Advies aankoop V70 - XC70

Pro -en contra's V70 vs. XC70

 
 
 
 
 
johlee
 
Avatar
 
Subject:

Advies aankoop V70 - XC70

 · 
Posted: 01.04.2013 - 12:47  ·  #1
Hallo Allemaal,

Alhoewel ik zelf in het bezit ben van een Volvo 940, ben ik op dit forum terecht gekomen om de volgende reden:

Het gaat om mijn zwager die nu hij geen lease auto meer heeft, een andere auto gaat kopen. Zijn oog is werderom gevallen op een V70 Estate,(was zijn vorige lease auto ook vanwege het feit dat zij 2 grote honden bezitten).

Nu stonden er bij de Volvo-dealer in Assen een V70 Esate op benzine (automaat) uit 2007 met 100.000 km op de teller. Voor deze auto waren zij in eerste instantie gegaan. Daar ter plekke aangekomen stond er ook een XC70 diesel Estate(automaat) uit 2006 met 240.000km op de teller. Deze was €7000 goedkoper en hij vond de proefrit ook prettiger, maar dat laatste kan ook komen doordat hij een V70 diesel gewend was.

Wat later opviel was dat er bij de Volvo-dealer in Groningen eenzelfde XC70 diesel werd aangeboden met 200.000km op de teller, maar wel 7000 duurder dan die in Assen. Toch wel typisch; dat grote prijsverschil tussen dezelfde auto's met bijna dezelfde leeftijd en km stand. Dan zou je denken dat er wat met de goedkopere wat aan de hand is (geweest).

Zijn er mensen hier die ervaring met beide types hebben? Bekende problemen of kwalen?

Graag reacties.

Alvast bedankt,
Johan Leeuwerke
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Advies aankoop V70 - XC70

 · 
Posted: 01.04.2013 - 13:51  ·  #2
Allebei prima, degelijke wagens, met vele overeenkomsten. Maar het zijn appels en peren. De verschillen zitten vooral in de motor en in de aandrijving. En er is natuurlijk ook een verschil tussen 100.000km en 240.000km. Het is wat lastig om een benzine met een dieselmotor te vergelijken. Ze hebben immers andere eigenschappen. Het ligt er een beetje aan wat je zoekt. Beide motoren kunnen probleemloos 4-5 ton draaien. Een diesel is wat zuiniger met brandstof, maar de benzine uitvoering kost minder in de wegenbelasting. Verder is het voor de handliggend dat een XC wat betreft kwalen ook problemen kan krijgen met de aandrijving. Maar deze 4WD zorgt dan ook weer voor een betere wegligging. Ik zou adviseren die 7000 euro in de zak te houden...
marcel56
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eefde
Leeftijd: 48
Berichten: 541
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Advies aankoop V70 - XC70

 · 
Posted: 01.04.2013 - 16:43  ·  #3
Er kunnen ook verschillen zitten in uitvoering en de staat. Hoe mooier ze er bij staan hoeveel duurder ze zijn. Je rijdt bij zo'n 15000 + per jaar goedkoper met diesel. Verder: hoe zit het met de garantie?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0