ABS Module misschien het probleem?

Jermaine1987
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

ABS Module misschien het probleem?

· 
Posted: 06.01.2018 - 10:56  ·  #1
Goedendag,
ik heb een volvo S60 uit 2001, voorheen niet echt problemen mee. Soms een klein beetje een drop in de revs maar het was niet meer dan 100.
echter is het de laatste tijd erger aan het worden.
Met laatst 2x uit te vallen. 1 keer tijdens zachtjes rijden,
en 1 keer tijdens het stil staan.
het gebeurd ook dat de revs verschil best groot is van ongeveer 500 tot dan 1500, zonder dat ik iets doe.
Ergens denk ik dat het de ABS module is?
Maar ik weet het ook niet zeker, zou het eventueel het gasklephuis kunnen zijn?
ik had ook gehoord dat het eventueel de luchtmassa, en zag dat als je die disconnect als de motor aan staat en de motor blijft aan dan zou hij defect zijn? Is dit idd een goede indicatie of?

(ik denk ABS module maar ook totaal niet, want het gevoel is anders dan bij de s80 die ik destijds had, die viel niet uit bijv, maar duurde bijv. lang voordat hij weg reed, stotteren soms. zonder drop in rev enz.)
RogerPaolo
VolvoV70forum fan
Subject:

Re: ABS Module misschien het probleem?

· 
Posted: 06.01.2018 - 11:07  ·  #2
onregelmatig lopen van de motor / uitvallen: iets met de ABS module? Ik vraag me af wat het verband tussen die 2 is. Ik zou het eerder richting het gasklephuis zoeken inderdaad. Heb je de auto al een keer uit laten lezen met VIDA?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 06.01.2018 - 11:18  ·  #3
Ik zou ook de lmm eens schoonmaken. Nadat ik dat had gedaan was het bij mij over dat hij soms naar een te laag stationair toerental door viel.
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.01.2018 - 11:26  ·  #4
ik dacht eerst niet aan de ABS module, maar toen hij pas opeens een soort van ging stotteren begon ik te twijfelen, daarvoor had ik geen idee what het kon zijn.
en nee nog niet laten uitlezen via VIDA.
Moet even kijken waar ik dat in Arnhem kan doen. Maar dat verteld ook maar een "deel" dus ik hoopte iemand hier te vinden die precies hetzelfde probleem had, ik weet dat het dan nog steeds iets anders kan zijn... maar dan nog^^

Voor de test van de Massalucht klopt het wat ik daar te horen kreeg? Het los maken als de motor aan staat en hij blijft aan betekent dat hij slecht is?
seanv70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 06.01.2018 - 19:39  ·  #5
Gewoon laten uitlezen, dat verteld je precies wat het probleem is!
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 06.01.2018 - 20:04  ·  #6
Je ABS-module geeft andere storingen, DSTC die niet meer werkt, uitval cruisecontrol, en in combinatie met die storingen wil de motor ook wat lomp reageren op gas loslaten. Dit lijkt me zoals gezegd eerder een gasklephuis of een luchtmassameter. En hoezo verteld uitlezen maar een deel?
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 07.01.2018 - 01:25  ·  #7
En hoezo verteld uitlezen maar een deel?

Omdat niet alle onderdelen een sensor hebben. Zo hebben 3 verschillende garages niet opgemerkt dat de motorsteun van mijn Focus los zat toen ik vroeg wat dat rare geluid bij het gas geven was. De monteurs konden dat ook onmogelijk weten want de boordcomputer gaf dat niet aan.
Het was natuurlijk pas zichtbaar toen de bouten braken en het blok 8cm lager op het subframe donderde.

Selected quotes for multi-quoting:   0