Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

Redelijk wat vooronderzoek gedaan

 
 
 
 
 
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 11:43  ·  #1
Beste forumleden, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe Volvo V70 LPG na mijn vorige V40 LPG van 230.000 naar 450.000 te hebben gereden. Voornaamste reden van nieuwe koop is dat de V40 echt aan zijn eind lijkt te komen (we rijden al een tijdje zonder ABS) en we willen graag gas onderbouw zodat we meer ruimte met achterbank naar beneden kunnen creëren. De kinderen worden ook groter, dus een ruimere auto is gewenst. Ik rijd redelijk veel voor mijn werk (25.000 pj) maar gebruik de auto ook voor familie en vakantie. En kitebuggien zoals te zien op mijn profiel foto :)

Ik zoek een degelijke V70 LPG onderbouw voor tussen de 4000 en 8000 euro.
Waar ik advies van jullie hoop te krijgen zijn omtrent de volgende punten:

- Wat is belangrijker, minder kilometers of jonger in leeftijd? DIt is denk ik de belangrijkste vraag.
Neem ik bijv. een V70 met 200.000 uit 2001 of liever een met 300.000 uit 2003?
- Ik kom soms de XC tegen. Zoals ik het zie betaal ik ietsje meer (auto, wegenbelasting en misschien ook zelfs onderhoud?) Is de XC het waard? Wat zijn echt de voordelen?
Deze hier lijkt me dus wel wat. Niet veel kilometers, maar wel een auto uit 2000…
– Ik heb gehoord dat ik echt een V70 uit 2003 of later moet proberen omdat daar de ophanging sterk van is verbeterd. Klopt dit?
- Bij ongeveer 250.000 zouden met LPG er nieuwe kleppen komen bij de beurt. Klopt dit en zijn er meer dingen voor mij zoals dit om op te letten?
- Misschien is er feedback over de overstap naar een V70. Iets meer wegenbelasting, iets meer verbruik, grotere auto. Verder nog dingen? We zouden namelijk ook weer een tweedehands V40 met gas onderbouw kunnen aanschaffen.

Uiteraard zijn linkjes naar meer info hieromtrent ook welkom. Zelf kwam ik op de Volvo website niet zoveel tegen en hielp wikipedia me een beetje. Verder krijg je met google vooral veel verkoop links, niet zozeer informatie.

Elke reactie is bijzonder gewaardeerd.

Groetjes,
Leo van der Hoef
vpi
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 51
Berichten: 678
Geregistreerd: 05 / 2011
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 11:59  ·  #2
uiteindelijk draait het allemaal om onderhoud.

Ik zou zeggen ga maak met een paar exemplaren een proefrit, mijn ervaring is dat er onderling grote verschillen zijn.
Had toen 2 mooie exemplaren gevonden (althans op papier), de 1e was een ramp, 2 was bij een volvo dealer was al een stuk beter.
Inruilprijzen zat een behoorlijk verschil tussen....gaat er uiteindelijk om wat je erop toe moet leggen.

Uiteindelijk mijn eigen auto via marktplaats verkocht.....en bij een vriend zijn volvo gekocht (een werkelijk tadeloos exemplaar)
Definitie van de staat is erg verschillend zeker als je er oog voor hebt, ben erg gevoelig voor mankementjes :-|

Foto's bij de advertentie en kilometerstanden zegt weinig hoe de auto er in werkelijkheid bij staat, kijken en rijden is mijn advies.
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 12:09  ·  #3
Bedankt voor je reactie vpi. Ja, naast op papier natuurlijk gevoel van zowel auto als ook verkoper. Heel belangrijk.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 13:52  ·  #4
Eventueel ook overwogen om een auto zonder LPG te kopen, en er dan zelf een installatie in te laten zetten? Grote kans op minder kilometers bij aankoop en je kunt zelf kiezen welke installatie er wordt ingebouwd, plus dat je garantie hebt. Ook heeft de auto dan nog geen kilometers op LPG, dus geen eventuele aantasting van de kleppen en dus minder snel toe aan een koprevisie. Is uiteraard afhankelijk van de km's die je met de auto verwacht te gaan rijden, stel dat dit net zo veel is als met de V40 dan zou m.i. een nieuwe installatie uit kunnen.
Bijkomend voordeel is dat er meer auto's op benzine worden aangeboden, dus ook hier een wat grotere keus.
Natuurlijk komt er nog wel 2000 tot 2500 euro over de koopprijs heen voor een installatie.

Zelf heb ik deze overweging twee maal gemaakt, zowel de voorgaande 850 (200k mee gereden, laten inbouwen bij 250k) als de huidige V70 voorzien van een nieuwe LPG installatie.
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 14:03  ·  #5
Bedankt voor je feedback Mekstra. Ik kijk ook af en toe naar benzine met hetzelfde op het oog als je noemde, maar nog niets tegengekomen. Mijn ervaring is dat het goedkoper lijkt om er direct bij in te kopen. Maar je kunt altijd tegen iets aanlopen, dat klopt.
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 14:08  ·  #6
Ten aanzien van je andere vragen:

V70 na 2002 heeft volgens mij ook een betere automaat, mocht je dit zoeken. Ook het gasklephuis van de eerste jaren V70 is minder betrouwbaar. Wanneer deze precies zijn verbeterd weet ik niet, maar dit is vast te vinden op het forum. Er rijden echter heel wat modellen van voor 2002 rond op dit forum, dus die problemen zijn vast op te lossen.

Verbruik op gas ligt tussen de 8 en 10 km op een liter, afhankelijk van de chauffeur, gebruik op snelweg / stad en ik denk ook de staat van onderhoud / leeftijd. Sommige brandstof bepalende sensoren (lambda, MAF, etc) worden met de leeftijd minder accuraat. Zelf heb ik nog maar een paar tanken leeg met de nieuwe auto, verbruik lijkt tussen de 9 en 10 km op een liter te liggen met een T5 motor MY2005).

Wegenbelasting heb ik nog niet binnen. Leeggewicht van de auto van je keuze is op internet te vinden, voor de gasinstallatie wordt 80% van de tankinhoud bij het leeggewicht van de auto opgeteld. Dan ff naar de site van de wegenbelasting.

Oh en de grootte... natuurlijk kunnen er twee kitebuggies naast elkaar in de achterbak :-)
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 17:05  ·  #7
Ik ga morgen deze hier bekijken.
Ach, jullie zullen dit soort vragen wel erg vaak krijgen hier, maar wat feedback is altijd welkom. Blijft spannend, de aanschaf van een nieuwe wagen.
edje
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJmuiden
Leeftijd: 53
Berichten: 261
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 17:58  ·  #8
mike1975
 
Avatar
 
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 19:27  ·  #9
raysa
 
Avatar
 
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 21:14  ·  #10
Die Ocean Race uitvoering is echt een snoepje van de bovenste plank.
Wat een gave bak is dat zeg.
Dr.Dream
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Übach-Palenberg (Scherpenseel)
Leeftijd: 42
Berichten: 1312
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 22:11  ·  #11
Quote door Leovanderhoef

Ik ga morgen deze hier bekijken.
Ach, jullie zullen dit soort vragen wel erg vaak krijgen hier, maar wat feedback is altijd welkom. Blijft spannend, de aanschaf van een nieuwe wagen.

Dan zou ik toch die completere [url=http://www.marktplaats.nl/a/au...amp;pos=25 ]Ocean Race[/url] kiezen met 30 PK meer (Turbo aanwezig) en nagenoeg alle opties voor dezelfde prijs als die kale Comfort Line.
post767
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 19.12.2012 - 23:38  ·  #12
Het is wel een import auto, dus ik zou ook de geschiedenis uit het buitenland even proberen na tetrekken! Verder goed rijden en kijken naar detaile, dan zie je al snel wat voor vlees je in de kuip hebt. Eventueel eigenaar achterhalen die de auto geimporteerd heeft voor vragen!

suc6
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 20.12.2012 - 00:40  ·  #13
Alletweede Volvo's waarnaar je zelf verwijst zijn import Volvo's. Altijd mee opletten of de km stand wel juist is!! :devil: Bij keuze uit die 2 zou ik voor de XC gaan.
Het klopt dat je voor de reeds ingebouwde LPG installatie lang niet zoveel meer betaald dan wat het je kost als je dit zelf laat inbouwen.
Bij de 3 hier voorgestelde wagens zou mijn voorkeur met zeer grote voorsprong naar die blauwe Ocean Race gaan. Gave bak met vele opties. :love: :love: Ga na hoeveel jaren en km´s je met / in die auto aflegt. Dan is comfort (luxe) ook een prettig iets. Advies: vooral eens met de auto'sgaan rijden. Vaak merk je de eerste meters al het verschil.
Wel heb ik mijn twijfels bij de kleur van die Ocean Race: op de foto's is de kleur veel te donker voor die kleur, is toch echt feller. Slechte foto's of niet origineel Ocean Race?? :o
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 20.12.2012 - 09:19  ·  #14
Ik zou voor de Ocean Race uitvoering gaan. Lekkere volle bak en t.o.v. de XC nog 1500,- euro voor als post "onvoorzien" in de zak houden.....
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Advies gezocht welke Volvo V70 te kopen

 · 
Posted: 20.12.2012 - 09:35  ·  #15
Bedankt voor alle feedback jongens, het helpt me enorm!

Quote door Dr.Dream
––Ik ga morgen deze hier bekijken.
-
Dan zou ik toch die completere [url=http://www.marktplaats.nl/a/au...amp;pos=25 ]Ocean Race[/url] kiezen met 30 PK meer (Turbo aanwezig) en nagenoeg alle opties voor dezelfde prijs als die kale Comfort Line.
Quote door Gouwe

Ik zou voor de Ocean Race uitvoering gaan. Lekkere volle bak en t.o.v. de XC nog 1500,- euro voor als post "onvoorzien" in de zak houden.....

Zie ik nu iets verkeers? Bij die Ocean Race moet ik er toch nog LPG inzetten? De V70 heeft dat er al in. De V70 is 6000, de Ocean Race wordt dan 8000-8.5000
Ook had ik al twee XC's met LPG op het oog van 7.5000 euro.
Verder heb ik een trekhaak nodig (heeft de Ocean race niet en kost dus weer een paar honderd extra) en ik moet eerlijk zeggen, dat geld wel een rol speelt. Ik kan het uitgeven, maar enkel voor wat ik het waard vind. En alle drie XC's, well, ik betaal er gewoon aanzienlijk meer voor in aanschaf en in gebruik. Ook heeft de 'kale' V70 in ieder geval nog de grotere 170pk motor. Tot slot is het luxe verschil van V40 naar V70 me al ruime voldoende.

Bedankt voor de zomoto link Edje. Die kende ik nog niet. Daar zag ik dat je ook kon zien dat hij geïmporteerd is.

Hier zijn de twee XC's die ikzelf al had gevonden met LPG
1 Import en 4 eigenaren.
2 Ook import met 11 eigenaren…

Ben toch nog geneigd naar de V70. Waar kan ik opletten om bijv. de km stand te controleren? Ik dacht dat de NAP melding die garandeerde…
Heb bij NAP in ieder geval al geverifieerd dat de dealer van de V70 bij hun is aangesloten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0