Aftermarket dubbeldin

De aftrap

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 20:04  ·  #121
Quote door WiWaaz

Het extra speakertje voor de PDC zit standaard bij de CI-P2 (het canbus kastje) set die je koopt.
Gewoon een kwestie van inpluggen in het extra kastje en kabel en speaker ergens mooi wegwerken.
Bij de set krijg je ook de juiste kabels om de kabels van Volvo te verbinden aan de kabels van je double din.

Wat betreft de Stuurwiel bediening heeft Volvo het dus helaas moeilijk gemaakt. Bij mijn vorige auto waar deze radio in zat was het inderdaad een kwestie van een 'verloop stekkertje extra'.
Maar omdat Volvo systeem over de canbus functioneert, heb je dus dat extra kastje écht nodig.
Net als dat Volvo een andere stekker heeft voor de analoge radio heeft. Moest dus nog een verloop stekkertje kopen en alles opnieuw in- en uitbouwen voor de FM ontvangst.



Check , mooie info .

Je hebt dus dat canbus kastje van 150 eurie nodig, prima. Nu snap ik ook wat dat rare druppel ding is 😄, voor je pdc dus 👍

Goed dat je ook die fm connector noemt , daar denk je niet aan en kun je dan achteraf weet mee aan de slag. Had jij nog een linkje van dat ding ?
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 14.11.2022 - 20:25  ·  #122
Quote door MTE

Quote door WiWaaz

Het extra speakertje voor de PDC zit standaard bij de CI-P2 (het canbus kastje) set die je koopt.
Gewoon een kwestie van inpluggen in het extra kastje en kabel en speaker ergens mooi wegwerken.
Bij de set krijg je ook de juiste kabels om de kabels van Volvo te verbinden aan de kabels van je double din.

Wat betreft de Stuurwiel bediening heeft Volvo het dus helaas moeilijk gemaakt. Bij mijn vorige auto waar deze radio in zat was het inderdaad een kwestie van een 'verloop stekkertje extra'.
Maar omdat Volvo systeem over de canbus functioneert, heb je dus dat extra kastje écht nodig.
Net als dat Volvo een andere stekker heeft voor de analoge radio heeft. Moest dus nog een verloop stekkertje kopen en alles opnieuw in- en uitbouwen voor de FM ontvangst.



Check , mooie info .

Je hebt dus dat canbus kastje van 150 eurie nodig, prima. Nu snap ik ook wat dat rare druppel ding is 😄, voor je pdc dus 👍

Goed dat je ook die fm connector noemt , daar denk je niet aan en kun je dan achteraf weet mee aan de slag. Had jij nog een linkje van dat ding ?

Zeker! Ik heb deze https://www.kabeldirect.nl/vol…LoQAvD_BwE
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 24.12.2022 - 22:21  ·  #123
Omdat mijn buren mij vanavond vroegen of ik kon kijken naar 'zo'n zelfde oplossing die jij hebt' voor de V70 van hun zoon, weer even op speurtocht gegaan.

Eerder is al gesproken over de (behoorlijk dure) canbus oplossing van SwedeSolutions.
Al eerder zag ik op AliExpress een aanbieder die mij garandeerde dat het zou werken. Voor de €80 toen had ik toch teveel twijfel.

Nu is die echter te koop voor €40! Dan zou ik het zeker proberen.
Alleen ben ik zelf al voorzien, en voor de V70 waar ik nu voor zoek werkt het niet omdat die uit 2000 komt
latten
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Maastricht
Leeftijd: 38
Berichten: 459
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 25.12.2022 - 00:42  ·  #124
Linkje?
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 25.12.2022 - 07:17  ·  #125
Zo, dat was dom van mij.
Uiteraard

€ 39,23 70%OFF | 7 Inch Auto Radio Fascia Voor Volvo XC70 V70 S60 2004-2009 Auto Radio Panel Speler Audio Frame Dashboard mount Kit Met Draad
https://a.aliexpress.com/_EwyCbpN
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 26.12.2022 - 21:04  ·  #126
Wat ik mis in het Ali-aanbod… zit er ook een merk-specifiek stuurdraadje bij? Ik bedoel, Pioneer, Sony, Alpine… hebben allemaal een andere aansluiting danwel pin-out van de stuurwielbediening aansluiting. Bij de module van SwedeSolutions en de module die ik verkoop selecteer je apart van de module ook een merk-specifieke draad. Die is echt nodig, anders kun je alsnog niks. Of zou deze stuurwielbediening module alleen voor die Chinese radio’s zijn, die stuurwielbediening ondersteunen met losse draadjes?
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 712
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 26.12.2022 - 21:31  ·  #127
Stel dat je de stuurwiel bediening niet hebt, tenminste op m’n S60 uit 2001 zit dat niet, kan je de boel toch werkend krijgen? Radio en koppeling via Bluetooth koppeling voor Spotify via tiptoetsen?

Want ik heb nu de hu650, zo uit m’n hoofd, in het dashboard en daar is recentelijk de cd-speler uitgevallen. Wel kan ik nog een bandje of de radio laten (af)spelen.
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 26.12.2022 - 22:09  ·  #128
Bij mij deed het speakertje VolvoTech het niet. Toevallig kwam ik erachter dat je achterin ook nog een speakertje kan plaatsen van volvo zelf. Stekkertje lag er al. Volvo zei dat het eerst geprogrammeerd moest worden, ik heb de gok genomen, en werkte meteen.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1527
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 26.12.2022 - 22:50  ·  #129
Quote door Foeksiefoeks

Bij mij deed het speakertje VolvoTech het niet. Toevallig kwam ik erachter dat je achterin ook nog een speakertje kan plaatsen van volvo zelf. Stekkertje lag er al. Volvo zei dat het eerst geprogrammeerd moest worden, ik heb de gok genomen, en werkte meteen.


Speakertje achterin ?
Foeksiefoeks
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostzaan
Berichten: 67
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: Aftermarket dubbeldin

 · 
Posted: 28.12.2022 - 15:26  ·  #130
Quote door MTE

Quote door Foeksiefoeks

Bij mij deed het speakertje VolvoTech het niet. Toevallig kwam ik erachter dat je achterin ook nog een speakertje kan plaatsen van volvo zelf. Stekkertje lag er al. Volvo zei dat het eerst geprogrammeerd moest worden, ik heb de gok genomen, en werkte meteen.


Speakertje achterin ?


Nr 8

Mijn PDC liep ook via zo'n EAM module, maar deed het evengoed over de radio. Zo'n EAM moldule heeft ook de mogelijkheid om een los speakertje op aan te sluiten wanneer de auto niet is uitgerust met originele radio.

https://dub01pap003files.stora…height=525
 
Selected quotes for multi-quoting:   0