vorige eigenaar laten vervangen. Dus ik weet niet hoe het ervoor was. Maar voor mijn gevoel komt het meer van voren.
- de motorsteun onder aan de voorkant (kantelsteun?) is erg versleten. Maar deze lijkt mij meer de lastwissel beweging op te vangen van het blok?

Ik reed hier met een hele zware aanhanger kon hem wat langer in het toerengebied houden:
https://photos.app.goo.gl/jHrGwyyWpVzca2Bu5
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: aanwezig motorgeluid

· 
Posted: Gisteren om 19:43  ·  #2
Ik denk dat je die kantelsteun aan de bak moet vervangen(en de andere bovenaan ook checken). Als je het niet hoort bij stationair, geeft dat juist aan dat de trilling niet wordt doorgegeven wanneer de motor niet tordeert onder last, terwijl je het wel hoort als de motor aan de auto moet sleuren (en dan ws wél kantelt).
Kan evt ook de mof rond de stuuras zijn die geluid doorlaat.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

Re: aanwezig motorgeluid

· 
Posted: Gisteren om 21:10  ·  #3
Selected quotes for multi-quoting:   0