Aircopomp vervangen

 
 
 
 
 
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 07.01.2014 - 23:38  ·  #1
Hallo beste medeforummers,

Ik ben een beetje in dubio, bij 386.000 km heeft mijn aircopomp het definitief begeven, met een bijpassend schrapend metaalgeluid. Een snelle blik op verschillende sites laat al snel zien dat dit een vrij dure reparatie gaan worden, en ik geef liever niet teveel geld uit :P. Zijn er mensen die hier eerder ervaring mee hebben gehad en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Willem
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 08.01.2014 - 00:10  ·  #2
Als je de auto nog niet beu bent zou ik er eentje van de sloop halen met minder kilometers. Dan ben je er weer helemaal! :love: :love:
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 08.01.2014 - 04:06  ·  #3
En niet vergeten je airco systeem inwendig te laten reinigen, anders gaat de "nieuwe" aircopomp heel snel naar de verkeerd....
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 11.01.2014 - 16:35  ·  #4
Maandag een gratis diagnose bij een aircobedrijf. Mocht de pomp inwendige schade hebben moeten volgens het bedrijf de condensor en droger ook vervangen worden. Worst-case: 900 euro voor alles nieuw, gespoeld en gevuld.
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 11.01.2014 - 16:48  ·  #5
Je zou Hunter parts in Gorredijk kunnen proberen
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 18.01.2014 - 16:23  ·  #6
Ik heb gekozen om er toch een nieuwe op te laten zetten, samen met een nieuwe condensor (was lek, en een filterdroger). Tijdens de reparatie bleek ook de intercooler al een lek te hebben (vooralsnog zonder klachten, maar wel aanstaande) dus ook die is vervangen. Al met al alles vervangen, gereinigd afgevuld en gekeurd voor 1060 euro. Ben goed en netjes geholpen bij Airco Techniek in Groningen (http://aircotechniek.nl/)

We kunnen er weer even tegenaan!
Reparaties aan het aircosysteem kunnen zelfs de meeste dealers niet uitvoeren, daarom heb ik er voor gekozen dit ook niet zelf te doen. Ik bezuinig wel weer op overig onderhoud en ik geloof dat ik nu een flink scherpe prijs heb gekregen!
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 18.01.2014 - 17:20  ·  #7
Klinkt goed. En voor dat Geld heb je geen andere Auto... :-/
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Aircopomp vervangen

 · 
Posted: 18.01.2014 - 18:26  ·  #8
Quote door wmkuipers

Ik heb gekozen om er toch een nieuwe op te laten zetten, samen met een nieuwe condensor (was lek, en een filterdroger). Tijdens de reparatie bleek ook de intercooler al een lek te hebben (vooralsnog zonder klachten, maar wel aanstaande) dus ook die is vervangen. Al met al alles vervangen, gereinigd afgevuld en gekeurd voor 1060 euro. Ben goed en netjes geholpen bij Airco Techniek in Groningen (http://aircotechniek.nl/)

We kunnen er weer even tegenaan!
Reparaties aan het aircosysteem kunnen zelfs de meeste dealers niet uitvoeren, daarom heb ik er voor gekozen dit ook niet zelf te doen. Ik bezuinig wel weer op overig onderhoud en ik geloof dat ik nu een flink scherpe prijs heb gekregen!


Ik hou dat in mind!! Positieve ( en negetieve) ervaringen moet je delen!
 
Selected quotes for multi-quoting:   0