Achterklepslot

Ook losse delen te vervangen?

 
 
 
 
 
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Achterklepslot

 · 
Posted: 28.09.2015 - 13:35  ·  #1
Vorige week had ik melding gemaakt van af en toe weigerende vergrendeling van het Achterklepslot. Vandaag eens de bekleding losgehaald. Draadboom is goed, ik meet signaal op de kabels.

Het lijkt alsof het duwertje een los onderdeeltje met eigen behuizing is, dat op het Achterklepslot gemonteerd zit. Weten jullie of dat zo is? Zie foto, nu is het dus 'handbediening'



Ik kan natuurlijk voor een paar tientjes een compleet Achterklepslot kopen, maar als je pech hebt, heb je binnenkortste keren weer hetzelfde probleem...

Wat raden jullie aan?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Achterklepslot

 · 
Posted: 29.09.2015 - 18:53  ·  #2
Gebruikt is altijd een risico, maar daar is de prijs ook naar.
Dus mocht hij over een jaar weer kapot gaan (, dan ben je wel een pechvogel), dan nog is het vaak goedkoper dan nieuw.
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Achterklepslot

 · 
Posted: 29.09.2015 - 19:13  ·  #3
Da's ook absoluut zo! Heb er diverse gezien, en als het goed is komt er spoedig een achterklepslot richting het Amersfoortse, de handmatige bediening is voor nu prima te doen: hondenrek omhoog klappen en met een paraplu ver-/ontgrendelen (met volle bak iets meer een uitdaging!). Als ik de nieuwe heb, maak ik overigens wel een gaatje/ sleufje in de bekleding van de klep, zodat ik 'm altijd handmatig kan openen :police:
wannahaveV70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 46
Berichten: 188
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Achterklepslot

 · 
Posted: 02.10.2015 - 09:24  ·  #4
Ok, het achterklepslot van de buurman bood geen soelaas, nog een keer een check van de kabelboom wel, dus toch de kabelboom. Nu werkt het weer, in het weekend de kabelboom maar eens nader inspecteren.

Topic afgerond!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0