Vandaag een ritje naar groningen, dus had ik mooi de tijd om het een en ander te testen met mijn nieuwe thermometer:
https://nl.aliexpress.com/item…0.0.xoi3bi
Ik had al een tijdje het idee dat de airco niet warm genoeg werd.
Dus: buitentemp rond 21-23 graden. Airco op automatisch, links en rechts op 20 graden.
temp. op de bijrijdersstoel, 23-24 graden
dus 3-4 graden te hoog.
ook heb ik de uitblaastemp. van de 4 blazers gemeten:
links: 7.5
links midden: 14
rechts midden: 15-16
rechts:16-17
Dit dus alles op standje 20 graden.
Hij is vorig jaar afgevuld. Maar stel dat er nog 600-700 gram inzit, dan moet ie toch wel de auto op 20 graden kunnen houden?
Dus ws een temp. sensor (of beide). Welke is het meest aannemelijk? Die bij het gaspedaal (inkomende luchttemp) of die onder de radio (interieurtemp)?
Wat ik ook vreemd vind is de koude lucht die de linker blazer uitblaast (7.5). De beide blazers aan passagierszijde veranderden niet echt, ook al zette ik rechts op koud.
Ik had nog wel uitgebreider willen testen, maar ik moest ook nog wel een beetje sturen
https://nl.aliexpress.com/item…0.0.xoi3bi
Ik had al een tijdje het idee dat de airco niet warm genoeg werd.
Dus: buitentemp rond 21-23 graden. Airco op automatisch, links en rechts op 20 graden.
temp. op de bijrijdersstoel, 23-24 graden
dus 3-4 graden te hoog.
ook heb ik de uitblaastemp. van de 4 blazers gemeten:
links: 7.5
links midden: 14
rechts midden: 15-16
rechts:16-17
Dit dus alles op standje 20 graden.
Hij is vorig jaar afgevuld. Maar stel dat er nog 600-700 gram inzit, dan moet ie toch wel de auto op 20 graden kunnen houden?
Dus ws een temp. sensor (of beide). Welke is het meest aannemelijk? Die bij het gaspedaal (inkomende luchttemp) of die onder de radio (interieurtemp)?
Wat ik ook vreemd vind is de koude lucht die de linker blazer uitblaast (7.5). De beide blazers aan passagierszijde veranderden niet echt, ook al zette ik rechts op koud.
Ik had nog wel uitgebreider willen testen, maar ik moest ook nog wel een beetje sturen