Achteruitrijsensoren

 
 
 
 
 
V-driver
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 763
Geregistreerd: 08 / 2013
Subject:

Achteruitrijsensoren

 · 
Posted: 23.02.2015 - 20:07  ·  #1
Ik heb een V70. Die heeft geen aparte kofferbak. Als ik de achteruitrijversnelling inschakel, verschijnt op mn display echter een auto met kofferbak.

Ergo, als mijn sensoren continu piepen zou ik theoretisch nog ongeveer 1 meter door kunnen rijden.

Mijn vraag: is er iemand die dat in de praktijk al heeft geprobeerd en de uitslag met mij wil delen?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijsensoren

 · 
Posted: 23.02.2015 - 22:51  ·  #2
Quote door V-driver

Ik heb een V70. Die heeft geen aparte kofferbak. Als ik de achteruitrijversnelling inschakel, verschijnt op mn display echter een auto met kofferbak.

Ergo, als mijn sensoren continu piepen zou ik theoretisch nog ongeveer 1 meter door kunnen rijden.

Mijn vraag: is er iemand die dat in de praktijk al heeft geprobeerd en de uitslag met mij wil delen?


Als je sensoren je informeren, dat het bijna te laat is, kun je beter stoppen. Kofferbak of niet. Daar zou ik geen proefondervindelijke test aan wagen. Lakschade kost ook geld.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Achteruitrijsensoren

 · 
Posted: 23.02.2015 - 22:54  ·  #3
Nee maar uitproberen lijkt me niet heel ingewikkeld met bv een plastic vuilnisbak kun je, lijkt me, het wel even uitproberen. Wel zachtjes aan he. en eventueel een paar keer stoppen en uitstappen. heb dat net zelf bij mn net ingebouwde sensoren gedaan. heb je een trekhaak dan wordt t nog minder gevaarlijk <_<
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijsensoren

 · 
Posted: 23.02.2015 - 23:03  ·  #4
Ervan uitgaande, dat je sensoren in je bumper zitten en die als eerste een statisch object zullen naderen, piept het systeem onafgebroken. Stoppen en niet verder rijden is dan aanbevolen. Dan altijd nog opletten ( is mij ooit in een parkeergarage in Engeland overkomen met een BMW stationcar) dat de daklijn van je auto niet met het betonnen getimmerte van de garage in aanraking komt.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5831
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Achteruitrijsensoren

 · 
Posted: 23.02.2015 - 23:12  ·  #5
Oja das een lekkere, nee hoor mn piepers geven aan dat ik nog even kan.... en dan zit je er boven tegen aan. gelukkig heb ik een s60 zie je t wel hoop ik. :-)
EdwardP
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amstelveen
Leeftijd: 58
Homepage: camerafilterwebsho…
Berichten: 394
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Achteruitrijsensoren

 · 
Posted: 28.02.2015 - 11:45  ·  #6
Ik denk dat dat autootje op je display gewoon standaard is.
Je sensoren zitten in je bumper. Ik zou er niet van uit gaan dat die rekening houden met wel of geen kofferbak.
Bij voortdurend piepen heb ik nog ongeveer 30 cm. over.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0