Achteraf inbouwen PDC V70NN

Kan en gaat dat net zo makkelijk als in een V70N?

Bartholy
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

Achteraf inbouwen PDC V70NN

· 
Posted: 30.11.2018 - 20:46  ·  #1
Hallo mensen,

Ik overweeg de aanschaf van een V70NN D5 Summum uit 2009. Deze heeft echter geen PDC. Iets wat ik in mijn V70N uit 2007 wel heb, zowel voor en achter...
Aangezien met onze olietankers toch lastig inparkeren is zou ik graag achteraf PDC achter en liefst ook voor inbouwen in de nog aan te schaffen V70NN.
Hebben jullie hier ervaring mee en gaat dit net zo makkelijk als in de V70N? (Plug& play)

Daarnaast wil ik een afneembare trekhaak installeren. Hiervan ga ik wel uit dat dit redelijk makkelijk gaat... Zoniet verneem ik het graag!

Al bedankt voor reacties...

B!
NickGR
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: Achteraf inbouwen PDC V70NN

· 
Posted: 30.11.2018 - 21:07  ·  #2
Ik zou kijken voor een achteruitrijcamera mits de auto voorzien is van RTI, A: fijn bij achteruitrijden en nauwkeuriger dan PDC. B: makkelijk een aanhangwagen koppelen ;-)
Jan-B
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 21:09  ·  #3
Ik heb een trekhaak van Westfalia afneembaar gemonteerd met jaeger kabelboom plug en play. €380. Alles werkt zonder iets in te leren. Www.remeder.nl.
In drie uur zit alles eronder.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 30.11.2018 - 22:54  ·  #4
Als je wel RTI hebt is de CFE Plus icm achteruitrijcamera misschien ook nog wel een optie. Achteraf originele PDC inbouwen lijkt me niet zo'n probleem, zeker als je een Summum hebt verwacht ik dat de voorbereiding aanwezig is. Sowieso kun je je afvragen waarom een Summum geen pdc heeft... 🤔
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 14:40  ·  #5
Een in Nederland geleverde V70 heeft standaard PDC vanaf de Momentum uitvoering, dus ofwel het is geen Summum (check de sticker in de deurstijl) ofwel de auto is oorspronkelijk geleverd in een land waar parkeersensoren niet zo belangrijk werden gevonden.
Bartholy
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 16:03  ·  #6
Kijk dat is goeie info idd!
Het betreft wel een V70NN uit België welke, als ik m koop naar Duitsland wordt geïmporteerd...
Ik zal de deurstijlsticker zeker controleren als ik weer ga kijken! Leek mij ook al vreemd.

Was dus wel een vraag die ik nog had en dus nu beantwoord is hoe ik een summum kan herkennen...

De auto heeft geen RTI helaas... alhoewel ik deze op mijn huidige ook nooit gebruik...
brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 17:20  ·  #7
Van België kon ik zo snel alleen de MY 2012 prijslijst terugvinden, ook daar is vanaf de Momentum PDC standaard. Zie attachment, dat is de sticker die je in de deurstijl aantreft met het chassisnummer, uitrustingsniveau, bekleding en kleurcode. Het is in mijn geval een Momentum met E801 bekleding (half leder, off black) en kleurcode 426-26 (zilver metallic).

Kan het zijn dat iemand het er ooit heeft afgereden en het er maar uit heeft gesloopt? Er hoort een knopje met een "P<" symbool op de middenconsole te zitten als je af-fabriek PDC hebt. Achteraf iets inbouwen in een P3 Volvo, oeiii... als het al lukt, dan moet je nog even langs de dealer om het in te laten programmeren, anders werkt het niet.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bartholy
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 19:25  ·  #8
Duidelijk! Top!!
Tja in de V70N is de dealer ook bij veel zaken nodig... maar goed dat zou dan zo zijn...
De wagen is dus uit 2009...
staaf
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.12.2018 - 19:51  ·  #9
Dit lukt, heb ik zelf ook gedaan.
Je hebt de knop nodig, de juiste pdc module + bekabeling naar de 1e sensor en de parkeersensoren + bedrading in de bumper
Bumper er af. De centerpunten waar de gaten moeten geboord worden zijn aangeduid. De bevestigingslipjes moeten verlijmd worden aan de bumper en de sensoren worden daar ingeklikt.
Als dit alles gebeurd is, inleren bij de dealer.
Let op, goedkoop is dit allemaal niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0