Ik heb het ook gedaan precies zoals Bennie zegt. Mijne wou soms niet open maar nog erger niet dicht of ging vanzelf open. Schakelaar helemaal schoon gespoten en het was opgelost.
Als ik de achterklep open heb staan en dan het slot met een schroevendraaier oid dicht klik dan knipperen de richtingaanwijzers wel en gaat ook de binnenverlichting in de kofferbak uit. Als ik de achterklep op de gewone manier dicht doe, gaat de binnenverlichting in de kofferbak NIET uit en knipperen de richtingaanwijzers dus niet....
Heb het ook getest om de klep met de sleutel te openen maar ook dat gaf geen resultaat.
Heb de eerder genoemde opener even losgehaald en schoongemaakt, maar dat hielp niets en volgens mij is dat ook niet de veroorzaker. Het licht puur aan het slot zelf.
Het gaat dus puur alleen om het op slot zetten, dan knipperen de lichten niet, bij het openen wel.
Blijft vooralsnog een raadsel voor mij.
Heb je nu een probleem met de microswitch van de handgreep of met die in het slotmechaniek?
Als de binnenverlichting blijft branden zou ik eerder het laatste denken.
Je kunt eens proberen om je slotvanger wat dikker te maken met een stukje tape. Door de dikkere slotvanger maakt de schakelaar net wel contact ipv net niet.
Dat heeft een vorige eigenaar bij mij ooit ook gedaan. Ik stond op het punt om die tape eraf te halen toen ik zoiets las. Toen heb ik het toch maar laten zitten. Ik weer dus ook niet of ik vergelijkbare problemen krijg als ik het weghaal.
In 1e instantie dacht ik idd dat het aan de microswitch lag. Niet dus.
Het probleem is dus het slotmechanisme. Ook het gebruik van tape geprobeerd, hielp niet. Daarna het onderste oog waar het slot omheen valt hoger gesteld, ook geen goed resultaat. Zodra ik de klep op de normale manier dicht doe, werkt het niet en blijft de binnenverlichting branden. Als ik de klep openzet en handmatig de vergrendeling op dicht zet, dan werkt alles naar behoren....
Bigdog
Administrator
Geslacht: Locatie: De glimlach van Twente Homepage:volvov70forum.com Berichten: 40110 Geregistreerd: 07 / 2009
- de microswitch binnen in het slotmechaniek sluit niet (wordt niet geraakt door slijtage in het mechaniek of is zelf versleten) Wanneer je het slot dichtdrukt zonder slotvanger schiet de vergrendeling verder door dan wanneer de klep dicht gaat.
- je hebt een draadbreuk tussen slot en module. Wanneer de klep open staat wordt de draadbreuk dicht gedrukt.
Ik heb alle dingen nogmaals geprobeerd en als laatste de tape, alleen nu heel dik. dat werkt dus. Conclussie: het slotmechaniek is behoorlijk gesleten. Tzt dan maar eens een nieuw mechaniek regelen, voor nu ben ik iig tevreden dat ik de oorzaak heb gevonden en dat het tijdelijk weer werkt zoals het hoort.