afstandbedienings issue

 
 
 
 
 
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 20:39  ·  #1
Aloha,
Naar mate de koets ouder word treden er steeds vaker van die vage klachten op...nu is het de afstandsbediening.
Wat is er aan t handje?!? AB doet het soms klakkeloos een aantal keer achter elkaar,vaak als ik n stuk gereden heb en dan weer vaak met een issue nl.: ik moet de AB dicht bij het voorraam houden en wat langer ingedrukt houden.
Kortom een grillig AB systeem...wat kan hier aan de hand zijn? oja, reserve sleutel exact t zelfde liedje.
eerder kon ik op grote afstand de AB gebruiken.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 20:58  ·  #2
Quote door Barre gaander

Aloha,
Naar mate de koets ouder word treden er steeds vaker van die vage klachten op...nu is het de afstandsbediening.
Wat is er aan t handje?!? AB doet het soms klakkeloos een aantal keer achter elkaar,vaak als ik n stuk gereden heb en dan weer vaak met een issue nl.: ik moet de AB dicht bij het voorraam houden en wat langer ingedrukt houden.
Kortom een grillig AB systeem...wat kan hier aan de hand zijn? oja, reserve sleutel exact t zelfde liedje.
eerder kon ik op grote afstand de AB gebruiken.


Rijdt je een V70n, en heb je een klapsleutel? Dan is het voor 90% zeker dat je binnenspiegel kapot is.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 20:59  ·  #3
nope rij een s60 T5 en ja,klapsleutel
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 21:01  ·  #4
Oeps, beetje dom van mij maar het geldt natuurlijk ook voor een S60.

Hier het topic wat ik destijds heb aangemaakt:

topic.php?t=13582
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 21:15  ·  #5
Heb dat lijntje ff doorgenomen...morgen ff kijken of ik via vida kan communiceren met de binnenspiegel...ik vermoedde al dat het daar in zit,ben benieuwd of ik een binnenspiegel kan scoren al weet ik niet wat de vervolg stap zal zijn.: sleutels etc.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 21:15  ·  #6
Ik heb uiteindelijk de spiegel laten vervangen door de dealer.
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 21:19  ·  #7
net ff gekeken op de website van autorima 34,95 met 3mnd garantie.
Jack van Iersel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goirle
Leeftijd: 36
Berichten: 887
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 21:43  ·  #8
Is het ook een dimmende spiegel?
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 12.07.2022 - 23:21  ·  #9
nee handmatig dus die laat ik liggen.
Een andere opgedoken maar die vroeg of de nummers overeen kwamen i.v.m.de centrale vergrendeling,die werkt anders niet meer...wat n geklooi weer
gerardsmink
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Garsthuizen
Leeftijd: 36
Berichten: 67
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 13.07.2022 - 09:24  ·  #10
Hier mijn how to om dit probleem goed en erg goedkoop op te lossen met behoud van je huidige binnenspiegel en afstandsbediening

topic.php?t=25722
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 13.07.2022 - 10:26  ·  #11
goedemorgen gerard
zojuist de how to door genomen en ga dit zeker proberen alleen liep ik gelijk tegen een tiny probleem aan nl.: de condensator bij conrad...word binnen 4weken verstuurd😖
andere aanbieders via google weing resultaat wel soort gelijke maar ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen....dus is er nog een alternatief voor die condensator???
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 436
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 13.07.2022 - 13:17  ·  #12
Corrigeer mij als ik het fout heb maar dan zou deze het ook moeten doen: https://www.conrad.nl/nl/p/tea…44080.html.

Het is wel handig als hij dezelfde afmetingen heeft (even checken dus).
gerardsmink
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Garsthuizen
Leeftijd: 36
Berichten: 67
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 13.07.2022 - 20:10  ·  #13
Quote door Barre gaander

goedemorgen gerard
zojuist de how to door genomen en ga dit zeker proberen alleen liep ik gelijk tegen een tiny probleem aan nl.: de condensator bij conrad...word binnen 4weken verstuurd😖
andere aanbieders via google weing resultaat wel soort gelijke maar ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen....dus is er nog een alternatief voor die condensator???


Hoi,

De absolute vereiste zijn 220 uf en 50v, daarnaast heb je de juiste afmetingen nodig en is de minimale en maximale temperatuur belangrijk, en niet te vergeten een fatsoenlijk merk (het schijnt dat die b merken veel sneller kapot gaan)

Ik heb gezocht naar alternatieven, deze zijn er wel echter lijkt het het op dat de beschikbaarheid van alle goede merken erg slecht is. Ik heb thuis nog 1 goede liggen (had er 2 besteld uit voorzorg) als je mij je adres stuurt wil ik je deze wel opsturen.
gerardsmink
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Garsthuizen
Leeftijd: 36
Berichten: 67
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 13.07.2022 - 20:13  ·  #14
Quote door M95

Corrigeer mij als ik het fout heb maar dan zou deze het ook moeten doen: https://www.conrad.nl/nl/p/tea…44080.html.

Het is wel handig als hij dezelfde afmetingen heeft (even checken dus).


Dit is niet de juiste, dit is een 63v en het moet een 50v zijnā€¦ de lengte van deze condensator is 25 mm denk dat dat te groot is om in de behuizing van de spiegel te passen..
Barre gaander
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Pyongyang
Leeftijd: 103
Berichten: 1356
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: afstandbedienings issue

 · 
Posted: 13.07.2022 - 20:24  ·  #15
Quote door gerardsmink

Quote door Barre gaander

goedemorgen gerard
zojuist de how to door genomen en ga dit zeker proberen alleen liep ik gelijk tegen een tiny probleem aan nl.: de condensator bij conrad...word binnen 4weken verstuurd😖
andere aanbieders via google weing resultaat wel soort gelijke maar ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen....dus is er nog een alternatief voor die condensator???


Hoi,

De absolute vereiste zijn 220 uf en 50v, daarnaast heb je de juiste afmetingen nodig en is de minimale en maximale temperatuur belangrijk, en niet te vergeten een fatsoenlijk merk (het schijnt dat die b merken veel sneller kapot gaan)

Ik heb gezocht naar alternatieven, deze zijn er wel echter lijkt het het op dat de beschikbaarheid van alle goede merken erg slecht is. Ik heb thuis nog 1 goede liggen (had er 2 besteld uit voorzorg) als je mij je adres stuurt wil ik je deze wel opsturen.


Goedenavond Gerard,

Ik zat nog te twijfelen bij een web aanbieder...0,74 per stuk en 20 euro verzendkosten via fedex,ik dacht: hoe dan,nederlands bedrijf dus ff bellen...hmmm dit nummer is niet in gebruik..vaag.
Bij bijna allemaal in stock: 0
Ik zal via PM mijn adres even door geven...hier ben ik echt mee geholpen,die dingen zijn zeldzaam.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0