Airbag melding

 
 
 
 
 
Roughneck
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 62
Berichten: 77
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Airbag melding

 · 
Posted: 19.06.2014 - 19:49  ·  #1
Na inbouw van een nieuwe autoradio met DAB+ (maar dat is weer een ander verhaal) krijg ik een melding betreffende de SRS-Airbag, service met spoed vereist.

Hoe ernstig is dit? Misschien is de accu eraf geweest, en is er niets aan de hand met de airbag zelf? As dinsdag moet auto naar de APK, is dit iets waardoor de auto niet door de keuring komt?

Is de melding zelf uit te zetten?

groetjes
GreyS60
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 19.06.2014 - 19:59  ·  #2
...
Roughneck
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 62
Berichten: 77
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 19.06.2014 - 22:01  ·  #3
Ik heb de unit laten inbouwen door een professioneel bedrijf, ik heb geen idee of het verwarmingspaneel er ook uit is geweest. Rij wel ff naar de garage. Auto heeft sinds de aankoop nog geen klap verkeerd gegeven, maar ik laat er iemand aanzitten, en gelijk hommeles. Zo jammer dat hè?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 26
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 19.06.2014 - 22:06  ·  #4
Dan vraag ik me af of dat bedrijf er aan gedacht heeft om de minpool los te koppelen.
Kan me ergens voorstellen van niet, zal bij de meerderheid van de auto's niet nodig zijn.

Het is hierbij alleen een kwestie van een storing wissen, al met al een minuutje of 1, 2 computerwerk.
Ik hoop dus niet dat de garage ook werkelijk het volledige tarief gaat rekenen à €55 :'(
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 19.06.2014 - 23:25  ·  #5
Ik heb het gehad toen ik de radio wisselde en tussendoor ff de auto op contact zette. Ff bij dealer laten resetten en het is weg.
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 20.06.2014 - 10:22  ·  #6
Iemand dit al eens geprobeerd te resetten met een bleutooth OBD II adapter en de Torque(pro) app? ben wel benieuwd of dat werkt...

heb er laatst al wel een weten te wissen op de Triumph van mijn broer...
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: @home in Zuid Limburg (Gelaen) :)
Leeftijd: 59
Berichten: 1024
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 20.06.2014 - 14:23  ·  #7
Quote door Jan480

Iemand dit al eens geprobeerd te resetten met een bleutooth OBD II adapter en de Torque(pro) app? ben wel benieuwd of dat werkt...

heb er laatst al wel een weten te wissen op de Triumph van mijn broer...


Waarschijnlijk heb je dan een ELM327 adapter...
Wat ik gezien heb met mijn ELM327 is, dat die leuk is om data uit te lezen, maar lang niet alle fouten vindt.
Mogelijk dat dit afhankelijk is van de gebruikte software voor het lezen. Maar de apps die ik tot nu gezien heb, kunnen alleen DTC codes voor motormanagement en automaat-bak uitlezen en resetten.

Dus een airbagfout zal waarschijnlijk helemaal niet te zien zijn met een dergelijke adapter.

Heb je toch echt Vida met DICE voor nodig.

heb je zelf geen mogelijkheid, kun je de lijst van DICE bezitters eens raadplegen voor iemand in jouw buurt.
Roughneck
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Heiloo
Leeftijd: 62
Berichten: 77
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Airbag melding

 · 
Posted: 20.06.2014 - 14:50  ·  #8
Ik heb de melding inmiddels laten resetten, niet door de dealer, ik word niet graag geript, maar bij Nordicars in Heerhugowaard, dat kostte mij een tientje. Ik heb gezegd tegen de monteur, dat ie op deze manier wel aan klantenbinding doet, omdat ik hier ook al heel andere prijzen tegenkwam. Dat vond ie erg leuk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0