Alarm gaat steeds spontaan af

En dat op vakantie- een fix??

maartenld
Forumlid.
Geslacht: n/a
Leeftijd: 42
Subject:

Alarm gaat steeds spontaan af

· 
Posted: 06.07.2017 - 21:03  ·  #1
Beste mede forumers,

Willen jullie mij advies geven wat te doen met een spontaan afgaand alarm? Dingetje is dat ik in zuidelijk Frankrijk zit nu....vlak voor de vakantie vond iemand het nodig een achterzijruit in te slaan. Deze is bij een schadeherstel vervangen, kon gelukkig nog vlak voor we weggingen. Nu op vakantie gaat 1x per 1-2 dagen spontaan het alarm af. Ook om 7u 's ochtends :-(( "Alarmservice vereist" zegt het display. Is er een tijdelijke fix om het alarm uit te schakelen, en na de vakantie eea uit te zoeken? Ik vond dit topic maar kom er zelf niet uit topic.php?t=13660... ligt het aan de nieuwe ruit? Hij sluit minder mooi dan de originele ruiten (komt wat te ver naar buiten uit en drukt dan op het laatst pas naar binnen) Is die misschien niet goed, even langsgaan bij de schadeherstel als ik thuis ben? Of moet ik de originele volvo zonneschermpjes even loshalen (die klemmen om tusden de ruit). Of is het een vida dingetje?
Thanks voor het meedenken...!
mikus
Forumlid.
Subject:

Re: Alarm gaat steeds spontaan af

· 
Posted: 06.07.2017 - 22:06  ·  #2
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 06.07.2017 - 22:35  ·  #3
Bij het afsluiten de binnensensor deactiveren helpt je misschien?
maartenld
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 06.07.2017 - 23:38  ·  #4
Sensor uit zou moeten kunnen maar moet je volgens mij wel elke keer sleutel op contact zetten?
Ik zal morgen de zekering er even uittrekken. Gaat ie dan niet een half uur loeien?? We zullen dan wel zien...
Ik laat het wel even weten morgen.

En heeft iemand een idee van de oorzaak en een meer definitieve oplossing?
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 06.07.2017 - 23:54  ·  #5
...
M95
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 07.07.2017 - 10:13  ·  #6
Is het niet zo dat wanneer je de auto met de sleutel op slot doet het alarm niet actief is?
maartenld
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 07.07.2017 - 13:16  ·  #7
Thanks voor de suggesties. Het is idd zo dat vooral in volle zon dit probleem zich voordoet. Maar eerder in volle zon nooit problemen mee gehad.
Zal nog eens met sleutel en of sensor knop proberen, evt zekering eruit. Moet ik de vakantie wel mee doorkomen.

Voor na de vakantie: Ik vermoed toch een relatie met de net ingeslagen en gerepareerde ruit. Weet iemand hoe dat zit en of ik zelf iets aan de ruit kan controleren?
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.07.2017 - 14:27  ·  #8
Aan je achter/zijruit zitten bovenaan van die knopjes (aansluitingen) en in de ruit zit een draadje toch, wat breekt als de ruit breekt = alarm activatie? Zitten die knopjes wel goed vast? Of misschien komt er door de volle zon spanning ergens op (mechanische spanning bedoel ik, door het uitzetten door de warmte) waardoor het alarm afgaat (=er misschien een slechte electrische verbinding ontstaat).
En zit je motorklep wel goed dicht?

Bij mij gaat het alarm wel aan als ik de auto met de sleutel op slot doe (zal wel in te stellen zijn). Ik dacht van niet, maar kwam er laatst met een loeiende auto achter dat het wel zo was...
Tenck
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 07.07.2017 - 14:34  ·  #9
Je hebt er niet zoveel aan als je op vakantie bent, maar met Vida kan je uitlezen wat de oorzaak van het afgaan van het alarm is. Misschien is het toeval en is de accu van de sirene toch wel rot en wordt dat gemanifesteerd in warm weer.

Ik zou lekker de zekering eruit trekken en genieten van je vakantie.

Selected quotes for multi-quoting:   0