Airbag storing

airbag storing

 
 
 
 
 
marceldouwes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 52
Homepage: facebook.com/marce…
Berichten: 79
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Airbag storing

 · 
Posted: 17.12.2013 - 12:22  ·  #1
Na mijn vorige vraag over mijn Classic V70 heb ik ook nog een hulpvraag over mijn V70n T5 2001, ik heb namelijk een storing in het airbag systeem dat wil zeggen dat mijn airbag lampje blijft branden, ik ben hiermee naar de dealer geweest en die heeft hem uitgelezen en komt tot de conclusie dat mijn airbag module( onder de versnellingspook) stuk is!!! maar nu heb ik ook gelezen en gehoord dat het mischien een kabelbreuk kan zijn onder 1 van de stoelen, maar hoe kan ik dat kontroleren en evt verhelpen, want als dat het wel is dan ga ik geen 496 euro betalen voor een nieuwe arbag module, er is niets met de auto gebeurt waardoor er een airbag is geploft, het enige wat er is gebeurt is dat de auto voor stormschade herstel naar de spuiter is geweest en toen ik de auto weer had gehaald brande het lampje. ik vond wel dat de berijders stoel erg ver naar achteren stond


kan een airbag module spontaan kapot gaan of is er bij de schade hersteller iets gebeurt waardoor ie stuk is??
jjeronimus
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weeze
Leeftijd: 42
Berichten: 165
Geregistreerd: 09 / 2013
Subject:

Re: Airbag storing

 · 
Posted: 17.12.2013 - 13:41  ·  #2
Spontaan lijkt me ehm... apart. Maar zeg nooit nooit!
Heb je misschien de exacte VIDA foutcode meegekregen op papier? Dan kunnen we eens kijken wat de fout exact is.
Ben je al eens onder je stoelen wezen kijken of alle stekkers/kabels vast zitten?
Heb je navraag gedaan bij je schadehersteller?
marceldouwes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 52
Homepage: facebook.com/marce…
Berichten: 79
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Airbag storing

 · 
Posted: 17.12.2013 - 17:17  ·  #3
Ik heb navraag gedaan bij de schade hersteller en die zegt dat er niets is gebeurt wat de module stuk heeft gemaakt, ze hebben volgens zeggen alleen de deurpaneel los gehad en daarna de auto uitgelezen,maar hij was vaag over waarom de auto is uitgelezen, ik heb geen uitdraai gekregen van de dealer maar ik zou hem opnieuw kunnen laten uitlezen en vragen om een uitdraai, en als er blijkt een stekker onder de stoel los te zitten moet ik dan weer naar de dealer om de storing te verwijderen
Bootsman
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 68
Berichten: 284
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Airbag storing

 · 
Posted: 17.12.2013 - 20:47  ·  #4
Ik weet niet wat de schadehersteller allemaal gedaan heeft maar mijn zoon heeft eens in zijn XC90 een stoel uitgebouwd omdat hij wat zaken moest vervoeren en dat het handigste was. Gevolg een SRS-storing, vrij logisch trouwens. Na het terug inbouwen van de stoel bleef de storing in het display staan. Heeft hem toen bij de dealer moeten laten resetten en wissen. Daarna verder geen problemen.

Succes, Hans.
davyv70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 117
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Airbag storing

 · 
Posted: 17.12.2013 - 21:12  ·  #5
Een airbag module kan niet zomaar kapot gaan bestaat niet.deze zorgt alleen dat systeem goed werkt.of ze hebben er zelf een storing in gekweekt.ik zou om de code vragen en dan verder kijken.wat wel inderdaad veel voorkomt is storing onder de stoelen met het verschuiven van de stoelen
marceldouwes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 52
Homepage: facebook.com/marce…
Berichten: 79
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Airbag storing

 · 
Posted: 18.12.2013 - 13:23  ·  #6
ik ga binnenkort ff naar turbodesk en die leest hem ff uit en dan kunnen we zien welke storingscode het exact is, ik hou jullie op de hoogte
rpholmes
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Serooskerke (W), Zeeland
Berichten: 176
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Airbag storing

 · 
Posted: 18.12.2013 - 13:50  ·  #7
Ik heb het ook gehad met mijn S60. We hadden de auto net en tijdens het rijden keek m'n vriendin hoever de passagiersleuning naar achteren kon, gewoon voor de fun. Gevolg, Airbag storing. Bij de dealer hebben ze alles nagegaan en zijn ze tot de conclusie gekomen dat de airbag zelf (in dit geval de SIPS) stuk is. De weerstandjes voor die airbagstoringen zijn volgens mij heeeeel klein dus dan gaat het snel stuk.

Nieuw kosten die SIPS iets van 600,- dus heb afgesproken met ze dat we een 2e hands gaan zoeken die de dealer dan inbouwt. Dus bij mij niet de module maar de airbag zelf...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0