Afstandsbediening werkt niet, alleen thuis op de oprit of voor het huis

 
 
 
 
 
aelse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elsloo
Leeftijd: 65
Berichten: 81
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Afstandsbediening werkt niet, alleen thuis op de oprit of voor het huis

 · 
Posted: 20.01.2024 - 21:41  ·  #1
Onlangs reageerde mijn afstandsbediening rondom mijn huis slecht of soms helemaal niet meer. Meerdere auto’s hadden hetzelfde probleem op deze plek.
Op andere plaatsen gaf dit bij al deze auto’s geen probleem.

Lang gezocht naar de veroorzaker en per toeval gevonden dat bijna lege batterijen van de KPN TV afstandsbediening de oorzaak was.
Eerst ongeloof daar de TV afstandsbediening met licht signalen werkt en daardoor niet direct een link ermee gelegd.

Echter proef op de som en de lege batterijen terug geplaatst en na een paar uurtjes hetzelfde probleem. Nieuwe verse batterijen geplaatst en probleem gelijk weer weg.

In dit geval betrof het dus lege batterijen in de witte KPN TV afstandsbediening.
Mocht iemand een technische verklaring hebben hoe een LED afstandsbediening een 433Mhz zender kan storen hoor ik dit graag.

Lou
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Afstandsbediening werkt niet, alleen thuis op de oprit of voor het huis

 · 
Posted: 21.01.2024 - 07:41  ·  #2
Ja die verklaring is er wel, veel afstandsbedieningen werken tegenwoordig ook op Bluetooth/ander draadloos signaal. Nu werkt die kpn ab nog met ir leds (voor het televisie scherm) maar volgens mij ook met een radiosignaal aangezien je het kpn kastje uit zicht mag plaatsen.
aelse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elsloo
Leeftijd: 65
Berichten: 81
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Afstandsbediening werkt niet, alleen thuis op de oprit of voor het huis

 · 
Posted: 21.01.2024 - 12:11  ·  #3
De witte afstandsbediening van KPN-TV is niet in staat om blue tooth signalen verzenden. Indien je gebruik maakt van alleen deze afstandsbediening en de TV ontvanger dient deze altijd zichtbaar te zijn. Mogelijk dat iR signalen weerkaatsen via muren of objecten en zodoende de TV ontvanger bereiken, maar geheel onzichtbaar is met de witte KPN afstandsbediening niet mogelijk.

Mogelijk dat de TV ontvanger Blue tooth aankan, maar in ieder geval de afstandsbediening kan dit niet.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Afstandsbediening werkt niet, alleen thuis op de oprit of voor het huis

 · 
Posted: 21.01.2024 - 13:05  ·  #4
Ik denk dat jij dan een oud type hebt.
Die van mij kunnen het echt wel.
Heb de ontvangers in een andere ruimte staan en kan deze met de KPN witte AB’s gewoon bedienen.
aelse
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Elsloo
Leeftijd: 65
Berichten: 81
Geregistreerd: 06 / 2018
Subject:

Re: Afstandsbediening werkt niet, alleen thuis op de oprit of voor het huis

 · 
Posted: 21.01.2024 - 14:17  ·  #5
Mogelijk dat ik het oude type heb, maar daarmee is het phenomeen niet verklaard.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0