Accu teruggeplaatst ?!

 
 
 
 
 
Dr. Pol
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 16.12.2013 - 19:17  ·  #1
Net de weer volgeladen accu teruggezet, wat schetst mijn verbazing: niet starten.

Startmotor draait wel, tikkeltje benzinelucht achter wagen, geen meldingen...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 17.12.2013 - 18:10  ·  #2
Misschien denkt de startblokkering dat er iets mis is? Even op slot doen en weer openen zou wellicht kunnen helpen! Balen man dit! :devil: :devil:
drborg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ternaard
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Startblokkering

 · 
Posted: 05.01.2014 - 13:13  ·  #3
Quote
Net de weer volgeladen accu teruggezet, wat schetst mijn verbazing: niet starten.

Startmotor draait wel, tikkeltje benzinelucht achter wagen, geen meldingen...


Quote
Misschien denkt de startblokkering dat er iets mis is? Even op slot doen en weer openen zou wellicht kunnen helpen! Balen man dit! :devil: :devil:


De startblokkering werkt via een transponder in de sleutel, de transponder wordt uitgelezen via een ring om het contactslot.
Je zou kunnen proberen de accu (minpool) 1 minuut los te koppelen en dan nog eens kijken of hij dan wel start.
Werkt de afstandbediening overigens wel?
Zoniet, kun je deze opnieuw inleren via de volgende procedure:

Ga in je auto zitten en zorg dat alle deuren, motorkap en kofferbak gesloten zijn!
Steek de contactsleutel in het slot en draai deze naar stand 1 (accesoirestand)
Draai dan de sleutel door naar stand 2 (contact) en draai hem dan terug naar stand 1 (accesoirestand)
Herhaal dit laatste proces 5 keer in een sessie die maximaal 10 seconden mag duren!
Daarna zet je het contact uit en druk (met de sleutel nog in het contactslot) 1x op een willekeurige knop van je afstandsbediening.

Als je de procedure juist hebt gevolgd zou alles weer naar behoren moeten werken!

Succes.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 05.01.2014 - 13:47  ·  #4
...
drborg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ternaard
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 05.01.2014 - 13:53  ·  #5
Dat kan volgens mij alleen met diagnose apparatuur. Met de procedure die ik voorgaand beschreven heb programmeer je alleen de AB.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 05.01.2014 - 14:01  ·  #6
...
drborg
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Ternaard
Berichten: 44
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 05.01.2014 - 16:24  ·  #7
Als ik wat meer tijd heb zal ik daar nog wel eens uitgebreid induiken. :alien:
Maar bij mijn weten maak je door deze procedure de afstandsbediening weer bekend bij de voertuigcomputer.
Gezien echter je met de afstandsbediening ook het alarm (en daarmee ok de startblokkering) de/activeerd, lijkt het mij
dat de transponder ook opnieuw ingeleerd wordt.
Maar hiervan ben ik niet zeker, ik zal eens uitgebreid in VIDA kijken of ik daar iets meer over aan de weet kan komen.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Accu teruggeplaatst ?!

 · 
Posted: 05.01.2014 - 20:16  ·  #8
Quote door drborg


Zoniet, kun je deze opnieuw inleren via de volgende procedure:

Ga in je auto zitten en zorg dat alle deuren, motorkap en kofferbak gesloten zijn!
Steek de contactsleutel in het slot en draai deze naar stand 1 (accesoirestand)
Draai dan de sleutel door naar stand 2 (contact) en draai hem dan terug naar stand 1 (accesoirestand)
Herhaal dit laatste proces 5 keer in een sessie die maximaal 10 seconden mag duren!
Daarna zet je het contact uit en druk (met de sleutel nog in het contactslot) 1x op een willekeurige knop van je afstandsbediening.

Als je de procedure juist hebt gevolgd zou alles weer naar behoren moeten werken!

Succes.


Zou mooi zijn als dit daadwerkelijk nog zo werkt.
Deze procedure herken ik van het programmeren van sleutels bij de 850, daar stond dit ook zo in de handleiding van het alarm beschreven. Van een Volvo monteur heb ik vernomen dat deze procedure niet meer werkt bij de V70n, daar moet dat via de dealer.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0