Aico probleem

waarschijnlijk iets in de aansturing

 
 
 
 
 
SV10
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 55
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Aico probleem

 · 
Posted: 01.05.2014 - 11:30  ·  #1
LS,

Wie o wie kan mij helpen? Ik heb een V70 XC van 1998 waarvan de airco niet werkt. De airco is afgevuld. De pomp werkt, het bedieningspaneel in de auto heb ik verwisseld met een die zeker werkt. De druksensor aan de passagierszijde vlak onder de voorruit is goed. De druksensor passagierszijde achter de koplamp werkt volgens mij ook, maar daar dote zich het volgende voor, op de stekker die op die druksensor gaat staat onbelast maar 5 volt en belast zakt dat terug naar minder dan een volt. Als ik een draad rechtstreeks vanaf de accu op een van die draden in die stekker zet werkt de airco wel. Wel lijkt er dan iets met het inschakelen van de grote ventilator op de radiateur niet te kloppen. Er lijkt dus iets in de aansturing mis te zijn. Wie weet waar ik moet zoeken? Zitten er nog sensoren onder het dashboard of iets dergelijks?

Alvast bedankt,
Paul
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Aico probleem

 · 
Posted: 01.05.2014 - 12:02  ·  #2
zit er geen relais in de zekering kast ergens van de ventilator ?
SV10
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 55
Berichten: 15
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Aico probleem

 · 
Posted: 01.05.2014 - 19:36  ·  #3
Alle relais zijn ook vervangen...
v40pokemon
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Aico probleem

 · 
Posted: 05.05.2014 - 12:09  ·  #4
de sensor achter de koplamp gaat wel eens stuk. Zomaar 12volt op een systeem zetten is soms gevaarlijk; sommige delen van de auto werken op 5volt (CAN)
De koelfan schakelt pas in als de druk in het systeem oploopt. Je zegt dat de airco is afgevuld; is de juiste hoeveelheid ook toegevoegd? Is het systeem afgeperst? Als je de sensor verwijdert kun je ook merken of er druk op het systeem is; onder de sensor zit een ventiel wat dan afsluit. Vergelijk het met een bandenventiel; als je de slang eraf haalt verlies je altijd een klein beetje lucht
 
Selected quotes for multi-quoting:   0