Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 
 
 
 
 
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 · 
Posted: 30.11.2012 - 23:16  ·  #1
De achterwisser doet het goed, interval en normale stand, maar het stopt niet op de juiste plek. Het is telkens een spelletje om op tijd de wisser uit te zetten.
Ik heb al wat artikelen hier erover gelezen, maar dan gaat het volgens mij meestal over dat de ruitenwisser het helemaal niet doet. Altijd als ik de ruitenwisser aanzet werkt het, alleen hij weet niet meer wat de nulstand is. De nulstand is ook telkens anders.
De motor doet het dus en resetten (als dat al mogelijk is) lijkt mij ook niet, omdat de huidige nulstand ook telkens wijzigt. Overigens valt het mij vaker op dat v70's de achterwisser niet op de juiste plek hebben staan, dus ik vermoed dat meerdere mensen dit hebben meegemaakt....
Alvast bedankt voor de moeite.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 · 
Posted: 01.12.2012 - 09:44  ·  #2
De ruststand wordt bepaald door sleepcontacten achter op het tandwiel ( het is een worm-/tandwiel overbrenging ).
Deze wil nog wel eens problemen geven.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 · 
Posted: 01.12.2012 - 11:12  ·  #3
Er komt vocht door de as naar binnen , gaat corroderen , zwaar lopen etc .
Had mijn auto en die van een vriend van me , boel schoon gemaakt , asje ingevet , doen het weer perfect .
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 · 
Posted: 23.07.2013 - 23:12  ·  #4
Tijdje geleden een andere achterwissermotor erin gezet, maar geen verandering. De kabels doorgemeten en de gele draad moet stroom houden om de wisser naar de ruststand te krijgen. Zelf stroom op de gele draad gezet en inderdaad dan doet-ie het. Waarom komt er geen stroom op de gele draad? Waarschijnlijk het relais kapot. Afgelopen zaterdag bij de dealer nieuw relais besteld en gisteren opgehaald. Wisselen met de oude, maar nee hoor, nog niet de goede ruststand. Vanavond bij m'n vader langs geweest en bij de relais' gekeken. Er is ook nog een leeg plekje, daar eens instoppen. Ja hoor, het relais zat er gewoon helemaal niet in! Het relais dat ik gewisseld had was ergens anders voor. Zoals je aan het begin van dit onderwerp kunt zien, sinds november2012 mee bezig geweest.... Dit getuigt niet echt van technisch inzicht...:) Maar goed, het werkt weer! Dus laat de regen maar komen!! Of ik had even door moeten rijden naar Limburg vandaag....
fbschepers
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 14
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 · 
Posted: 06.07.2015 - 23:40  ·  #5
Mijn ruitenwissermotor achter doet het niet meer. Ik hoor wel het relais tikken. Ik las elders dat de aanslagen die achter het tandwiel zitten van slag kunnen zijn. Dus ik dacht dit te kunnen oplossen. Het gaat om een motor uit een xc70 D5 uit 2003.

Heb geprobeerd de motor te demonteren, maar ik kom niet achter het plastic tandwiel. Hiervoor moeten de stalen tandwieltjes er eerst uit, maar ik krijg die met geen mogelijkheid los. Weet iemand hoe ik deze kan loshalen?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Achterwisser stopt niet altijd op het juiste punt...

 · 
Posted: 08.07.2015 - 12:09  ·  #6
wat vaker voorkomt is een draadbreuk in de kabelboom van het chassis naar de klep. stop de wisser altijd op precies dezelfde plek? en maakt het uit of de klep dicht, open, of half open staat?
op die manier weet je of het de motor is of de bedrading.

en ik zou zelf de motor met tandwielen in zn geheel vervangen. ik vraag me af of een goede reparatie mogelijk is aan de tandwielen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0