Achterportieren V70 gaan niet open - graag jullie hulp

meestal na tanken blijven de achterportieren gewoon dicht...

 
 
 
 
 
dannyheins
 
Avatar
 
Subject:

Achterportieren V70 gaan niet open - graag jullie hulp

 · 
Posted: 31.01.2012 - 10:59  ·  #1
Heb hier al een paar weken last van. De achterportieren blijven dicht terwijl 'lipje' wel omhoog is en er geen kinderslot op zit. Het is begonnen nadat de tankkop helemaal open stond (geforceeerd?) tijdens autowassen. Ik lees hier en daar dat hierbij wellicht iets is gebeurd met een kabel die daar achter zou lopen. Misschien enigszins los geraakt? Heeft iemand hier ervaring mee?

Na een paar dagen gaan de deuren vanzelf af en toe wel weer open en later weer dicht, erg irritant zeker als je mensen mee moet nemen. Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft!

Alvast veel dank voor de moeite.

Groet, Danny
Kayman
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 47
Berichten: 25
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Achterportieren V70 gaan niet open - graag jullie hulp

 · 
Posted: 31.01.2012 - 13:40  ·  #2
Ik heb dit gehad bij mijn rechterachterportier, slot vervangen en nergens meer last van. Wel een prijzig geintje, gelukkig viel het bij mij nog onder de garantie.
DJ
 
Avatar
 
Subject:

Re: Achterportieren V70 gaan niet open - graag jullie hulp

 · 
Posted: 31.01.2012 - 18:20  ·  #3
Ik had het ook bij mij, bleken relais te zijn. Die zitten links achterin bij mijn auto van bj 2002.
Om er helemaal bij te kunnen moet je ook de linkse bekleding eraf halen. Dit kan met dop 10 t.p.v. de bagage rolhoes. Op de sloop even een paar relais, halen degene met 5 pootjes/contactjes.
Succes.

Gr DJ
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Achterportieren V70 gaan niet open - graag jullie hulp

 · 
Posted: 31.01.2012 - 23:40  ·  #4
Relais is eerder regelmaat dan uitzondering bij Volvo!
Probeer die maar eens te vervangen en ik denk dat je dan weer geweldige vergrendeling hebt. Mocht dat nu niet zo zijn, moet je het echt in de sloten zoeken. Maar persoonlijk denk ik niet dat dat nodig is!

Succes met vervangen en laat even weten of het gewerkt heeft!

Groeten,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0