Afstandsbediening locked/unlocked de auto niet. [+ oplossing!]

Storing met afstandsbedieding - lock en unlock

 
 
 
 
 
Muppet50
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Alkmaar
Berichten: 8
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Afstandsbediening locked/unlocked de auto niet. [+ oplossing!]

 · 
Posted: 12.07.2009 - 22:10  ·  #1
Ik heb sinds kort een storing in de afstandbediening van mijn Volvo V70.

Het lukt mij niet meer om de deuren te sluiten of te ontsluiten met de lock en unlock knoppen.
Eerst dacht ik dat de batterij leeg was. Deze vervangen, probleem niet opgelost. Het ligt vermoedelijk niet aan de zender en/of ontvanger want de kofferbak ontgrendeling en het inschakelen van de parkeerverlichting werken gewoon. Heeft iemand een idee/oplossing voor dit probleem??
GerP
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Baarlo
Leeftijd: 59
Berichten: 47
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Afstandsbediening locked/unlocked de auto niet. [+ oplossing!]

 · 
Posted: 13.07.2009 - 05:40  ·  #2
Kijk eens of de schakelaars op de print van de afstandbediening nog goed vast zitten!
Als ze een beetje los zitten kun je ze vaak met een soldeerbout weer vastsolderen.

Mvg Ger
Muppet50
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Alkmaar
Berichten: 8
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Afstandsbediening locked/unlocked de auto niet. [+ oplossing!]

 · 
Posted: 11.08.2009 - 21:07  ·  #3
Probleem is opgelost.:)
Doordat er een te dikke sleutelring door het gaatje zat, zijn de twee helften gaan wijken en is er vermoedelijk vuil of stof in de micro-switchjes terecht gekomen. Sleutel geopend, schoongeblazen in elkaar gezet en alle funkties deden het weer. Volvo dealer zei niets te kunnen meten of testen maar kon alleen een nieuwe bestellen a € 56,-- + €32,-- programmeerkosten en nog wat BTW en misschien wel arbeidsloon. Heb wel in het puntje een gaatje geboord, stukje ijzer van een paperclip er in en dichtgeplakt met secondenlijm. Wil men Sleutel niet graag verliezen. :sailor:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0