Alarm gaat af.

 
 
 
 
 
Acemath
 
Avatar
 
Subject:

Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 14:07  ·  #1
Op zich is de topictitel niet vreemd. Men mag vandaag de dag blij zijn dat het alarm van je auto afgaat :police: ...

Maar niet 10x per nacht. EN ENKEL DAN. Overdag heeft ie er geen probleem van, maar 's nachts moet ik om het half uur/ om het uur uit mijn bedje omdat de sirene begint te loeien. Van ellende deze ochtend om 4u de zekering van de sirene moeten verwijderen.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?? Ik vind het vreemd dat dit enkel tijdens de nacht gebeurt. We hebben wel katten die wel eens over de auto durven wandelen, doch dit lijkt me niet iets om het alarm te activeren, zeker omdat hij dit voorheen ook niet deed.

Alvast bedankt voor eventuele info.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 14:17  ·  #2
Kan het misschien zijn dat er een spinnetje ofzo door je auto loopt? Die alleen zin heeft om 's nachts van zijn plekje af te komen? :fgrin:

Je kunt uitsluiten dat het in de sensoren zit door die uit te schakelen met de knop op het dashboard. Ik ga er even vanuit dat je een N hebt maar dat kan ik niet achterhalen omdat je jezelf niet hebt voorgesteld! Bij deze gevraagd :)
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 14:48  ·  #3
Gebeurt het altijd, of alleen als je ook een ijsmat over het voorraam hebt liggen?
Acemath
 
Avatar
 
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 14:57  ·  #4
Quote door yannickdv

Kan het misschien zijn dat er een spinnetje ofzo door je auto loopt? Die alleen zin heeft om 's nachts van zijn plekje af te komen? :fgrin:

Je kunt uitsluiten dat het in de sensoren zit door die uit te schakelen met de knop op het dashboard. Ik ga er even vanuit dat je een N hebt maar dat kan ik niet achterhalen omdat je jezelf niet hebt voorgesteld! Bij deze gevraagd :)


Ik denk dat ik me een hele tijd geleden eens neg voorgesteld lol. Om op de poster onder je te antwoorden, het gebeurt altijd. Zelfs zonder een ijsmat op de voorruit. Die knop op het dashboard? Daarvan moet veronderstel ik het lampje oranje branden, indien hij uitgeschakeld is? Maar ik heb ergens gelezen dat ie zich automatisch terug activeerd indien je de deuren vergrendeld? Hoe moet ik die knop deactiveren?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 15:16  ·  #5
Gebeurd vaker van wat ik zo gelezen heb. De accu in de sirene begint na een aantal jaar te lekken, over de printplaat. Dit zorgt ervoor dat het alarm at random afgaat. Afkoppelen is een optie, of een nieuwe kopen (kost rond de 150/160 euro dacht ik bij parts4swedes.nl)
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 30
Berichten: 2683
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 15:17  ·  #6
Dat kan ook... :( Zou minder zijn.

Voila:
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Acemath
 
Avatar
 
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 15:20  ·  #7
Bedankt Yannick en Tom. Het LED lampje brandt niet, dus dit betekend dat deze functie actief is. Hoe moet ik deze uitschakelen?
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1759
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 16:03  ·  #8
Batterij op de alarmsirene kapot? Die dingen gaan op een gegeven moment lekken, waardoor je schade aan de print krijgt die je alarm laat afgaan.

Edit: mosterd na de maaltijd zie ik nu, was al geroepen. Maar dubbel is eens zo dik :D
Acemath
 
Avatar
 
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 16:06  ·  #9
Het vreemde aan de hele zaak is dat dit enkel tijdens de nacht zo frequent gebeurt, dus ik twijfel aan die lekkende batterij. Aan de andere kant twijfel ik ook aan de sensoren. Ik ben deze week toen mijn vrouw eventjes de winkel binnen ging, blijven zitten in de auto, en toen ging het alarm ook niet af.
J.W.
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Krimpen aan de Lek
Leeftijd: 45
Berichten: 431
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 16:32  ·  #10
Ik neem ook aan dat je een N rijdt? En bij een defecte batterij gaf bij mij de bc de melding service alarmsysteem vereist. Dus heb je deze melding ( bij het starten) ?
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 16:46  ·  #11
is het toevallig ook zo dat het paneeltje midden in de hemel dan naar beneden is gekomen? dit gebeurt bij mij heel enkel. Dit is namelijk de hellingssensor van het alarm (als ik het goed heb) en die gaat dus af, omdat het alarm denkt dat de auto opgetild/gekanteld wordt...

het is maar een ideetje..
Acemath
 
Avatar
 
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 17:02  ·  #12
Geeft enkel de melding reguliere service vereist. Ook paneeltje in de hemel is niet naar beneden gekomen. Ik rij met V70 van 2003, dus ik denk de N is.
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 17:10  ·  #13
dan is zeer waarschijnlijk je sirene/accu kapot...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 17:21  ·  #14
Quote door J.W.

Ik neem ook aan dat je een N rijdt? En bij een defecte batterij gaf bij mij de bc de melding service alarmsysteem vereist. Dus heb je deze melding ( bij het starten) ?


Ik heb hetzelfde, plus mijn alarm werkt niet (tenminste hij loeit niet). Ik verwacht niet dat ze mijn auto stelen (en dan nog heeft een alarm weinig zin) dus ik heb 't er maar bij gelaten
qawsedrf57
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scheemda
Leeftijd: 31
Berichten: 284
Geregistreerd: 11 / 2013
Subject:

Re: Alarm gaat af.

 · 
Posted: 27.01.2014 - 17:27  ·  #15
hallo,

mijn alarm heeft ook een soort vergelijkbaar probleem.
software voor het alarm is bij de Volvo garage er uit gehaald en verbazingwekkend genoeg gaat hij soms nogsteeds te onpas af.
draden afgekoppeld en klaar.(garage zij dat nieuw toeter meer dan 300 moest kosten)

maar hebben jullie goedkopere opties om mijn toeter weer klaar te krijgen?
en hoe krijg ik weer software in de auto?
niet dat ik het alarm nodig heb mijn auto jatten ze niet.(s80 2003 472000km)

groeten,

qawsedrf
 
Selected quotes for multi-quoting:   0