ABS ESP storing

en oplossing

 
 
 
 
 
Annoff
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Berichten: 43
Geregistreerd: 06 / 2016
Subject:

ABS ESP storing

 · 
Posted: 16.10.2016 - 21:30  ·  #1
Dit verhaal speelde zich een maand geleden af, maar ik wil het toch even kwijt:
Met mijn S80 2.9 AUT uit 1999 had ik ineens een ABS storing en een ESP storing.
De auto bleef gelukkig heel normaal doen, het enigste wat opviel waren de lampjes op het dashboard die gingen branden.
Vroeger deed ik echt alles zelf maar daar heb ik nu helaas geen tijd meer voor. Bij de garage hadden ze de ABS sensoren gecontroleerd maar die bleken in orde. De garagehouder vertelde dat ik een nieuwe ABS module nodig had. Waarschijnlijk zou in de module of de daaraan vastzittende computer een storing zitten: Kosten richting de €1000,-
Slik.
Eerst toch maar even het forum raadplegen:
Vergelijkbare verhalen gevonden waarbij de storing voortkwam uit los zittende solderingspunten in de ABS computer.
Op youtube kan je perfect vinden welke solderingspunten je daarvoor opnieuw moet solderen. Mechanisch kan ik wel het een en ander, maar elektra en solderen, nee, de kans is groot dat ik het dan helemaal verpest.
Er werd verwezen naar Thuurbo uit Limburg en ik heb met hem een afspraak gemaakt.
Het was wel een eindje rijden want zijn bedrijf ligt onder Maastricht! Maar goed, in een S80 is dat geen straf.
Ik kwam bij hem op een vrijdag middag, ik werd meteen geholpen, en in no time, net een uurtje, was de ABS module eruit gehaald, schoongemaakt, gesoldeerd en weer in elkaar gezet en gemonteerd: €150,- en probleem opgelost!
Arthur bedankt. Zeker een aanrader!!
Thuurbo.nl
c7rl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 60
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: ABS ESP storing

 · 
Posted: 19.10.2016 - 22:52  ·  #2
Hee TOP! Ik heb dezelfde meldingen ook sinds deze week (kou), morgen ga ik het zelf fixen met mijn soldeerbout en frees van de lidle om de box te openenen.
c7rl
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 60
Geregistreerd: 05 / 2015
Subject:

Re: ABS ESP storing

 · 
Posted: 16.11.2016 - 00:02  ·  #3
Quote door c7rl

Hee TOP! Ik heb dezelfde meldingen ook sinds deze week (kou), morgen ga ik het zelf fixen met mijn soldeerbout en frees van de lidle om de box te openenen.


Btw alles doorgesoldeerd dag later en tot op vandaag no problems any more!!!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0