Airco stopt ermee

na verloop van tijd stopt de airco met blazen van koude lucht.

 
 
 
 
 
jcboot77
 
Avatar
 
Subject:

Airco stopt ermee

 · 
Posted: 26.05.2012 - 10:40  ·  #1
Mijn airco stopt met koude lucht blazen na een minuut of vijf dat wil zeggen dat ie wel blijft werken alleen komt er geen koude lucht meer uit maar warme lucht, zeker met deze temperaturen buiten! Wanneer je de airco dan uitzet duurt het 10 minuten voordat ie weer ongeveer3 -5 minuten koude lucht blaast voordat ie langzaam alleen warme lucht blaast. Hij is niet lek en is bijgevuld. Iemand enig idee??
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 26.05.2012 - 13:46  ·  #2
Joepiec
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Purmerend
Leeftijd: 76
Berichten: 462
Geregistreerd: 10 / 2009
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 26.05.2012 - 15:31  ·  #3
Schrale troost voor jou jcboot77, ik heb precies hetzelfde probleem. Gisteren vanuit Luxemburg naar huis in 5 dikke files was dat niet echt comfortabel bij dik 30 graden en de hele weg de zon door het zijraam op je. Ik heb in de XC dus behoorlijk zitten #$%^&*() :devil: :devil: :devil:
Deze week maar even na laten kijken door de garage al heeft Maurits wel een goede link gegeven hoe hetzelf te doen, echter mij toch even te veel werk ook al doordat de airco pomp er pas een jaar nieuw op zit !!!
rnieuwenhuijzen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Berichten: 109
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 26.05.2012 - 17:40  ·  #4
Was bij mij ook het probleem. Als je rustig aan werkt is het nog geen twee uurtjes werk. Het is overigens niet nodig om de multiriem los te halen en van het binnenscherm van het spatbord is het voldoende alleen de kant bij de bumper los te halen. Je kan dan het scherm opzij buigen zodat je ook vanaf die kant bij de airco-koppeling kan. Ik heb er twee ringetjes uitgehaald en de airco opnieuw laten vullen. Ik kon namelijk nergens terugvinden wanneer dat voor het laatst gedaan was. Airco werkt nu continu en koelt tot 13 graden. Prima dus met dit weer!
jcboot77
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 28.05.2012 - 12:46  ·  #5
Maurits, ik heb even gekeken en ook bij mij zit er speling op! Dinsdag laat ik hem repareren en hoop dat het werkt! Bedankt voor de tip!
maurits
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Afferden, Gld
Leeftijd: 66
Berichten: 1035
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 28.05.2012 - 12:54  ·  #6
Cautius
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 29.05.2012 - 00:44  ·  #7
Heb hetzelfde probleem als Jacco (jcboot77). Maurits, bedankt voor het draadje en alle anderen bedankt voor jullie tips. Ik heb twee linker handen en kan daarom niet zelf repareren.
Vraag:
Met welk(e) argument(en) kan ik mijn Vak-Garage in Zuid-Limburg laten vaststellen dat er speling zit op de airco-koppeling en niet meteen het advies krijg de complete pomp met koppeling en al te laten vervangen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 29.05.2012 - 09:37  ·  #8
...
Cautius
 
Avatar
 
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 29.05.2012 - 20:57  ·  #9
Quote door Laguna-S60

laat ze hem zelf maar opmeten..., sowieso beginnen met dat de airco wel werkt maar dat deze naar een tijdje ophoudt met werken.
dus het airco systeem werkt wel maar ergens zit iets toch niet goed, naar een beetje googelen kom ik de hele tijd de magneet koppeling tegen.

zouden jullie hier eens naar kunnen kijken!?


Bedankt voor jouw reactie. Ik zal deze tip iig meenemen!
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 30.05.2012 - 10:13  ·  #10
in je eerste post zeg je dat ie is bijgevuld , zijn de problemen daarna begonnen ?
Teveel gas in het systeem doet hetzelfde , de druk loopt dan te hoog op en systeem schakeld de airco uit , na een tijdje zakt de druk weer omdat de temperatuur in het airco systeem afneemt , druk van het gas is afhankelijk van de temperatuur .
En dan doet ie het weer tot het boeltje weer warm is en de druk te hoog op loopt .

Het zou dus zo simpel kunnen zijn als het gas laten verwijderen en opnieuw vullen met de juiste hoeveelheid .
huskvarna
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Harderwijk
Leeftijd: 58
Berichten: 98
Geregistreerd: 06 / 2012
Subject:

Re: Airco stopt ermee

 · 
Posted: 23.06.2012 - 16:49  ·  #11
Als het de magneetkoppeling is en je wilt het zelf niet doen, dan kost het je bij de volvodealer rond de 90 euro.
Heb het al 2 keer laten doen bij de dealer, 1 x met een V70 en een keer met een S80.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0