Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

Lpg nog in te bouwen.

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2059
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 15.03.2018 - 22:08  ·  #31
Vind t ergens ook nog steeds jammer dat ik geen turbo heb. Hij rijdt verder prima, maar echt rap vind ik m niet voor zn 170 pk. Wat ook niet weinig is.
De volgende wordt zeker met een turbo. Zou me het werk niet op de hals halen om een complete switch te gaan doen. Tenzij je het leuk vind, zelf kan doen en alle tijd van de wereld hebt (en zal vast ook nog wat kosten ;-) ).
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 15.03.2018 - 22:28  ·  #32
Ik zag het turbo-mantra nog niet voorbij komen, dus bij deze: "If it doesn't blow, it sucks!"... :lol:
En het is echt zo.

Overigens is een turbo geen garantie voor betere acceleratie: zowel m'n 940 als V70 XC komen nou niet echt snel van hun plek...
marcelseverien
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bad Nieuweschans, Groningen
Leeftijd: 43
Berichten: 187
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 16.03.2018 - 11:43  ·  #33
Ik rijd zelf een s80 2.4T automaat.
bevalt prima, maar ben ook een rustige rijder.
het is af en toe eens dat ik het vermogen aanspreek.

mijn gemiddeld verbruik ligt op 1:9.5
Rik Tuin
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Grijpskerk
Leeftijd: 62
Berichten: 410
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 16.03.2018 - 15:15  ·  #34
Ik had hiervoor een S80 met 170 pk handbak, sinds twee jaar een S80 2.5T automaat, dus een turbo. Ik vind het verschil echt enorm in prestaties en beleving. Ook ik ben een rustige rijder.
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 16.03.2018 - 15:51  ·  #35
denk dat ik dan maar voor een T5 ga kijken had hiervoor een 850T5R en nu dus een gewone 2.4 is toch echt wel een wereld van verschil

een 2.5 t gaat hem niet worden omdat die nog wel eens willen scheuren
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 16.03.2018 - 15:57  ·  #36
Ik zou eerder naar een 210PK 2.5T kijken. Heerlijk koppel bereik heeft zon motor. Super degelijk en betrouwbaar.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 19.03.2018 - 09:40  ·  #37
Quote door Dimitri1970

denk dat ik dan maar voor een T5 ga kijken had hiervoor een 850T5R en nu dus een gewone 2.4 is toch echt wel een wereld van verschil

een 2.5 t gaat hem niet worden omdat die nog wel eens willen scheuren

Volgens mij is dit echt zo'n internetfabel. De 2.5T is een nieuwere versie van de 2.4T.
Die problemen kwamen soms voor bij de oude 2.5T's uit de classic serie enzo. Maar dan nog, een nieuwere 2.4T of 2.5T kan ook nog steeds stuk
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 21.03.2018 - 22:13  ·  #38
Dit is ook wat ik mij meermaals heb afgevraagd - als 2.4T bezitter - er is nergens een daadwerkelijk bewijs dat er een structureel probleem met deze motoren is. Uiteraard kan elk motorblok kapot, maar dat ligt dan vaak aan de gebruiker.
Alle 5 cylinders uit deze serie hebben een boring van 83 mm en ik verwacht dan ook dat ze allemaal dezelfde krukas hebben, dus dezelfde bouwbreedte van het cylinderblok.
Ik heb ook wel met een 2.5T gereden en dat is een duidelijke doorontwikkeling van de 2.4T, alles gaat net weer wat soepeler en smeuiiger. Voor mij een hele logische auto als opvolger voor de mijne.
petervolvos60
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: hengelo
Leeftijd: 53
Berichten: 729
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 22.03.2018 - 08:52  ·  #39
Quote door Walterj

Dit is ook wat ik mij meermaals heb afgevraagd - als 2.4T bezitter - er is nergens een daadwerkelijk bewijs dat er een structureel probleem met deze motoren is. Uiteraard kan elk motorblok kapot, maar dat ligt dan vaak aan de gebruiker.
Alle 5 cylinders uit deze serie hebben een boring van 83 mm en ik verwacht dan ook dat ze allemaal dezelfde krukas hebben, dus dezelfde bouwbreedte van het cylinderblok.
Ik heb ook wel met een 2.5T gereden en dat is een duidelijke doorontwikkeling van de 2.4T, alles gaat net weer wat soepeler en smeuiiger. Voor mij een hele logische auto als opvolger voor de mijne.


Dat is ook mijn gedachte, ik denk dat een (vind ik als sedan man) mooi s80 2.5t ena nieuwste model een zeer welkome opvolger van mijn 2004 2.4 180+ s60!
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4106
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Advies gevraagd 2.4 170pk of 2.4t

 · 
Posted: 22.03.2018 - 11:49  ·  #40
Quote door Walterj

Dit is ook wat ik mij meermaals heb afgevraagd - als 2.4T bezitter - er is nergens een daadwerkelijk bewijs dat er een structureel probleem met deze motoren is. Uiteraard kan elk motorblok kapot, maar dat ligt dan vaak aan de gebruiker.
Alle 5 cylinders uit deze serie hebben een boring van 83 mm en ik verwacht dan ook dat ze allemaal dezelfde krukas hebben, dus dezelfde bouwbreedte van het cylinderblok.
Ik heb ook wel met een 2.5T gereden en dat is een duidelijke doorontwikkeling van de 2.4T, alles gaat net weer wat soepeler en smeuiiger. Voor mij een hele logische auto als opvolger voor de mijne.


Ik denk dat jij meer van auto's weet dan ik Walter, maar op zich zou een 2.5 gevoeliger kunnen zijn dan een 2.4 ondanks dezelfde boring. Als de slag een fractie groter is, gepaard met bijv. een grotere turbo, dan zou dat in theorie voor een verbranding kunnen zorgen die net over de grens is wat de cilinderwand op de lange duur aankan.
Maar zoals hier al vaker is gezegd: zonder beleid kan alles kapot idd. Gister nog vol verbazing naar een aflevering van 'Gas Monkey' zitten kijken waarbij ze met een metalen hamer de (sier)moeren van schroefvelgen van een vrij unieke 1964 Corvette Stingray lossloegen... de deuken zaten erin... man man man
 
Selected quotes for multi-quoting:   0