Achteraf originele PDC inbouwen?

Volvo V70 2.5T 2006

 
 
 
 
 
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 25.04.2016 - 12:24  ·  #1
Hallo,

Wegens de schade aan onze huidige achterbumper zijn we van plan om binnenkort via een demontage bedrijf een bumper te kopen en deze dan in de goede kleur te laten spuiten. Veel van de aangeboden bumpers hebben originele parkeersensoren. Onze auto heeft dat niet. Aangezien de gaten er dan toch al zitten is het de moeite waard om te kijken of dit werkend te krijgen is.

Nu zou het helemaal mooi zijn om dan de parkeersensoren ook werkend te hebben. Ik vraag me dus af of je onderdelen van de sloop zou kunnen gebruiken om zo de sensoren werkend te krijgen.

Als ik de inbouw instructie bekijk is het redelijk plug and play. Er moet wel software worden geladen (volgens mij) en er zal in ons geval een nieuw paneeltje moeten komen waar de schakelaar op past. De vraag is of de regeleenheid ook te gebruiken is als hij al eens is gebruikt in een andere auto. inbouw instructie

Weet iemand of je de regeleenheid (Nummer 2 in de bijlage) uit een sloop auto kunt overzetten als het onderdeelnummer overeenkomt?
Kabelboom en sensoren zelf lijken mij niet zo'n probleem alleen het 'computertje' betwijfel ik.

Heeft iemand ervaring met de achteraf inbouw van originele Volvo parkeersensoren achter?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 25.04.2016 - 18:30  ·  #2
Als je een bumper compleet met sensoren op de kop kunt tikken met het bijbehorende kastje, dan ben je meteen klaar.
Vaak is dit nauwelijks duurder.
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 25.04.2016 - 18:36  ·  #3
Bedenk wel dat één en ander enkel werkend te krijgen is i.c.m. een (geschikte) originele Volvo radio.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 25.04.2016 - 19:59  ·  #4
M. Kok
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Praest, Stadt Emmerich am Rhein
Leeftijd: 60
Berichten: 54
Geregistreerd: 10 / 2015
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 26.04.2016 - 12:23  ·  #5
Neem even contact op met MArtin van MMTS in Oldenzaal. Bij mijn Volvo was één sensor kapot, dealer wilde daar € 250.00 voor hebben. Martin ruim minder, inbouw originele sensoren aan de voorkant gelijk laten inbouwen kosten van 4 sensoren, leggen van kabelboom naar de kofferbak en activeren in Vida kostte net zoveel als de dealer vroeg voor reparatie van éé'n sensor.

Was alles bij elkaar natuurlijk best een leuk bedrag kwijt maar autorijden begint met Au.

Groet,

Marcel
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 26.04.2016 - 18:56  ·  #6
Quote door volvo355

@bigdog

Het bijbehorende kastje is dus niet auto gebonden? Je kunt deze zo overzetten?


Normaliter geen probleem.
Enigste wat je in de gaten moet houden is dat je fase1 bij fase1 moet laten en een fase2 bij fase2.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 19.08.2016 - 15:34  ·  #7
Kastje + kabelboom en bumper met sensoren zijn alweer een tijdje in huis. Nu nog het paneel voor in het dashboard en de knop. Gaat al de goede kant op. :-)

Waarschijnlijk duurt het nog wel even voordat de 'nieuwe' achterbumper erop gaat. Op het moment is het heel druk thuis en willen nog even wachten totdat de caravan weer naar de stalling is. Over een paar weken eerst nog een weekend weg voor een wedstrijd. Zul je net zien dat we de dissel in de 'nieuwe' achterbumper parkeren, vandaar. 2 maanden nog wachten dus denk. :sleep:

Hij staat er nu dus niet zo strak bij op de meeting van 3 september. :shhh
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 24.10.2016 - 14:02  ·  #8
Net nog even langs Auto Rima in Druten geweest. Alle benodigheden om de parkeersensoren werkend te krijgen zijn nu in huis. Binnenkort eens inbouwen op een vrije zondag.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 24.10.2016 - 21:37  ·  #9
Alvast succes.
volvo355
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss, Noord-Brabant
Leeftijd: 24
Homepage: volvov70forum.nl
Berichten: 4890
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Achteraf originele PDC inbouwen?

 · 
Posted: 11.02.2017 - 19:30  ·  #10
Eindelijk zit alles erin/erop. De benodigdheden om de parkeersensoren achteraf werkend te krijgen:

- Bumper met sensoren
- PDC unit voor in kofferbak
- Knopje voor op dashboard

Alle benodigheden komen van de sloop af (Rima). Het is dus zoals eerder al aangegeven geen probleem dat het al in een andere auto is gebruikt.

De bekabeling in de kofferbak ligt er al. Het is een kwestie van monteren en software laden. We hebben de software laten laden bij Obbe van Volvotune. Misschien kan de dealer het ook wel maar dit weet ik niet.

Totale kosten waren (inclusief het spuiten van de sloopbumper), 700 euro. :thumb:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0