Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 
 
 
 
 
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 · 
Posted: 02.03.2014 - 15:34  ·  #1
Gister heb ik onder de auto eens de stabilisatorstangetjes gecheckt. Ik kon ze overal met 2 vingers bewegen. Aan het uiterlijk te zien zitten ze er ook al heel lang onder. Ze zijn dus aan vervanging toe. Nu zag ik net op ebay de volgende :

http://www.ebay.nl/itm/VOLVO-S…549&_uhb=1


Dit is niet duur voor 4 stuks. Nu mijn vraag: is dit aan te raden of is dit volgens jullie rommel zodat ik ze volgend jaar weer moet vervangen? En adviseren jullie om tegelijk nog meer te vervangen?

Advies en tips graag.

M.v.g., Niels.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 · 
Posted: 02.03.2014 - 16:15  ·  #2
Het is zo goedkoop en zo simpel en snel te vervangen, dat ik zou dat direct bestellen en monteren. Dan mag de standtijd van Volvo beter zijn maar zeker niet 4x !
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 · 
Posted: 02.03.2014 - 16:27  ·  #3
Dank je Folke. Dat is ergens ook mijn idee. Zo te zien zijn dit nog de eersten die er nu onder zitten. En dat is 13 jaar. Dus als dezen 3 à 4 jaar meegaan wil ik eigenlijk best de gok nemen. Ik wacht nig even wat tips af en bestel ze eventueel deze week.

M.v.g., Niels.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 · 
Posted: 04.03.2014 - 22:16  ·  #4
Ben het met Folke eens! Wel even rijkelijk inspuiten met goede kruipolie en het zou moeten lukken! ;)
NK-S90
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 386
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 · 
Posted: 04.03.2014 - 22:41  ·  #5
Inderdaad. Heb vandaag bij de dealer geïnformeerd. De kosten voor volvo producten bedragen in deze 300 eu. Ze kunnen ook imitatie leveren a 160 eu. Volgens hen is het verschil met imitatie en origineel dat de rubbers rond de kogel langer mee gaan. Dus m.a.w. elk half jaar een beetje siliconen erop en het is het zelfde.
Bij de lokale imitatiehandelaren zijn de febi producten ook maar 85 eu totaal wat een kwart van de volvo prijs is. Dus ik ga voor imitatie.

M.v.g., Niels.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Advies gevraagd stabilisatorstangetjes vervangen.

 · 
Posted: 04.03.2014 - 23:07  ·  #6
Een verstandig besluit Niels! ;) Origineel is echt te gek qua prijs! Succes met het monteren maar het is echt wel te doen! ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0