Aftermarket dubbeldin

De aftrap

 
 
 
 
 
V70WvH
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 07 / 2022
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 30.10.2022 - 17:18  ·  #106
Kijk aan, wat een antwoord! Dank! Nu een en ander bij elkaar gaan zoeken. Of heb jij nog wat liggen? Ik zag al wat op mp voorbij komen.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 31.10.2022 - 08:58  ·  #107
Als je een met draadloze carplay/AA neemt, of gewoon de USBpoort in de armsteun verwerkt dan mis je dat vakje ook al minder hoor :)
Verder wat Doeke zegt inderdaad :D
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 31.10.2022 - 09:12  ·  #108
Was zo’n pa200/300 eigenlijk te combineren met een aftermarket dubbeldin ?
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 31.10.2022 - 09:56  ·  #109
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 31.10.2022 - 09:58  ·  #110
Quote door headlight

Als je een met draadloze carplay/AA neemt.


Draadloos is inderdaad heel comfortabel. Wel even zorgen voor een mooi weggewerkte lader, want draadloos CarPlay kost wel extra batterij.
headlight
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hoogeveen
Leeftijd: 27
Berichten: 558
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 31.10.2022 - 12:44  ·  #111
Quote door Doeke Dobma

Quote door headlight

Als je een met draadloze carplay/AA neemt.


Draadloos is inderdaad heel comfortabel. Wel even zorgen voor een mooi weggewerkte lader, want draadloos CarPlay kost wel extra batterij.


Ja das waar, al moet ik zeggen dat ik het bij mijn Iphone reuze mee vind vallen. Ik heb vroeger ook een Samsung gehad die met AA harder leegliep dat hij bij kon laden :( Maar het is zeker een goed punt om rekening mee te houden.

Doet me denken, Ik heb in de Citroen altijd een contactloze lader op het dashboard gehad, zat een sensortje in die de telefoon vastklemde en daarna draadloos met 15W de telefoon bijlaadde. Zoiets zou naast de radio eventueel kunnen op het loze vlak. Of anders een stroompuntje in de middenconsole maken bijvoorbeeld. Zijn in een V gelukkig legio mooie oplossingen voor te bedenken
J406
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 51
Berichten: 18
Geregistreerd: 11 / 2020
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 10:30  ·  #112
Quote door Doeke Dobma

Quote door headlight

Als je een met draadloze carplay/AA neemt.


Draadloos is inderdaad heel comfortabel. Wel even zorgen voor een mooi weggewerkte lader, want draadloos CarPlay kost wel extra batterij.


Wat jij hebt gedaan bij mijn V70 vind ik juist zo handig. De CarPlay is bedraad en telefoon is gelijk opgeborgen in de armleuning. Je gaat daardoor ook niet meer aan de telefoon zitten. Ik ben nog steeds heel tevreden hoe je dat hebt ingebouwd in mijn auto.
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 11:02  ·  #113
Ook in mijn 2007 (P2) een double din ingebouwd.

- Pioneer SPH-DA160DAB, met DAB+ plak antenne die prima werkt. Android Auto via kabel, weggewerkt in middenarm steun
- Metra scherm
- canbus kastje van SwedeSolutions
- achteruitrijcamera van AliExpress. Aangesloten op de achteruitrijd verlichting. Werkt prima!
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 11:15  ·  #114
Ziet er goed uit! Denk dat ik ook maar eens aan de slag ga.
FlorianBos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gorredijk
Berichten: 208
Geregistreerd: 01 / 2016
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 11:19  ·  #115
Quote door WiWaaz

Ook in mijn 2007 (P2) een double din ingebouwd.

- Pioneer SPH-DA160DAB, met DAB+ plak antenne die prima werkt. Android Auto via kabel, weggewerkt in middenarm steun
- Metra scherm
- canbus kastje van SwedeSolutions
- achteruitrijcamera van AliExpress. Aangesloten op de achteruitrijd verlichting. Werkt prima!


Mooi! maak je ook nog gebruik van de knoppen in het stuur ( audio en volgende of vorige ) ? zo ja hoe heb je die dan aangesloten?

Ik weet dat er verloopsetjes zijn die goed werken op bekende merken ( kenwood, pioneer etc..)
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 11:29  ·  #116
Quote door FlorianBos

Quote door WiWaaz

Ook in mijn 2007 (P2) een double din ingebouwd.

- Pioneer SPH-DA160DAB, met DAB+ plak antenne die prima werkt. Android Auto via kabel, weggewerkt in middenarm steun
- Metra scherm
- canbus kastje van SwedeSolutions
- achteruitrijcamera van AliExpress. Aangesloten op de achteruitrijd verlichting. Werkt prima!


Mooi! maak je ook nog gebruik van de knoppen in het stuur ( audio en volgende of vorige ) ? zo ja hoe heb je die dan aangesloten?

Ik weet dat er verloopsetjes zijn die goed werken op bekende merken ( kenwood, pioneer etc..)


Daar is dan het canbus kastje van SwedeSolutions voor.
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 12:57  ·  #117
Quote door FlorianBos

Quote door WiWaaz

Ook in mijn 2007 (P2) een double din ingebouwd.

- Pioneer SPH-DA160DAB, met DAB+ plak antenne die prima werkt. Android Auto via kabel, weggewerkt in middenarm steun
- Metra scherm
- canbus kastje van SwedeSolutions
- achteruitrijcamera van AliExpress. Aangesloten op de achteruitrijd verlichting. Werkt prima!


Mooi! maak je ook nog gebruik van de knoppen in het stuur ( audio en volgende of vorige ) ? zo ja hoe heb je die dan aangesloten?

Ik weet dat er verloopsetjes zijn die goed werken op bekende merken ( kenwood, pioneer etc..)


Zoals al werd gezegd: canbus kastje nodig. https://www.swedesolutions.com…ce-for-p2/
Vrij prijzig maar mijn mening. Denk dat de ontwikkel kosten er wel uit zijn voor ze.

Ik had een verkoper op AliExpress die beweerde dat zijn kastje het ook kon, maar durfde het niet aan.

Volume en volgende/vorige (bijv. In Spotify) werkt daardoor prima.
Net als de PDC/parkeer sensoren. Die krijgen dan een extra speakertje die ik in het dashboardkastje heb zitten
wimg
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 573
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 14:14  ·  #118
Quote door WiWaaz

Quote door FlorianBos

Quote door WiWaaz

Ook in mijn 2007 (P2) een double din ingebouwd.

- Pioneer SPH-DA160DAB, met DAB+ plak antenne die prima werkt. Android Auto via kabel, weggewerkt in middenarm steun
- Metra scherm
- canbus kastje van SwedeSolutions
- achteruitrijcamera van AliExpress. Aangesloten op de achteruitrijd verlichting. Werkt prima!


Mooi! maak je ook nog gebruik van de knoppen in het stuur ( audio en volgende of vorige ) ? zo ja hoe heb je die dan aangesloten?

Ik weet dat er verloopsetjes zijn die goed werken op bekende merken ( kenwood, pioneer etc..)


Zoals al werd gezegd: canbus kastje nodig. https://www.swedesolutions.com…ce-for-p2/
Vrij prijzig maar mijn mening. Denk dat de ontwikkel kosten er wel uit zijn voor ze.

Ik had een verkoper op AliExpress die beweerde dat zijn kastje het ook kon, maar durfde het niet aan.

Volume en volgende/vorige (bijv. In Spotify) werkt daardoor prima.
Net als de PDC/parkeer sensoren. Die krijgen dan een extra speakertje die ik in het dashboardkastje heb zitten


Ah OK, de PDC piepjes worden niet afgespeeld via de Volvo speakers? Wordt hierbij eigenlijk ook nog gebruik gemaakt van de Volvo versterker (indien aanwezig)?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 16:04  ·  #119
De Volvo versterker p2/300 schijn je wel aan je aftermarket 2din te kunnen prikken maar zal er ws ergens een converter naar din(?) gekocht moeten worden.

Ben erg benieuwd hoe dat extra speakertje voor de pdc gerealiseerd kan worden als dat dus echt moet.

Wat de stuurbediening betreft. Kan me herinneren dat je “vroeger “ bij het merk van je audio een converter naar het betreffende auto merk kon kopen zodat de stuurbediening weer werkte.

Dat had ik van mijn pioneer naar de citroen Xm stuurbediening en dat werkte keurig.

Of er zoiets ook is naar Volvo toe …

Als leek denk ik dat het een kwestie van het juiste pulsje op het juiste draadje krijgen is maar ja 😄
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 17:55  ·  #120
Het extra speakertje voor de PDC zit standaard bij de CI-P2 (het canbus kastje) set die je koopt.
Gewoon een kwestie van inpluggen in het extra kastje en kabel en speaker ergens mooi wegwerken.
Bij de set krijg je ook de juiste kabels om de kabels van Volvo te verbinden aan de kabels van je double din.

Wat betreft de Stuurwiel bediening heeft Volvo het dus helaas moeilijk gemaakt. Bij mijn vorige auto waar deze radio in zat was het inderdaad een kwestie van een 'verloop stekkertje extra'.
Maar omdat Volvo systeem over de canbus functioneert, heb je dus dat extra kastje écht nodig.
Net als dat Volvo een andere stekker heeft voor de analoge radio heeft. Moest dus nog een verloop stekkertje kopen en alles opnieuw in- en uitbouwen voor de FM ontvangst.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0