afstandsbediening heeft kuren?

 
 
 
 
 
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 29.01.2012 - 11:22  ·  #1
Heeft iemand hier een verklaring voor? Als ik bij mij thuis de auto wil openen of sluiten met de afstandsbediening dan lukt dat niet. Alleen met het slot in de deur is de auto te openen. Nu komt het vreemde. Als ik ergens anders ben, werk, winkel of waar dan ook dan doet hij het wel. Kan het zijn dat het signaal gestoord wordt door bijv. een draadloos netwerk, of een andere vorm van signaal? ik heb er de laatst paar weken pas last van. Ik heb ook geprobeerd met de reserve sleutel maar die doet het zelfde. Dacht zelf eerst aan een lege batterij maar dan zou het probleem ook op andere lokaties moeten optreden. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

grtz

raoul
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 29.01.2012 - 19:50  ·  #2
Ik denk dat er iets in jou omgeving de afstandsbediening stoort.
Mijn afstandsbediening van de auto werkt b.v. namelijk niet als ik de mover van de caravan gebruik !!!!
Zet ik de zender van de caravan mover weer uit, dan werkt de afstandsbediening van de auto weer perfect. Uiteraard staat de auto dan vlak bij de caravan :D
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 16:01  ·  #3
ik denk dat het dan een rondje langs de buren wordt. ff kijken of daar recentelijk iets de lucht in wordt geslingerd. Is er bij iemand bekend om wat voor een signaal het hier gaat?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 16:13  ·  #4
...
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 16:28  ·  #5
@Laguna-60 Is het probleem bij jullie verholpen? en zo ja hoe?
Stijn
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nuenen
Leeftijd: 54
Homepage: steinkeuken.nl
Berichten: 1352
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 16:31  ·  #6
Het begint een epidemie te worden: ook ik heb hier met onregelmatige regelmaat last, geen peil op te trekken wanneer, maar als het zover is, helpt het mij +/- altijd de auto handmatig te ontsluiten, dan met de afstandbediening de auto weer op slot te zetten, en vervolgens lukt het zo goed als altijd de auto met de afstandbediening weer te openen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 16:50  ·  #7
...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 17:55  ·  #8
Mensen,

Dit is duidelijk inderdaad een verstoord signaal. Dit kan komen door electrische schuifdeuren, bankautomaten en meer grote dingen. Tegenwoordig worden internet-netwerken bijvoorbeeld ook steeds sterker. Hier kun je dan ook een channel voor ingeven. Als iemand deze op de channel heeft die je auto ook gebruikt, kan het maar zo zijn dat hij daarop reageert. Leuk hoor draadloze netwerken etc. maar wel steeds lastiger voor je auto. Wat je zal kunnen proberen is je eigen netwerk in de router eens op een andere channel te zetten. Wellicht dat het iets uitmaakt.

Groetjes,

Tristan
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 30.01.2012 - 23:37  ·  #9
Thnx voor de reactie

De auto staat nu 2 plekken verderop en na een keer of 5 drukken sprong hij op slot. Hopen dat hij morgen open gaat. Vanochtend met een dicht gevroren slot is het lastig de auto te openen.

@ tristan. Ik denk dat het verhaal van een netwerk kan kloppen. 2 deuren verder zijn nieuwe buren komen wonen. Tevens heb ik een kleine maand geleden een nieuwe modem met wifi gekregen. Deze is door zwaar falen van de provider teruggestuurd en heb nu een draadloze terug maar met mijn eigen wifi router. Deze eigen router had ik al voordat de problemen ontstonden. Het is nu dus kijken of het vanaf vandaag weg is want dan zou de wifi router van de provider de oorzaak zijn. Hopelijk is het dat.

grtz
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 01.02.2012 - 18:02  ·  #10
Heey Raoul,

Hoe is het met jouw vergrendeling op afstand? Was ff benieuwd of ie nu minder "gestoord" is.

Groeten
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 01.02.2012 - 19:05  ·  #11
ik heb de auto gisteren een plek dichterbij gezet en het ging goed. Vandaag de auto voor de deur en zowaar hij sloot af. Zou het dan toch die modem met wifi zijn geweest van upc? Nu met mijn eigen wifi router geeft het geen probleem. Aangezien dit de enige verandering is die ik zelf heb kunnen waarnemen ben ik geneigt om het probleem op de router af te schuiven. Het zou wel erg toevallig zijn als de storings bron ergens anders vandaan komt en dat net op het moment de ik de router wissen de storring ophoud.

grtz

raoul
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 01.02.2012 - 19:12  ·  #12
Raoul,

Als het batterijtje in de afstandsbediening gewoon goed is ben ik bang dat je het probleem nu gevonden hebt! Even in de gaten houden de komende dagen! Blijft het goed, dan horen wij dit natuurlijk heel graag!

Succes!
raoulschaaf
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 01.02.2012 - 19:59  ·  #13
het probleem was bij beide afstandsbedieningen aanwezig dus ik had de batterij al een beetje uitgesloten :D

grtz

raoul
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 01.02.2012 - 20:39  ·  #14
Quote door raoulschaaf

ik heb de auto gisteren een plek dichterbij gezet en het ging goed. Vandaag de auto voor de deur en zowaar hij sloot af. Zou het dan toch die modem met wifi zijn geweest van upc? Nu met mijn eigen wifi router geeft het geen probleem. Aangezien dit de enige verandering is die ik zelf heb kunnen waarnemen ben ik geneigt om het probleem op de router af te schuiven. Het zou wel erg toevallig zijn als de storings bron ergens anders vandaan komt en dat net op het moment de ik de router wissen de storring ophoud.

grtz

raoul


Zenders kunnen inderdaad problemen geven.
Ik heb in het verleden vlak bij een ziekenhuis gewerkt.
Nagenoeg bij ieder merk auto gaf de AB problemen !
Dikke kans dat hier wel degelijk de oorzaak ligt.
De toekomst zal het leren.
Iniedergeval succes gewenst.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: afstandsbediening heeft kuren?

 · 
Posted: 01.02.2012 - 21:07  ·  #15
Whahahaaa, ja 2 lamme batterijen kan in theorie natuurlijk wel maar is inderdaad wat onwaarschijnlijker dan!
We horen van je! ;)

@ Bigdog Het probleem kwam mij inderdaad bekend voor van een vroegere BMW. Die deed het naast een bank bijvoorbeeld niet. Bij een ziekenhuis heb je natuurlijk wel heel veel stralingen en zenders. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad de nodige problemen kan opleveren. Heb je toen de zaak maar verhuisd?? Mijn V70 durf ik nu ook niet bij een ziekenhuis neer te zetten hoor. Denk dat ie zo "ziek" wordt dat de accu gelijk leeg is hahaha.

Groetjes allemaal!

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0