Aircoprobleem opgelost

laat je niet naaien!!

 
 
 
 
 
hercules1965
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almelo
Leeftijd: 59
Berichten: 31
Geregistreerd: 05 / 2013
Subject:

Aircoprobleem opgelost

 · 
Posted: 24.07.2013 - 17:16  ·  #1
Hallo Allemaal,

Heb bij mijn kennismaking reeds gemeld dat de airco van mijn S80 niet werkte en dat de Volvodealer aangaf dat mijn condensor defect, lees,lek zou zijn. Nu heb ik bij de EUROMASTER onlangs mijn olie en remvloeistof laten vervangen. Zeer goede prijs en vakkundig en vriendelijk personeel. Ook de koffie is hier van goede kwaliteit. De monteur gaf aan dat hij onlangs was geslaagd voor aircomonteur en dat de EUROMASTER in ALMELO dit vanaf vorige week ook ging doen. Compleet nieuwe apparatuur en ik moest maar eens langskomen om naar mijn airco te laten kijken. Zo gezegd zo gedaan en ik kon, zonder afspraak, mijn Volvo binnenrijden. Bij het verwijderen van de afsluitdopjes van het vulsysteem wees de monteur mij erop dat er "bubbeltjes" zichtbaar waren, dit kon op een lek ventiel duiden. Nieuw ventiel geplaatst, apparaat aangekoppeld, leegzuigen, vacumeren 15 minuten, 5 minuten op onderdruk houden, dit alles gaf geen terugval van het opgebouwde vacuum. Samen konden we nu eigenlijk concluderen dat het gehele systeem lekvrij moest zijn. 10 cc olie, 5 cc fluoresceïne en 700 gram koudemiddel erop. Temperatuurmeter in het interieur geplaatst en starten maar. Leek wel een koelkast na enkele minuten. Ben zo blij als een kind nu de airco, gezien de temperaturen van de afgelopen week, weer naar behoren functioneert. Dit alles voor nog geen 75 euri (ventiel en afsluitdopjes waren overigens gratis daar deze nog niet in het betaalsysteem waren ingevoerd) en de eerlijkheid van de Turkse monteur van de EUROMASTER. Dus mensen, laat je niet naaien :devil: en ga altijd voor een second opinion naar een onafhankelijk bedrijf.

Zoals bij mijn voorstelronde al geopperd: de Volvo S80 heeft zijn KROON terug. (er werd immers gesuggereerd dat een S80 zonder airco hetzelfde zou zijn als een koning zonder kroon)

groeten van een koele Detlef uit Almelo :D :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Aircoprobleem opgelost

 · 
Posted: 24.07.2013 - 17:49  ·  #2
Mooi werk Detlef! En nu lekker geniet van je mooie koelkast-limousine! ;)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0