Adresje om motor te kopen

2,4T

 
 
 
 
 
Nvliet
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Scharwoude
Leeftijd: 66
Berichten: 8
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 06.04.2023 - 12:49  ·  #1
LS,

Wie weet een adres om een 2,4 T motor aan te schaffen, ik vraag dit voor een vriend die zo'n motor moet vervangen maar nog op zoek is naar een goeie motor, de huidige motor heeft een gescheurde kop of blok en de kortste klap is om er gewoon een ander blok in te zetten, de auto is een XC70 automaat uit 2001.

Bij voorbaat dank, Co.
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 06.04.2023 - 12:53  ·  #2
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 06.04.2023 - 12:59  ·  #3
Ik heb aardig wat motoren staan, ook enkele 2.4t, maar het is allemaal 20+ jaar oud inmiddels, vergeet dat niet. Ik zou er zelf NOOIT zomaar 1 over hangen, goedkoop is in deze vaak duurkoop en zeker niet de meest duurzame optie.

Indien je hem gecontroleerd en semi-geriveseerd zou willen wil ik er wel 1 aanbieden, dan zitten de shims ook tussen de cilinders en zal het onderblok nooit meer scheuren + de garantie dat alles goed is en zit.

Doe maar een pb als je/jullie een keer willen langskomen om het 1 en ander te bekijken/bespreken welke mogelijkheden er zijn.
V70train
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oss
Leeftijd: 22
Berichten: 137
Geregistreerd: 11 / 2022
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 06.04.2023 - 15:31  ·  #4
rima al geprobeerd? Die hebben e.e.a. staan en bieden (dacht ik) ook garantie.
Nvliet
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Scharwoude
Leeftijd: 66
Berichten: 8
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 06.04.2023 - 20:13  ·  #5
Het liefste heb ik een motor die uit een schadeauto komt natuurlijk, en ik wil er geen een die uit elkaar geweest is want die nieuwe Volvo motoren kunnen daar niet zo goed tegen, deze motor is ook uit elkaar geweest en niet door knoeiers, alleen is ie nu dus ergens gescheurd met een nieuwe koppakking er tussen en afgeperst, koud is dan ook perfect maar warm geeft ie Co op de koelwatertank, dus er zit ergens een scheur, die Xc's zijn niet zo duur meer dus je kijkt al snel tegen een economische total loss aan.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 932
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 06.04.2023 - 23:29  ·  #6
Die 2.4T blokken schijnen allemaal te gaan scheuren na verloop van tijd. Al meerdere langs zien komen op dit forum.
De optie van Adriaan is de beste waarschijnlijk, maar of je budget dit ook toelaat?

Een blok van de sloop blijft een gok.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 07.04.2023 - 00:52  ·  #7
Quote door Nvliet

Het liefste heb ik een motor die uit een schadeauto komt natuurlijk, en ik wil er geen een die uit elkaar geweest is want die nieuwe Volvo motoren kunnen daar niet zo goed tegen, deze motor is ook uit elkaar geweest en niet door knoeiers, alleen is ie nu dus ergens gescheurd met een nieuwe koppakking er tussen en afgeperst, koud is dan ook perfect maar warm geeft ie Co op de koelwatertank, dus er zit ergens een scheur, die Xc's zijn niet zo duur meer dus je kijkt al snel tegen een economische total loss aan.


Bijzondere benadering, dat je qua budget moet uitkomen begrijp ik.

Echter, wat je beweerd is onjuist. Het feit dat de motor CO in de koelvloeistof heeft door een gescheurd onderblok geeft toch wel aan dat de andere die er aan gewerkt heeft niet op de hoogte was van de problemen die ze kunnen hebben...

€40,- extra en je had nu niet opzoek gehoeven naar een motorblok.

Kan je mij ook vertellen waarom een "moderne" 5 cilinder niet graag uit elkaar gaat? Dat is toch wel een hele bijzondere claim...
Nvliet
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Scharwoude
Leeftijd: 66
Berichten: 8
Geregistreerd: 10 / 2022
Subject:

Re: Adresje om motor te kopen

 · 
Posted: 10.04.2023 - 22:23  ·  #8
Quote door V70R^2

Quote door Nvliet

Het liefste heb ik een motor die uit een schadeauto komt natuurlijk, en ik wil er geen een die uit elkaar geweest is want die nieuwe Volvo motoren kunnen daar niet zo goed tegen, deze motor is ook uit elkaar geweest en niet door knoeiers, alleen is ie nu dus ergens gescheurd met een nieuwe koppakking er tussen en afgeperst, koud is dan ook perfect maar warm geeft ie Co op de koelwatertank, dus er zit ergens een scheur, die Xc's zijn niet zo duur meer dus je kijkt al snel tegen een economische total loss aan.


Bijzondere benadering, dat je qua budget moet uitkomen begrijp ik.

Echter, wat je beweerd is onjuist. Het feit dat de motor CO in de koelvloeistof heeft door een gescheurd onderblok geeft toch wel aan dat de andere die er aan gewerkt heeft niet op de hoogte was van de problemen die ze kunnen hebben...

€40,- extra en je had nu niet opzoek gehoeven naar een motorblok.

Kan je mij ook vertellen waarom een "moderne" 5 cilinder niet graag uit elkaar gaat? Dat is toch wel een hele bijzondere claim...


Nou het is niet zo'n bijzondere claim, de ouwe 960 blokken waren al allergisch voor het uit elkaar halen, die gingen daarna olie gebruiken en ook de koppakkingen waren vaak na een poosje weer lek en deze 5 pitters zijn bijna hetzelfde qua constructie, en ook deze motor was in het begin prima, alleen na een poosje begon ie zijn koelvloeistof eruit te blazen, en geeft ook gewoon Co op de koelvloeistoftank, ik heb zelf tientallen redblocks uit elkaar gepeuterd en getuned, daar heb ik zoiets nooit mee gehad, ik heb gewoon liever een complete goeie motor, die uit een draaiende auto komt, als zo'n blok eenmaal een knoei heeft gehad door dat ie te heet is geworden, neem ik in ieder geval geen risico meer.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0