after market ervaringen?

navaudio

 
 
 
 
 
Xelav69
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 55
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 06.09.2018 - 09:18  ·  #31
Heb nu het originele inbouw frame , randjes 1 Din weggeslepen, past mooi. Nu nog inbouwen. Er zit een beugeltje bij ,dat zou op de airco unit moeten worden geschroefd? Waar dient dit dan voor? Iemand?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 06.09.2018 - 10:39  ·  #32
Daarmee fixeer je de CCM (Climate Control Module) aan de radio. Met een originele radio zit de CCM onder vastgeschroefd en boven haakt ie vast aan de radio. Aan dit dubbeldin frame kan ie niet vast gehaakt worden, waardoor ie alleen aan de onderkant vast zit. De bovenkant kan dus wiebelen en zit 'in rust' wellicht niet gelijk aan het radio frame. Met het beugeltje maak je dus een vast verbinding met de radio. Het hele radio/CCM deel pak je dan dus in 1 keer eruit ipv eerst CCM en dan radio.
Xelav69
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 55
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 06.09.2018 - 19:30  ·  #33
Helder, bedankt voor de uitleg. Betekent dit dan ook dat je alleen de ccm vast schroeft en niet ook de radio?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 06.09.2018 - 19:59  ·  #34
Ja, want de CCM zit 'voor' de schroefgaten van de radio. Er is wel een mogelijkheid, dat is dat je het beugeltje wel vast zet aan de CCM maar nog niet aan het dubbeldin frame. Dan frame erin en vastschroeven, zonder radio, dan CCM erin, vastschroeven onderzijde, en dan vanuit de opening in het dubbeldin frame vastzetten aan het dubbeldin frame, en als laatste de radio erin. Op zich natuurlijk een vrij normale manier van werken, maar wel wat omslachtig vanwege de slede van de radio... die met een beetje pech in de weg zit voor de schroeven. Elke keer als je dus ergens achter de CCM of radio moet zijn moet de hele mikmak dus verwijderd worden.

Ik zou het gewoon eens proberen, radio frame niet vast, CCM wel. En dan ff checken hoe de stevigheid is enzo.
Xelav69
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 55
Berichten: 55
Geregistreerd: 07 / 2018
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 10.09.2018 - 10:16  ·  #35
Het is gelukt! Wel alles met schroefjes vastgezet, kreeg ik een mooier resultaat dan met alleen schroefjes onder de ccm. Bedankt allen voor het meedenken. Grt
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3209
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 10.09.2018 - 10:44  ·  #36
Plaatje van het eindresultaat?
Pygmy
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 48
Berichten: 324
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: after market ervaringen?

 · 
Posted: 12.10.2020 - 15:48  ·  #37
Quote door Doeke Dobma

Zie hier, dit is hem. Er is wel een grijze en zwarte variant. Kun je gewoon bij de dealer bestellen aan de hand van chassisnr.

http://www.skandix.de/en/spare…o/1031327/


Ik kom net bij de dealer vandaan, deze is schijnbaar voor V70's tm 2004 - voor mijn 2006 is geen origineel setje beschikbaar werd mij verteld..

Heb jij nog tips voor een mooi 2 din frame voor een 2006, Doeke?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0