Airco check gedaan

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Airco check gedaan

· 
Posted: 01.04.2025 - 14:56  ·  #1
Gezien ik alle spullen in huis heb , om de airco na te kijken maar is kijken of er genoeg koelmiddel in zit , vandaag aan de slag gegaan .
Moet alles handmatig doen , dus oldskool manier , lang geleden tijdje airco's geinstalleerd , om wat centjes bij te verdienen voor mijn rondreis in Australië.
En over de jaren er vaker mee geklust , en inmiddels thuis warmtepomp geinstalleerd, , ik weet dus wat ik doe , en koelmiddel , wordt herbruikt , en aangevuld indien nodig .

Kwam 500gr uit , en dat is dus netjes , er is namelijk nooit wat aan gedaan sinds ik de auto bezit .
En dat is inmiddels 11jaar .
Er hoort 720 gram in te zitten , en dat zit er nu weer in .
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Airco check gedaan

· 
Posted: 01.04.2025 - 15:39  ·  #2
Netjes zeg.

Moet wel een genot zijn als je zulke klusjes echt zelf kunt doen :-)
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 01.04.2025 - 16:46  ·  #3
Tja die terugwin die werd me al met al te duur (nog even)
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.04.2025 - 17:09  ·  #4
Het terugwin apparaat , die betaald zichzelf ,gezien de prijs van het koelmiddel , en een airco service beurt , heel rap terug .
Ik heb het geluk om ook wat koelmiddel op voorraad te hebben , hou het strickt voor eigen gebruik .
En die voorraad heb ik laatst weer wat aangevuld, door de airco van de buurman leeg te trekken , die moest weg de auto , door motorschade , op due manier heb ik een paar kilo koelmiddel bijeen gesprokkeld , kan ik voorlopig weer jaren verder .

Het is zeker een leuk klusje , om zo de eigen spullen in goede staat te houden .

Kijk net even wat het terugwin apparaat kost , ik heb er de helft voor betaald , 165€ , is een jaar geleden meegekomen met een container zonnepanelen voor bedrijf van mijn broer , zie dat ze nu 345€ ongeveer doen , maar 2 tot 3x gebruiken en je hebt hem terug verdiend .

Selected quotes for multi-quoting:   0