Achterklep v70 wil niet open blijven

 
 
 
 
 
Opaspecv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 10.12.2023 - 12:42  ·  #1
Gister m'n volvo gekocht, enige mankement wat ie heeft is dat de achterklep niet open blijft(gasveer stuk?)

Wat kan/moet ik hier aan doen?

V70 van 2004
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 711
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 10.12.2023 - 13:02  ·  #2
Gasveren zijn vermoedelijk na bijna twintig jaar aan vervanging toe.
Opaspecv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 10.12.2023 - 13:14  ·  #3
Ja dat dacht ik al wel, iemand deze al eens eerder vervangen en evt. Het goeie type gasveer ergens te Koop gezien?
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 10.12.2023 - 14:19  ·  #4
Tijdje geleden vervangen. Enige wat belangrijk is, vervang ze door de originelen (!) Aftermarket spul werkt in dit geval altijd "net niet"
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 10.12.2023 - 16:16  ·  #5
Quote

Tijdje geleden vervangen. Enige wat belangrijk is, vervang ze door de originelen (!) Aftermarket spul werkt in dit geval altijd "net niet"



Inderdaad. Een OEM-fabrikant is Stabilus. Die zaten op mijn 99-er V70. Merknaam en type stond naast Volvo-logo erop geprint.

Volvo art.nr. gasveer V70 2004: 30799161
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 11.12.2023 - 15:24  ·  #6
Yep, Stabilus gasveren plaatsen
...de aftermarket gasveren zijn niet goed voor je tanden hahaha, die klappen met een rotgang open :P
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 930
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 11.12.2023 - 19:11  ·  #7
Opaspecv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 / 2023
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 12.12.2023 - 00:58  ·  #8
Heb ze besteld, nu ff lijstje maken voor onderhoud!

Tnx allemaal voor t meedenken
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 38
Berichten: 24
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 09.02.2024 - 10:36  ·  #9
k zag op het fora dit bericht.. en bij mijn V70 P3 begint deze nu ook langzamerhand problemen te krijgen met " het omhoog blijven staan" van de achterklep--> blauw pilletje al geprobeerd te geven .. maar dat werkte niet... :P

Op t internet vind ik echt een miljoen merken --> heeft iemand een goeie tip voor mij ? voordat ik een kat in de zak ga kopen

(was al even op Youtube wezen kijken voor filmpjes om deze te vervangen, en ik denk dat dit wel te doen is)
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 09.02.2024 - 10:57  ·  #10
Het merk wat Volvo monteert (alle gasveren) is Stabilus. Andere merken zijn niet aan te raden, met name de goedkopere hebben geen rem aan het einde waardoor de klep met kracht tegen de eindstop aanzwiept en dat kan op den duur voor problemen zorgen. Stabilus kopen en geen zorgen over maken. Ik heb deze gemonteerd aan de achterklep van 2 V70s (P2 en P3) en ook bij de motorkap van mijn P3 (1 vervangen bleek al voldoende om de klep netjes te laten staan) en ook nog onder de laadvloer van de achterklep. Als laatste zijn er nog de kleine gasveertjes voor het metalen hondenrek, die heb ik nog niet vervangen maar zijn bij mij ook aan vervanging toe.
In mijn WDB staat wel een detailbeschrijving van de vervanging bij de P3; is ook een goede video over van VolvoSweden op Youtube. Zorg in ieder geval dat je de klep ondersteunt als je de gasveer losmaakt want die komt met een rotvaart naar beneden kan ik je zeggen.
JohanV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leiden
Leeftijd: 38
Berichten: 24
Geregistreerd: 06 / 2021
Subject:

Re: Achterklep v70 wil niet open blijven

 · 
Posted: 09.02.2024 - 11:08  ·  #11
Quote door Bolbo

Het merk wat Volvo monteert (alle gasveren) is Stabilus. Andere merken zijn niet aan te raden, met name de goedkopere hebben geen rem aan het einde waardoor de klep met kracht tegen de eindstop aanzwiept en dat kan op den duur voor problemen zorgen. Stabilus kopen en geen zorgen over maken. Ik heb deze gemonteerd aan de achterklep van 2 V70s (P2 en P3) en ook bij de motorkap van mijn P3 (1 vervangen bleek al voldoende om de klep netjes te laten staan) en ook nog onder de laadvloer van de achterklep. Als laatste zijn er nog de kleine gasveertjes voor het metalen hondenrek, die heb ik nog niet vervangen maar zijn bij mij ook aan vervanging toe.
In mijn WDB staat wel een detailbeschrijving van de vervanging bij de P3; is ook een goede video over van VolvoSweden op Youtube. Zorg in ieder geval dat je de klep ondersteunt als je de gasveer losmaakt want die komt met een rotvaart naar beneden kan ik je zeggen.

Bedankt voor de tip ! dan ga ik naar dat merk op zoek !

en inderdaad ik had het kanaal van VolvoSweden ook al gevonden voor de achterlichtmodificatie.. dat staat echt 10x beter btw !

En hem dus ook gevonden voor de achterklep fix ! :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0