achteruitrij camera geplaatst

 
 
 
 
 
Bartb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hardenberg
Leeftijd: 61
Berichten: 46
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 08.10.2023 - 21:06  ·  #1
Zaterdagmiddag heb ik een draadloze achteruitrij camera gemonteerd; misschien gaan we dar in de toekomt wel vervangen dor een systeem via het orginele RTI systeem .
Bartb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hardenberg
Leeftijd: 61
Berichten: 46
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 08.10.2023 - 21:11  ·  #2
Quote door Bartb

Zaterdagmiddag heb ik een draadloze achteruitrij camera gemonteerd; misschien gaan we dar in de toekomt wel vervangen dor een systeem via het orginele RTI systeem .
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
dbs1
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 722
Geregistreerd: 11 / 2018
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 06:31  ·  #3
Dat ziet er helder en duidelijk uit. Zal het manoeuvreren een stuk makkelijker maken.
Elwi
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2023
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 09:35  ·  #4
Wat voor type systeem heb je gebruikt?
Bartb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hardenberg
Leeftijd: 61
Berichten: 46
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 09:50  ·  #5
Blondegod
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Rottevalle
Berichten: 742
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 20:09  ·  #6
Ziet er goed uit!
Mocht je iets weten voor het RTI systeem, laat het dan even weten.
Zelf wil ik hier ook graag wat voor hebben (alleen dan niet een 2e los scherm)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 21:33  ·  #7
Quote door Blondegod

Ziet er goed uit!
Mocht je iets weten voor het RTI systeem, laat het dan even weten.
Zelf wil ik hier ook graag wat voor hebben (alleen dan niet een 2e los scherm)


SwedeSolutions heeft een cameraset voor weergave op het RTI systeem. Geen ervaring mee, maar op papier lijkt het me een prima product.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 21:36  ·  #8
Quote door Bartb

Zaterdagmiddag heb ik een draadloze achteruitrij camera gemonteerd; misschien gaan we dar in de toekomt wel vervangen dor een systeem via het orginele RTI systeem .


Ik ben benieuwd hoe stabiel het blijft. Draadloos is over het algemeen toch wel gevoelig voor storingen.
Mooie groothoek, maar het lijkt wel of ie recht naar achter staat, kun je hem ook verstellen? Ik zou zeggen iets meer naar beneden, zodat de hele bumper zichtbaar is.
Bartb
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hardenberg
Leeftijd: 61
Berichten: 46
Geregistreerd: 10 / 2023
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 21:56  ·  #9
Quote door Doeke Dobma

Quote door Bartb

Zaterdagmiddag heb ik een draadloze achteruitrij camera gemonteerd; misschien gaan we dar in de toekomt wel vervangen dor een systeem via het orginele RTI systeem .


Ik ben benieuwd hoe stabiel het blijft. Draadloos is over het algemeen toch wel gevoelig voor storingen.
Mooie groothoek, maar het lijkt wel of ie recht naar achter staat, kun je hem ook verstellen? Ik zou zeggen iets meer naar beneden, zodat de hele bumper zichtbaar is.


Even afwachten,
Ik ben ook benieuwd, vooral als het straks kouder wordt.

De camera zit nu eigenlijk te laag, deze zit nu beneden de nummerplaat. Er boven was beter, maar dan blokkeer je de achterklep ontgrendeling.
Hij wel verstelbaar, ik morgen nog wat bijstellen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 22:42  ·  #10
Ik zie inderdaad dat die camera een langwerpig ding is, dat is niet erg flexibel qua plaatsing. Maargoed beter dan niks. Eerst maar eens kijken hoe dit bevalt, je kan altijd nog eens kiezen voor een ander systeem, als je dat zou willen. Als je deze hoger gemonteerd krijgt en iets naar beneden draait, krijg je denk ik wel een veel nuttiger zichtveld.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 09.10.2023 - 23:08  ·  #11
Quote door Blondegod

Ziet er goed uit!
Mocht je iets weten voor het RTI systeem, laat het dan even weten.
Zelf wil ik hier ook graag wat voor hebben (alleen dan niet een 2e los scherm)



Ik heb de goedkope camera van Swedesolutions gekocht om op een Imiv te plaatsen en die werkt nu keurig . Als ik me goed herinner met je PAL en nog een systeem, check het voor de zekerheid bij Swedesolutions maar ik meen dat je PAL nodig hebt voor de
Rti.

Je hebt een Imiv met camera software nodig en de juiste software voor je HU(!) .Als die er nog niet in zit kun je die software erop zetten,

De software is te regelen maar je moet je wel een oude iPod hebben(10-15 euro op MP) Je iPhone hiervoor gebruiken gaat helaas niet.

Om de camera in je Imiv te kunnen prikken heb je een groene connector nodig. Daar is ook wel aan te komen. Dmv knippen in draadjes bepaal je of je spiegelbeeld wil en wel of geen streepjes voor diepte .

Ik heb de camera zo dicht mogelijk bij het midden geplaatst. Daar is wel wat beleid bij nodig.
Binnen plaat demonteren om zicht te krijgen op het mechanisme. Dan voor je een gaatje in het kunstof vlak tussen te handgreep en het transparante plaatje van de kenteken verlichting.
Ik ben met een dun boortje begonnen om te zien waar ik daadwerkelijk uit ging komen. Je zit namelijk dan erg dicht bij een bevestiging schroef .dan is het op boren tot schroef pijpje van de camera erin past.

Vergeet dat montage schroefje van de camera maar, daar kom je niet bij. Erin drukken en wat goede transparantie kit werkt prima.

De verbinding kabel van je camera naar de Imiv werkt je weg via de rubber kabel manchet. Beetje zuurvrij vet en een ty rap helpt je het kabeltje door de manchet te halen.
Vervolgens met een beetje piepen achter je D stijl speaker omlaag kom je dan bij je Imiv.

Die camera kabel kun je opdelen met kabel delen die in elkaar klikken . Mik het een beetje goed uit zodat je bij kabel breuk het gebroken deel er makkelijk tussen uit kan halen.

Zelf heb ik altijd de rti omhoog staan, bij achteruit inleggen klikt het beeld dus direct om en bij terug naar 1 blijft het een paar tellen nog staan.

Moet de rti speciaal voor het parkeren omhoog komen dan duurt dat al met al best lang…

Camera met Imiv werkt verder geheel onafhankelijk. Zodra je de achteruit selecteert werkt het. Je hoeft dus geen Imiv geselecteerd te hebben op je HU. Ook met de audio uit werkt het keurig.


Lang verhaal, misschien heb je er iets aan en anders lekker over slaan ;-)
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 14.10.2023 - 13:40  ·  #12
Quote door Bartb

Zaterdagmiddag heb ik een draadloze achteruitrij camera gemonteerd; misschien gaan we dar in de toekomt wel vervangen dor een systeem via het orginele RTI systeem .

Voor wie een RTI achteruitcamera set zoekt, ik heb een bijna nieuwe set liggen voor het RTI systeem. Was geleverd door VolvoTech Schiedam.
Set is compleet. Bij interesse een mailtje.
yes996
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Zeewolde
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

RTI camerasysteem

 · 
Posted: 14.10.2023 - 14:16  ·  #13
Voor wie een achteruitrijcamerasysteem voor RTI zoekt (VBB6-PPVP), ik heb nog een bijna nieuwe set liggen. Is geleverd door VolvoTech uit Schiedam.
Bij interesse een mailtje graag.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3169
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 14.10.2023 - 17:02  ·  #14
Quote door yes996
Voor wie een achteruitrijcamerasysteem voor RTI zoekt (VBB6-PPVP), ik heb nog een bijna nieuwe set liggen. Is geleverd door VolvoTech uit Schiedam.
Bij interesse een mailtje graag.


Ik probeer je een PB te sturen maar krijg een fout van de forumsoftware zelf.

Fout
256 — Tried to redirect to a possibly insecure URL.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: achteruitrij camera geplaatst

 · 
Posted: 14.10.2023 - 17:05  ·  #15
Yep, had ik ook. Error 256
 
Selected quotes for multi-quoting:   0