achterklep laat los

advolvos
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

achterklep laat los

· 
Posted: 08.11.2016 - 08:48  ·  #1

Een paar dagen geleden zag ik dat de twee delen van de achterklep van mijn s60 uit 2002 op de hoek linksachter los van elkaar geraakt zijn. Hoe dit gebeurt is weet ik niet.
Is er iemand die weet hoe deze delen vast behoren te zitten? Heb de bekleding van de klep al eens losgehaald maar daar word ik niet veel wijzer van. Of anders: is er iemand die weet hoe ik het klepdeel waarop de kentekenplaat zit los kan maken van de eigenlijke achterklep? Bij voorbaat dank.
advolvos
Forumlid.
Subject:

Re: achterklep laat los

· 
Posted: 11.11.2016 - 12:55  ·  #2
Niemand? Ook niet in Vadis/Vida?
H.C.
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 11.11.2016 - 14:28  ·  #3
hallo heb dit ook gehad volvo 2002 ,als je de bekleding af haalt kun je de puntjes v.d. clips zien,
je kunt het aan de buitenkant voorzichtig eraf trekken,evt.nieuwe clips kun je bij de Volvo halen

Gr. Henk
HansS80
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 60
Subject:

· 
Posted: 11.11.2016 - 14:39  ·  #4
Klopt wat je beschrijft. De clips vallen in een gaatje van de klep. In de kunststof schaal die erover heen valt zit het clipje vast in een railtje zodat het altijd past. Kans is groot dat de clip uit t railtje is geschoten waardoor het niet meer past. Je kunt de schaal gewoon naar achter trekken als de klep dicht is. Dan kun je ertussen kijken. Mijn S80 had eenzelfde probleem. En daarbij rammelde het ook altijd bij het dichtgooien van de klep. Opgelost door bolletjes loofdgieterskit (soort watervaste kneedmassa die zacht blijft) tussen klep en schaal te stopen en dan de clips goed te positioneren en vast te drukken. Inderdaad, kapotte clips vervangen.

Als laatste heb ik de schroeven van de kentekenplaat vervangen. Die zat alleen aan de schaal vast. Nu met RVS kentekenschroeven (met gele en blauwe dopjes) door schaal en klep geboord. En omdat de S80 nog 100 jaar mee moet gaan tegen de roest van tevoren de gaatjes van soort tectyl voorzien en tevens aan de binnenzijde van de klep achter de bekleding. Roest kan natuurlijk niet op onze wagens. Door het door en door vast te zetten blijft alles op zijn plek en ziet het toch origineel uit.
advolvos
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.11.2016 - 23:06  ·  #5
Dank voor de reacties. Kan me herinneren dat ik een gaatje in de klep heb gezien en ook een kunststof pinnetje aan de schaal. Ik heb geprobeerd dat vast te zetten maar het lukte niet. Een railtje kan ik me niet herinneren. Is misschien naar het midden van de klep verschoven. Als het minder regenachtig weer wordt ga ik weer eens kijken hoe het zit.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 13.11.2016 - 23:52  ·  #6
hierbij de info uit vida ik heb alle clips gewoon vervangen en sindsdien zit ie weer prima vast. uit het plaatje kunn je wel opmaken hoe het vast zit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).

Selected quotes for multi-quoting:   0