Achterklep afstellen?

Achterklep niet rammelvrij

hnoordhuis
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

Achterklep afstellen?

· 
Posted: 15.03.2018 - 19:51  ·  #1
V70N 2002
Toen ik deze auto kocht, moest de achterklep hard dichtgegooid worden om hem te sluiten. Het gevolg: een oor van de ruitenwissermotor afgebroken en de klep was van binnen gescheurd. Hij rammelde daardoor erg. Ik heb het slot wat ruimer gezet, daardoor sloot ie wel makkelijker maar het rammelen bleef.

Nu heb ik inmiddels een andere achterklep en een andere ruitenwissermotor gemonteerd. Het is beter maar ik krijg hem nog niet goed.
Is er een methode om het slot af te stellen of moet ik gewoon proberen totdat het goed is?
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Achterklep afstellen?

· 
Posted: 15.03.2018 - 20:15  ·  #2
Kijk even of het haakje wat in het slot valt wel goed vast zit
epkeizer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.03.2018 - 09:37  ·  #3
Ik had hetzelfde probleem bij mijn vorige V70 en de huidige. Probeer de pen op de vloer waar het slot omheen valt wat dikker te maken met een hard plastic busje of tape. Door slijtage wordt deze pen dunner en dat geeft 2 kanten op een probleem. Bij dicht doen wordt de haak niet ver genoeg ingedrukt dus gaat ie niet goed dicht. Als ie eenmaal dicht zit dan is er speling de andere kant op, dus een rammelende achterklep. Ik heb zelf nog geen goed busje bevonden dus ik wikkel er om de paar maanden een nieuw stukje tape omheen, werkt afdoende.
hnoordhuis
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 16.03.2018 - 12:38  ·  #4
Thanks, ga ik doen.
Dirk342
In nagedachtenis
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2018 - 05:42  ·  #5
Accu even los, en een prop lassen aan de binnenzijde van de slotvanger, dan hoef je ook niet meer met tape te klungelen en is 10 minuten werk. Het lasapparaat pakken en opstellen is meer werk als het daadwerkelijk even lassen :)

Selected quotes for multi-quoting:   0